Ordinul Ministerului Mediului nr. 1338/2009 pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermala si energie eoliana ori alte sisteme care conduc la imbunatatirea calitatii aerului, apei si solului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 719, din 23 octombrie 2009.
Avand in vedere Referatul de aprobare nr. 31.503 din 9 octombrie 2009 al Serviciului strategii si promovare programe din cadrul Administratiei Fondului pentru Mediu,
in baza art. 13
1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art. 5 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului,
ministrul mediului, interimar, emite prezentul ordin.
Art. I. — Ghidul de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermala si energie eoliana ori alte sisteme care conduc la imbunatatirea calitatii aerului, apei si solului, aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 565/2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 375 din 3 iunie 2009, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 4, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
„a
1) asociatie de proprietari/locatari — forma de asociere autonoma si nonprofit a proprietarilor unui condominiu, care este constituita si are personalitate juridica potrivit prevederilor Legii locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul asigurarii conditiilor de functionare normala a locuintelor si spatiilor cu alta destinatie din cladire, precum si a partilor comune;”.
2. La articolul 4, literele b) si f) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„b) beneficiar — solicitantul care, in baza indeplinirii cumulative a criteriilor de eligibilitate si a aprobarii proiectului depus, a incheiat contract de finantare nerambursabila cu Autoritatea;
......................................................................................
f) solicitant — persoana juridica care depune cerere de finantare nerambursabila si documentatia aferenta, in cadrul sesiunii de depunere organizata de Autoritate.”
3. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 5. — (1) In cadrul Programului sunt eligibile urmatoarele categorii de solicitanti:
a) unitatile administrativ-teritoriale: comune, orase/municipii si judete, legal infiintate si delimitate, administrate conform Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) operatorii economici, constituiti potrivit Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu obiect principal de activitate «Hoteluri si alte facilitati de cazare similare» conform CAEN — diviziunea 55, grupa 551, clasa 5510.
(2) Sunt asimilate unitatilor administrativ-teritoriale prevazute la alin. (1) si subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti.
(3) Solicitantii pot depune proiecte, dupa cum urmeaza:
a) unitatile administrativ-teritoriale, in nume propriu, pentru imobilele aflate in proprietatea ori in administrarea lor si/sau in numele asociatiilor de proprietari/locatari care au sediul pe raza administrativa a respectivelor unitati administrativ-teritoriale;
b) operatorii economici, in nume propriu, pentru imobilele aflate in proprietatea, concesiunea sau administrarea lor.”
4. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. — (1) La data depunerii cererii de finantare, solicitantul unitate administrativ-teritoriala trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) are indeplinite obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul general consolidat;
b) detine in proprietate si/sau in administrare, dupa caz, imobilul/imobilele pe care urmeaza sa fie implementat proiectul sau are incheiat un contract de mandat cu asociatia de proprietari/locatari in cazul in care solicita finantare in numele acesteia;
c) detine contributia proprie necesara implementarii proiectului si se angajeaza in vederea sustinerii acesteia; in situatia in care unitatea administrativ-teritoriala solicita finantare in numele asociatiei de proprietari/locatari, se va preciza contributia proprie cumulata, alcatuita din suma aprobata de catre unitatea administrativ-teritoriala si suma aprobata de catre asociatia de proprietari/locatari.
(2) La data depunerii cererii de finantare, solicitantul operatoreconomic trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate:
a) sa fie persoana juridica care desfasoara activitati economice pe teritoriul Romaniei si care are ca principal obiect de activitate «Hoteluri si alte facilitati de cazare similare», conform CAEN — diviziunea 55, grupa 551, clasa 5510;
b) sa functioneze si sa aiba activitate economica de cel putin 6 luni la data depunerii cererii de finantare;
c) sa actioneze in nume propriu;
d) sa fie proprietar/concesionar/administrator al imobilului/imobilelor pe/in care se implementeaza proiectul, pe toata durata implementarii si monitorizarii proiectului;
e) sa nu fie insolvabil, in stare de reorganizare judiciara sau faliment, in incetare de plati sau in stare de insolventa, sa nu aiba suspendate activitatile economice ori sa se afle in situatii similare;
f) sa nu faca obiectul unei proceduri legale in justitie pentru situatiile prevazute la lit. e), precum si orice alta situatie similara;
g) sa aiba indeplinite obligatiile exigibile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul de stat, bugetul local si Fondul pentru mediu;
h) sa nu sponsorizeze activitati cu efect negativ asupra mediului;
i) sa nu fie considerat «firma in dificultate», conform dispozitiilor Instructiunilor Comisiei Europene privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. 244/2004;
j) sa nu fie subiectul unei proceduri de recuperare a unor ajutoare de stat declarate ilegale si incompatibile, ca urmare a unei decizii a Comisiei Europene;
k) valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate operatorului economic pe o perioada de 3 ani consecutivi, respectiv 2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in cursul caruia se inscrie in Program, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate in baza schemei de minimis aprobate prin Dispozitia presedintelui Autoritatii nr. 243 din 8 octombrie 2009, nu depaseste echivalentul in lei, la data depunerii cererii de finantare, a 200.000 euro, respectiv 100.000 euro in cazul operatorilor economici care activeaza si in sectorul transporturilor;
l) detine contributia proprie necesara implementarii proiectului si se angajeaza in vederea sustinerii acesteia;
m) proiectul propus sa nu faca obiectul unui alt program de finantare.”
5. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 7. — (1) Finantarea Programului se realizeaza din Fondul pentru mediu.
(2) Programul se deruleaza anual, in limita fondurilor prevazute cu aceasta destinatie prin bugetul anual de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu si al Administratiei Fondului
pentru Mediu, aprobat prin hotarare a Guvernului.
(3) Pentru finantarea proiectelor depuse de catre solicitanti si aprobate in cadrul Programului derulat in anul 2009 este prevazuta suma de 310.000 mii lei, din care:
a) 210.000 mii lei, pentru proiectele depuse de unitatile administrativ-teritoriale;
b) 100.000 mii lei, pentru proiectele depuse de operatorii economici.”
6. La articolul 8, alineatele (4) si (7) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(4) In cazul unitatilor administrativ-teritoriale, finantarea se acorda in procent de pana la 80% din cheltuielile eligibile ale proiectului.
......................................................................................
(7) In cadrul unei sesiuni de depunere, un solicitant poate depune cel mult doua proiecte. Fiecare proiect poate viza mai multe amplasamente aflate in proprietatea, concesiunea sau administrarea solicitantului. Suma solicitata prin cererea de finantare reprezinta insumarea cheltuielilor eligibile pentru toate amplasamentele vizate prin proiect.”
7. La articolul 8, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu urmatorul cuprins:
„(6
1) In cazul operatorilor economici, finantarea se acorda in procent de pana la 50% din cheltuielile eligibile ale proiectului. Finantarea constituie ajutor de minimis stabilit si acordat in baza schemei de minimis aprobate prin dispozitie a presedintelui Autoritatii, cu respectarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea art. 87 si 88 din tratat ajutoarelor de minimis, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. OJ L 379 din 28 decembrie 2006.”
8. La articolul 9 alineatul (2), dupa litera f) se introduce o noua litera, litera g), cu urmatorul cuprins:
„g) studiul de fezabilitate, care sa cuprinda explicit: consumul lunar de apa rece si apa calda menajera, certificat de documentele de plata si numarul de utilizatori, exceptand acorduri si autorizatii.”
9. La articolul 9, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
„(3) Pentru participarea la Program, operatorul economic trebuie sa depuna urmatoarele documente:
a) cererea de finantare, in original, in formatul prevazut in anexa nr. 1;
b) actul constitutiv, in copie conforma cu originalul, impreuna cu toate modificarile ulterioare, dupa caz;
c) certificatul de inregistrare emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul solicitantul, in copie conforma cu originalul;
d) certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in raza caruia isi are sediul solicitantul, in original si nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de finantare, din care sa rezulte: datele de identificare a operatorului economic, codul unic de inregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate si activitatile secundare de activitate, administratorii, actionarii/asociatii si situatia juridica;
e) certificatul de atestare fiscala emis de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, in original si valabil la data depunerii cererii de finantare;
f) certificatul de atestare fiscala pentru sediul social si certificatul de atestare fiscala pentru punctul de lucru pe care se implementeaza proiectul, daca este cazul, emise de directiile de taxe si impozite locale, in original si valabile la data depunerii cererii de finantare;
g) certificatul de atestare privind obligatiile de plata la Fondul pentru mediu, in original;
h) certificatul de cazier fiscal, eliberat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, valabil la data depunerii dosarului de inscriere, in original;
i) decizia/hotararea organului de decizie (adunarea generala a actionarilor/asociatilor, a asociatului unic, a consiliului de administratie), in original, semnata si stampilata, din care sa rezulte acordul cu privire la contractarea finantarii, asigurarea contributiei proprii necesare implementarii proiectului, responsabilul de proiect, precum si persoana desemnata sa reprezinte solicitantul in relatia cu Autoritatea in vederea semnarii contractului de finantare; decizia/hotararea organului de decizie trebuie sa precizeze valoarea (procentuala sau nominala) a contributiei proprii;
j) decizia/hotararea organului de decizie (adunarea generala a actionarilor/asociatilor, a asociatului unic, a consiliului de administratie), in original, semnata si stampilata, din care sa rezulte acordul cu privire la garantarea finantarii prin bilet la ordin, in alb, cu clauza „Fara protest”, avalizat de administrator sau unul dintre actionarii/asociatii principali, in calitate de
persoane fizice;
k) documentul care atesta calitatea solicitantului de proprietar/concesionar/administrator al imobilului pe/in care se implementeaza proiectul, respectiv contract vanzarecumparare/
concesiune/administrare, valabil pentru durata integrala a implementarii si monitorizarii proiectului, in copie legalizata;
l) declaratia privind ajutoarele de stat primite in ultimii 3 ani, inclusiv cele exceptate de la obligatia notificarii, in original, in formatul prevazut in anexa nr. 5 la contractul de finantare;
m) declaratia privind incadrarea solicitantului in categoria intreprinderilor mici si mijlocii, intocmita conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare;
n) copiile formularelor de raportare contabila la incheierea ultimelor doua exercitii financiare, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor publice, insotite de rapoartele administratorilor si ale comisiei de cenzori sau rapoartele de audit, dupa caz, precum si copiile formularelor de raportare contabila semestriala, vizate de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, insotite de ultima balanta de verificare lunara, aferenta anului in curs; in cazul solicitantului cu activitate pana la un an, dar nu mai mica de 6 luni, se depune ultima balanta de verificare a anului in curs,
transpusa in formular de bilant contabil;
o) scrisoare de referinta bancara a solicitantului, in original, emisa de o unitate bancara, din care sa rezulte si verificarea Centralei Riscurilor Bancare si a Fisierului national al incidentelor de plati, nu mai veche de 10 zile la data depunerii cererii de finantare;
p) plan de afaceri;
q) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal din care sa reiasa daca solicitantul va recupera sau nu taxa pe valoarea adaugata aferenta proiectului depus, pentru situatia in
care taxa pe valoarea adaugata a fost solicitata;
r) studiul de fezabilitate, care sa cuprinda explicit: consumul lunar de apa rece si apa calda menajera, certificat de documentele de plata si numarul de utilizatori, exceptand acorduri si autorizatii.”
10. La articolul 10, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„c) taxa pe valoarea adaugata, cu exceptia cazului in care aceasta este recuperabila, rambursabila sau compensata prin orice mijloace;”.
11. La articolul 16, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„Art. 16. — (1) Autoritatea organizeaza anual una sau mai multe sesiuni de depunere a proiectelor. In anul 2009 se organizeaza 3 sesiuni de depunere, din care una este destinata operatorilor economici.
(2) Sesiunile si sumele alocate desfasurarii acestora se stabilesc prin dispozitia presedintelui Autoritatii si se publica pe site-ul Autoritatii.”
12. In anexa nr. 8 la ghidul de finantare, la articolul 10, punctul 10.10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„10.10. Anexele nr. 1—5 fac parte integranta din prezentul contract de finantare.”
13. Anexele nr. 1 si 7 la ghidul de finantare, precum si anexa nr. 4 la contractul de finantare se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1—3 la prezentul ordin.
14. Dupa anexa nr. 4 la contractul de finantare se introduce o noua anexa, anexa nr. 5, avand continutul prevazut in anexa nr. 4 la prezentul ordin.
Art. II. — Anexele nr. 1—4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul mediului, interimar,
Elena Gabriela Udrea
Bucuresti, 13 octombrie 2009.
Nr. 1.338.
__
Nota Avocatnet.ro:
-Anexele 1-4 vi le prezentam ca fisier atasat. (".jpeg")
Comentarii articol (0)