Fundatia Freedom House Romania si Biroul Roman de Audit al Tirajelor(BRAT) au lansat recent proiectul "Comunicarea publica. Criterii profesioniste in alocarea publicitatii de stat", prin care se doreste dezvoltarea competentelor specializate ale directorilor si specialistilor de comunicare din cadrul administratiei si al altor institutii publice din Romania, in vederea aplicarii Ordonantei de urgenta nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica.
Dat fiind ca gestionarea corecta a fondurilor publice pentru publicitate este o necesitate prioritara, atat la nivelul tarii, cat si din punctul de vedere al structurilor europene, din care face parte si Romania, proiectul isi propune sa sprijine reprezentantii autoritatilor de stat sa se familiarizeze cu modul optim de achizitie de publicitate pentru o mai buna comunicare cu mass-media si, mai ales, cu cetatenii. Astfel, proiectul contribuie la cresterea transparentei comunicarii publice si la imbunatatirea practicilor de achizitie publica in domeniul publicitatii.
Ghidul a fost realizat ca urmare a necesitatii de a dezvolta competentele specializate ale directorilor si specialistilor de comunicare din cadrul administratiei si al altor institutii publice din Romania, in vederea aplicarii Ordonantei de urgenta nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, precum si in lumina prevederilor Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile publice si a Legii 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica din Romania.
Desi disciplinele comunicarii publice se regasesc in multiple practici si aplicatii, elaborarea acestui document vizeaza pregatirea specialistilor in comunicare pentru realizarea unor Caiete de sarcini clare, coerente si realiste in vederea achizitiei serviciilor de publicitate institutionala si reclama.
Ghidul reprezinta o versiune actualizata a Ghidului de bune practici in achizitia serviciilor de publicitate de catre institutiile publice al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale (ASG), redactat in 2005, si este adaptat noii legislatii aplicabile in acest domeniu.
Grupul tinta
Beneficiarii directi ai proiectului vor fi: Departamentele de Achizitii publice si Departamentele de Comunicare din cadrul Autoritatilor Centrale si Locale (Ministere, Agentii Guvernamentale, Autoritati de Management, Regii Autonome, Primarii si Consilii Judetene).
Principalii beneficiari indirecti vor fi cetatenii, care sunt publicul-tinta al acestor proiecte publice.
Un numar mult mai mare, si mai ales verificabil, de cetateni va beneficia de informatiile publice daca acestea vor fi prezentate prin intermediul unor institutii media alese in functie de tiraj si de audienta, si certificate de un organism independent.
Campaniile legate de politici publice vor fi mai eficiente si mesajul lor va fi receptat de mai multe persoane, cu precadere de cele carora li se adreseaza mesajul.
Alti beneficiari indirecti vor fi institutiile mass-media, care se vor putea bucura de o distributie profesionista si pe criterii de performanta a publicitatii de stat, toate avind posibilitatea de a actiona in regim concurential in momentul accesarii banilor publici.
Comentarii articol (0)