avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 294 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a crăpat. Ce pot face?

În 18 ianuarie 2016 am cumpărat o pereche de ghete de la un magazin de cartier. Ghetele sunt făcute de o firmă care are câteva magazine de desfacere în Bucureşti. Am şi bonul fiscal, şi ambalajul în care le-am cumpărat, dar nu am primit un termen de garanţie de la vânzător. Am citit ulterior că avea această obligaţie.

În seara aceasta, după ce m-am udat zdravăn la un picior, am constatat că talpa uneia dintre ghete a crăpat. Pot să cer magazinului de unde am cumpărat ghetele să îmi dea banii înapoi sau să îmi dea altă pereche de ghete? Precizez că am purtat ghetele şase zile.

Dacă magazinul refuză să-mi repare paguba pot să mă adresez Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului? Această instituţie poate să îl oblige pe vânzător să îmi dea banii înapoi sau, dacă constată că reclamaţia mea este întemeiată, doar aplică acestuia o amendă?

Vă mulţumesc frumos pentru răspunsurile dumneavoastră.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 18:26, 20 Martie 2016
Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
Text publicat în M.Of. al României.
În vigoare de la 01.01.2007

Art. 19.
Garanţia este obligatorie din punct de vedere juridic pentru ofertant, în condiţiile specificate în declaraţiile referitoare la garanţie şi în publicitatea aferentă.

Art. 20.
(1) Garanţia trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită.



(2) Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire -, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.

(3) Garanţia trebuie redactată în termeni simpli şi uşor de înţeles.
Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.@



Daca vanzatorul refuza inlocuirea produsului,sesizati oficial autoritatea pentru protectia consumatorului
Succes !


Ultima modificare: Marți, 26 Ianuarie 2016
ynocentta, utilizator
Obligatia de asigurare a garantiei exista si in lipsa certificatului propriu-zis si e certificata de bonul fiscal, nu asta-i problema ci portita pe care o au cu repararea ca prima varianta in caz de defectiune. Ar putea sa spuna ''OK, dati-o-ncoace s-o lipim'' iar asta mi se pare cea mai proasta rezolvare pentru client.

Partea buna e ca a trecut foarte putin timp de la cumparare, daca-s cu capul pe umeri vi le inlocuiesc fara sa stea la discutii.
Banii inapoi cam greu, nu sunt obligati sa-i dea decat daca n-au ghete identice si nu doriti alt model.

Mergeti la magazin si discutati cu ei. As zice sa nu acceptati lipirea, in caz ca v-o propun, iar daca se va intampla sa le spuneti ca-i reclamati la ANPC pentru lipsa de conformitate a produsului. Asta ar trebui sa-i sensibilizeze si ca producatori, nu doar ca vanzatori, e inadmisibil sa se rupa talpa dupa cateva folosiri.

Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;

Cum nu au scris la raft ca sunt ghete de unica folosinta, as zice ca se incadreaza la lipsa de conformitate.

Sper sa se rezolve amiabil, in sensul dorit de dvs.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Ianuarie 2016
Ares-3, moderator
Mulțumesc frumos!

Nu cred că se poate pune problema lipirii tălpii. Ea nu s-a dezlipit, ci este practic ruptă în două. O să încerc să obțin banii, pentru că nu mai vreau ghete de la aceeași firmă. Este a doua experiență negativă pe care o am cu firma care a confecționat ghetele.

Dacă, totuși, nu voi putea obține banii și voi fi nevoită să accept o altă pereche ce voi face dacă și acestea se vor rupe într-o săptămână-două? Presupun că bon fiscal nu voi mai primi de data aceasta, așa că nu voi mai avea cum să solicit banii sau înlocuirea produsului.
Fara gluma, n-ar fi rau sa se rupa intr-o saptamana-doua, adica inainte de 18 februarie :) Atunci cred ca o ati putea obtine banii inapoi fara prea multa bataie de cap.

Din pacate in privinta garantiei la incaltaminte este vid in legislatia protectiei consumatorilor.
Singura referinta la incaltaminte era in anexa Hotararii 665/1995 care a fost abrogata in 2007 si pare ca dupa ea se iau comerciantii de incaltaminte.
In acea hotarare este precizat termenul de 30 de zile pentru garantia produselor nealimentare de uz curent iar incaltamintea e pe lista din anexa
[ link extern ]

6. Incaltaminte de uz general - Fete si captuseli cu rezistenta slaba a vopsirii si a inbinarilor; talpi deslipite sau crapate; deformari

Asa scrie, inbinarilor si deslipite B-)

Deci pe ce baza ii amendeaza ANPC pentru nerespectarea garantiei pe astia care vand incaltaminte habar n-am, ca de facut o fac. De exemplu dl. cyan a avut o experienta aproape similara cu o pereche de sandale ale sotiei. S-a tinut de capul ANPC cu reclamatii pana cand cand comerciantul si-a luat amenda. In final au ajuns sa se roage de el sa le duca si sa ii dea banii inapoi dar n-a mai vrut ca le lipise iar doamna se simtea foarte bine in ele :)

Tinand cont ca ati prefera banii poate ar fi bine sa le cereti asta de la inceput, accentuand faptul ca e inadmisibil sa se crape talpa dupa cateva zile. Daca sunteti refuzata in magazin notificati producatorul pentru restituirea pretului, cu sublinierea faptului ca ii scrieti pentru ca urmati procedura recomandata de ANPC: incercarea de rezolvare pe cale amiabila.
Astfel va intelege ca daca nu va da banii il veti reclama, poate nu isi asuma acest risc.

Nu stiu cum ati putea proceda in alt mod ca sa nu va treziti din nou cu ghete noi dar ca si desculta :(

Completez: notificarea aceea chiar v-ar fi de folos la ANPC daca ar insista pe schimbarea produsului; ati putea arata atat data la care v-au fost date noile ghete cat si ca e posibil ca toata seria respectiva sa aiba probleme de conformitate.
Ultima modificare: Miercuri, 27 Ianuarie 2016
Ares-3, moderator
Nu am reușit să obțin banii. Aseară, după ceva discuții, mi s-a dat o altă pereche de ghete și am reușit să primesc și un nou bon fiscal. Sper să nu am nevoie de el.

Vă mulțumesc frumos pentru informații și pentru susținere! :bow:

Alte discuții în legătură

Garantie la ghete cumparate online karytat karytat Buna ziua. Am cumparat online o pereche de ghete (in data de 29.11.2013 a sosit coletul). Dupa o saptamana de purtat aceste ghete, am observat ca se ... (vezi toată discuția)
Protectia consumatorilor - cizme dezlipite la putin timp dupa cumparare danabunea danabunea Buna ziua. Am urmatoarea problema: in 22.12.2011 am cumparat o pereche de cizme cu 115 lei. Intradevar nu sunt din piele, dar pretul nu e mic. Ieri a inceput ... (vezi toată discuția)
Returnare pantofi folositi CrashOverride CrashOverride Buna ziua, am si eu urmatoarea problema. Am cumparat o pereche de ghete acum 8 zile dintr-un magazin. Am observat astazi ca pe verticala spre calcai s-a taiat ... (vezi toată discuția)