GfK Romania a analizat obiceiurile populatiei din Romania in ce priveste utilizarea produselor oferite de banci.
Astfel, din datele acestui studiu reiese ca procentul utilizatorilor de produse bancare este de 56% din totalul populatiei de peste 15 ani (media pentru intreg anul 2009), Romania clasandu-se pe locul 13 intre tarile europene analizate, cu doar o pozitie inaintea Bulgariei.
De asemenea, spre deosebire de situatia folosirii la modul general a produselor bancare, Romania se pozitioneaza in top trei in ceea ce priveste preferinta pentru credite. 26% dintre romani apeleaza la aceasta sursa de imprumut bancar, la acelasi nivel cu Ungaria si cu doar un loc in urma liderului Slovenia, tara in care 32% din populatie s-a dovedit interesata de credite.
Potrivit informatiilor prezentate de GfK, in Romania, luna trecuta, creditele de consum (fara ipoteca) au fost contractate de 18% din populatie, in scadere cu 4 procente fata de luna ianuarie, in vreme ce creditele pentru achizitionarea unei case sau apartament se plaseaza la doar 4%. In legatura cu intentiile de imprumut in urmatoarele 12 luni, 4% romanii spun ca vor apela la credite de consum si numai 1% la cele pentru locuinta.
Totodata, 11% dintre romanii chestionati declara ca folosesc produse bancare de economisire, mult mai putin decat austriecii (75%), cehii sau bulgarii (peste 2 treimi din populatie), dar mai mult decat vecinii din Ucraina, Polonia sau Serbia.
Daca ne referim la obiceiurile de utilizare a serviciilor tip e-banking sau Internet banking, romanii se dovedesc inca foarte reticenti, mai putin de un procent apeland la acestea.
GfK Financial Market Data System (FMDS) este un studiu continuu care masoara obiceiurile bancare ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 13 tari ale Europei Centrale si de Est.
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK.
Comentarii articol (0)