Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a verificat peste 550 de comercianti de articole de incaltaminte, dintre care, 504 prezentau nereguli, se arata intr-un comunicat al institutiei. Totodata, ANPC a aplicat amenzi in valoare de peste un milion de lei.
In perioada 6-13 aprilie 2010, ANPC a desfasurat o actiune de verificare a respectarii prevederilor legale la comercializarea articolelor de incaltaminte.
Comisarii ANPC au verificat 577 de operatori economici (inclusiv 12 magazine de tip outlet) si 75.477 produse in valoare de peste 4,8 milioane de lei.
Astfel, s-au constatat abateri la 504 operatori economici (87.34%), fiind depistate peste 44 de mii de produse neconforme, in valoare de 1,3 milioane de lei.
In comunicatul ANPC se arata ca s-au aplicat 546 sanctiuni din care 369 amenzi contraventionale si 177 avertismente. Valoarea totala a amenzilor aplicate a fost de peste 1 milion de lei si s-au oprit de la comercializare temporara peste 43 de mii de produse.
Principalele deficiente constatate se refera la abateri privind informarea consumatorilor prin elementele de identificare si caracterizare ale produsului.
Astfel, ANPC informeaza ca articolele de incaltaminte trebuie sa fie insotite de urmatoarele elementele de identificare si caracterizare:
- denumire produs;
- denumirea si/sau marca producatorului;
- adresa postala a sediului social pentru producatorii/importatorii din afara UE;
- adresa postala a sediului unde pot fi contactati pentru producatorii/distribuitorii din UE;
- principalele caracteristici tehnice: marime, culoare, model;
- modul de intretinere (de obicei este un prospect prezent in ambalajul in care se comercializeaza produsul).
O alta abatere constatata de comisarii ANPC se refera la traducerea in limba romana a informatiilor oferite consumatorilor sau nerespectarea conditiilor de etichetare a materialelor utilizate la producerea principalelor componente ale articolelor de incaltaminte.
Alte abateri:
-Nerespectarea reglementarilor privind promotiile
In cazul ofertelor speciale, consumatorul trebuie sa fie informat neechivoc cu privire la data de incepere a promotiei, incetarea promotiei (fie prin epuizarea stocului fie la o data anuntata), pretul vechi si pretul nou precum si asupra altor eventuale conditii specifice.
-Nerespectarea obligatiei de a afisa la loc vizibil placheta cu telefonul consumatorului - INFO CONSUMATOR: 0800 080 999 si adresa CJPC.
Sfaturi pentru consumatori – cum alegem incaltamintea?
• Verificati functionarea accesorilor (fermoare, butoni, carlige, inele etc.);
• Verificati cat de bine sunt prinse ornamentele;
• Verificati lungimea si inaltimea tocului, comparati ambii pantofi;
• Verificati daca sunt prezente urmatoarele defecte: talpi partial dezlipite; brant deformat si acoperis de brant dezlipit, incretit sau cu abateri dimensionale; captuseli incretite; cusaturi neuniforme, intrerupte (lipsa pasi de cusatura); asimetrii ale detaliilor fetelor; pete de adeziv si vopsea;
• Probati si verificati atat incaltamintea pentru piciorul stang cat si cea pentru piciorul drept;
• Verificati daca produsul are instructiuni de intretinere.
Comentarii articol (1)