Recesiunea globala si digitalizarea reprezinta principalele provocari pentru companiile de media, noile tendinte si evenimente anticipate urmand sa schimbe raportul de forte din cadrul industriei si chiar perspectivele altor sectoare, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT), din cadrul Deloitte.
„Evenimentele mai mult sau mai putin controversate de la sfarsitul anului 2009 si incertitudinea provocata au umbrit in debutul acestui an perspectivele industriei media din Romania. Indiferent cat de tulburatoare au fost aceste schimbari, este evident ca industria locala are nevoie si va traversa un proces de restructurare, bazat pe o noua realitate. Implementarea noilor tehnologii si adaptarea la asteptarile consumatorilor, care sunt in permanenta schimbare, se vor dovedi conditii vitale pentru orice strategie de afaceri; cu toate acestea, calitatea continutului si reputatia asociata cu un nivel ridicat de profesionalism raman principalele criterii de diferentiere”, spune
Andreea Zoescu, Audit Manager in cadrul Deloitte Romania.
Previziunile publicate de Deloitte au la baza opiniile companiilor si expertilor, contributiile celor 7.000 de parteneri si seniori specializati din cadrul firmelor membre Deloitte Touche Tohmatsu, precum si discutii cu analisti financiari, analisti specializati si diverse organizatii de profil. Rezultatul este un ghid complex despre tendintele la care ne putem astepta in acest an si in anii care vor urma, ce ofera astfel liderilor din industrie premiza corecta pentru elaborarea unei strategii solide si pe termen lung. Raportul din acest an se poate dovedi util pentru companiile de media din Romania, prin prisma evenimentelor recente care au afectat profund aceasta industrie la nivel global.
Programele de televiziune si de radio isi mentin suprematia
Pentru 2010 se estimeaza ca majoritatea continutului video si audio va fi consumat in in baza programelor stabilite de institutiile media de profil. Astfel trebuie retinut ca, peste 90% din continutul televizat si peste 80% din cel audio va fi accesat prin intermediul canalelor traditionale.
Mai mult, acest tip de consum ar putea chiar sa creasca in cursul anului. In general vorbind, achizitia de noi echipamente TV sau lansarea de noi servicii, precum sistemul high-definition (HD) sau canalele de filme, incurajeaza cresterea consumului.
Publicitatea online: tendinta continua, chiar daca este mai selectiva
Studiul arata ca, pietele media traditionale cele mai vulnerabile in fata online-ului sunt revistele si ziarele, urmate de radio si de segmentul outdoor. Televiziunea pare sa reziste cel mai bine in fata acestei tendinte.
Pe de alta parte, bugetele aferente publicitatii online sunt estimate sa creasca in valoare si intr-un ritm mult mai alert decat restul pietei de publicitate.
Chiar daca recesiunea a afectat si acest segment, provocand o scadere de 5% a veniturilor anul trecut, declinul este mult mai mic decat cel inregistrat de orice alta categorie de publicitate. Potrivit estimarilor, publicitatea online isi va majora ponderea in industria de profil de la aproximativ 10% in 2009, la 15% la sfarsitul lui 2011.
Industria de print contraataca prin optiuni de plata online
Dezbatarea privind accesul la continutul online contra-cost poate continua si in 2010, insa sansele ca revistele si ziarele sa concretizeze aceste discutii in actiuni sau rezultate reale sunt mici. Doar o mica pondere dintre publicatiile lumii ar putea implementa astfel de modele, si mult mai putine ar putea obtine profit in acest fel. Exista posibilitatea ca unele initiative online contra-cost sa obtina un succes important, dar ele se vor dovedi de fapt exceptia care va confirma regula. Pe scurt, veniturile aferente activitatii online vor proveni in continuare din publicitate.
In aceeasi ordine de idei, studiul arata ca practica de a pune la dispozitie intreaga publicatie online si in mod gratuit pare sa accelereze declinul numarului de abonati la varianta tiparita a publicatiilor. Este de asteptat ca industria sa genereze un mix de modele motivat nu de veniturile generate, ci de nevoia de a atenua aceasta canibalizare continua a abonatilor existenti pentru versiunea tiparita.
Despre TMT
Grupul de profesionisti specializati in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) este alcatuit din departamentele TMT ale numeroaselor firme membre DTT. El include peste 7.000 de parteneri si profesionisti seniori din lumea intreaga, care ajuta clientii sa evalueze aspecte complexe, sa identifice noi abordari in situatii dificile si sa implementeze solutii practice.
Comentarii articol (0)