Va ajuta HOTARAREA nr. 665 privind inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care prezinta deficiente; incaltamintea face parte din
Clasa de produse 6. Incaltaminte de uz general - Fete si captuseli cu rezistenta slaba a vopsirii si a imbinarilor; talpi dezlipite sau crapate; deformari
ART. 1
Obiectul prezentei hotariri il constituie reglementarea raspunderii agentilor economici care comercializeaza catre populatie produse nealimentare de uz curent, destinate consumului neproductiv individual sau colectiv si care nu sunt insotite, la vinzare, de certificate de garantie.
[...]
Art. 3
Termenul stabilit pentru primirea reclamatiilor referitoare la calitatea produselor este de 30 de zile de la data vanzarii acestora, exclusiv ziua depunerii reclamatiei. Reclamatia se depune la vanzator, care este obligat sa o primeasca, daca este depusa in acest termen.
[...]
Art. 6
(1) Reclamatiile intemeiate vor fi rezolvate de vanzator prin inlocuirea imediata a produselor defecte cu altele de calitate corespunzatoare sau, in cazul cand nu este posibila inlocuirea, prin restituirea contravalorii acestora.
(2) Cu acordul consumatorului, vanzatorul poate sa remedieze produsul defect in termen de cel mult 10 zile de la inregistrarea reclamatiei sau sa-i ofere spre vanzare un alt produs, cu achitarea sau restituirea diferentei de valoare.
(3) In cazul retinerii produsului pentru remediere sau inlocuire, vanzatorul este obligat sa elibereze consumatorului o dovada care sa contina elementele de identificare a produsului retinut si termenul de solutionare a reclamatiei.
Aceasta hotarare este publicata pe site-ul ANPC:
[ link extern ]
Cititi-o pe toata, sa fiti in tema :)
Listati-o si mergeti cu ea la magazin, ca sa arati ca va cunoasteti drepturile. Daca va refuza (ceea ce nu prea imi vine sa cred) va ''rezolva'' Protectia Consumatorului.
:luck: