avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 338 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice Achizitiile publice si caietul de sarcini - cine ...
Discuție deschisă în Achiziţii publice

Achizitiile publice si caietul de sarcini - cine intocmeste si semneaza caietul de sarcini?

In cadrul unei autoritati contractante cine trebuie sa intocmesca si sa semneze caietul de sarcini? In HG 925/2006 este prevăzut ca directia de specialitate (achizitii) Art. 3 - (1) În aplicarea prezentelor norme, autoritatea contractantă, prin compartimentul intern specializat în atribuirea contractelor de achiziţie publică, organizat conform art. 3041 din ordonanţa de urgenţă, are următoarele atribuţii principale:
a) elaborarea şi, după caz, actualizarea, pe baza necesităţilor transmise de celelalte compartimente ale autorităţii contractante, a unui program anual al achiziţiilor publice, ca instrument managerial pe baza căruia se planifică procesul de achiziţie;
b) elaborarea sau, după caz, coordonarea activităţii de elaborare a documentaţiei de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs de soluţii, a documentaţiei de concurs;
c) îndeplinirea obligaţiilor referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de ordonanţa de urgenţă;
d) aplicarea şi finalizarea procedurilor de atribuire;
e) constituirea şi păstrarea dosarului achiziţiei publice
(2) Celelalte compartimente ale autorităţii contractante au obligaţia de a sprijini activitatea compartimentului de achiziţii publice, în funcţie de specificul documentaţiei de atribuire şi de complexitatea problemelor care urmează să fie rezolvate în contextul aplicării procedurii de atribuire.
(3) Autoritatea contractantă are, totodată, dreptul de a achiziţiona servicii de consultanţă, conform prevederilor ordonanţei de urgenţă, în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau aplicării procedurii de atribuire.
Se pune probleme intocmirii caietului de sarcini pentru o procedura de achizitie specifica de furnizare produse alimentare in cadrul unui program european. Directia care se ocupa cu aceast program a transmis numai referatul de necesitate fara caietul de sarcini invocand ca cei de la achizitii au obligatia sa intocmeasca acest caiet de sarcini.
Va rog mult sa-mi raspundeti la aceasta intrebare. Cine are obligatia de a intocmi si semna caietul de sarcini.:frantic:
Cel mai recent răspuns: vlad nicolae , moderator 17:03, 18 Aprilie 2013
Caietul de sarcini, in acest caz, cuprinde produsele ce urmeaza a fi achizitionate!!??
Ori, in cuprinsul referatului de necesitate, ma gandesc ca sunt enumerate produsele, si caracteristicile lor, si alte anexe care sunt necesare a fi achizitionate.
Caietul de sarcini il reprezinta insusi aceste produse!!! Departamentul care ti-a zis ca e obligatia ta sa faci caietul de sarcini, o sa isi asume ca, in caietul de sarcini sa fie cuprinse datele din referatul de necesitate!! Asta e! Tu faci achizitia, si nu ai de unde sa stii mai multe date despre produsele ce vor fi achizitionate, altele decat ceea ce iti dau ei sub semnatura!!!!
In cazul altor achizitii, caietul de sarcini este susceptibil de a fi intocmit de catre departamentul de specialitate ( mai ales in cazul lucrarilor, unde pentru a fi intocmit un CS trebuie cuprinse mai multe criterii care tin de domeniul ingineriei, economiei, etc) semnat si parafat de catre specialistii in domeniu.
referatul cuprinde cantitatea de produs ce trebuie cumparata cu bani europeni dar nu specifica ce caracteristici tehnice trebuie sa aiba acest produs. Directia nu vrea sa-si ia raspunderea de produsele ce se vor achizitiona. Dar eu nu sunt specialis pe aceste produse nu am de unde sa cunosc detalii tehnice ? Aceste proceduri de achizitie sunt f controlate si nimeni nu-si ia aceasta raspundere si considera ca daca noi achizitiile intocmim fisa de date avem obligatia sa intocmim si caietul de sarcini. Suntem f derutati.Va rog mult ajutatine cu aceasta probleme. Multumesc la modul deosebit
Deci le poti face o nota interna (in scris) prin care sa le soliciti aceste caracteristici tehnice, motivand totodata. Sa vedem ce iti raspund, si daca nu si nu, atunci fa achiziţia asa. Tu ai la dosar faptul ca te-ai sesizat!!!
Achizitia va fi publicata pe SEAP? In caz afirmativ, cei de la SEAP o sa ti/o intoarca inapoi, si nu ti/o vor publica pana cand nu scrii caracteristicile.
Daca nu va fi publicata pe SEAP (fiind o cumparare directa), atunci vei lua ca atare caietul de sarcini, constand in acel referat de necesitate intocmit de ei, asa cum este, si ca sa fii si mai explicita poti sa il faci anexa la contractul de achizitie!!!!!
Tu asta ai primit, asta folosesti, in cazul in care nu iti dau altceva.
Din pacate cam asa sunt relatiile, in cadrul institutiilor publice mai ales.
Fiecare trebuie sa isi asume responsabilitatea pentru ceea ce face el, nu pt ce vor/nu vor sa faca altii.
Tu esti compartiment de achizitii publice, tu faci achizitia conform legii. Caietul de sarcini, cu toate caracteristicile, ar trebui intocmit de serviciul/compartimentul care are nevoie de achizitia respectiva, pentru ca ei stiu mai bine de ce anume au nevoie. Tu le faci achizitia in limitele legii, atata tot.
Multumesc mult!!
Este vorba de licitatie deschisa cu o valoare estimata de 5mil de euro, asa ca eu in fisa de date nu pot sa ma joc, ca daca nu fac achizitia pana la o anumita data Romania pierde bani europeni! O sa fac o adresa si am sa mentionez ca specificatiile tehnice sunt nsuficiente pt intocmirea caietului de sarcini sau o sa le scriu ca informatiile tehnice tin loc de caiet de sarcini ? nu este mai bine ? aceste informatii transmise prin referat sa le consider caiet de sarcini ? Neaparat trebuie sa scrie ,, caiet de sarcini" ?
Deci...documentatia de atribuire e formata din: fisa de date, caiet de sarcini, formulare, proiect de contract. Tu ai primit referatul de necesitate cu produsele, dar fara alte detalii. ii dai copy paste, ii scrii titlul Caiet de Sarcini, si il trimiti pe seap, impreuna cu toate celelalte documente pe care mai trebuie sa le atasezi. Asta daca nu cumva o sa iti dea informatiile necesare (ca urmare a adresei facuta de tine).
La o valoare asa de mare....o sa ti-o intoarca inapoi SEAP-ul si nu o sa o publici pana cand nu scrii concret caracteristicile produselor. Cel putin asa se intampla frecvent. Depinde de persoana de la ANRMAP care iti ia in primire achizitia si ti-o corecteaza, ca sa zic asa.
Tu nu iti asumi nimic mai mult decat ce iti da departamentul respectiv. Atata ti-a dat, atata publici, doar ii dai denumirea Caiet de sarcini.
Ceea ce iti asumi este fisa de date, formularele, proiectul de contract, care trebuie sa respecte intocmai prevederile OG 34 privind achizitia de furnizare.

Alte discuții în legătură

Achizitii publice- sarcini angajat garga garga Buna ziua. Am si eu o intrebare. Sunt angajata cu studii medii pe postul de lucrator comercial. De curand am fost pusa sa fac parte din comisia de achiziti. ... (vezi toată discuția)
Valoare estimata achizitii publice pliciu pliciu Buna ziua, Am o intrebare legata de cine ar trebui sa dea valoarea estimata intr-o institutie publica. Referatul de necesitate pentru achizitiile publice ... (vezi toată discuția)
Caiet de sarcini billabong billabong in cazul unei cereri de oferta ,autoritatea contractanta trebuie sa intocmeasca un caiet de sarcini ,caiet intocmit de biroul de achizitii.daca in cadrul ... (vezi toată discuția)