Fara gluma, n-ar fi rau sa se rupa intr-o saptamana-doua, adica inainte de 18 februarie :) Atunci cred ca o ati putea obtine banii inapoi fara prea multa bataie de cap.
Din pacate in privinta garantiei la incaltaminte este vid in legislatia protectiei consumatorilor.
Singura referinta la incaltaminte era in anexa Hotararii 665/1995 care a fost abrogata in 2007 si pare ca dupa ea se iau comerciantii de incaltaminte.
In acea hotarare este precizat termenul de 30 de zile pentru garantia produselor nealimentare de uz curent iar incaltamintea e pe lista din anexa
[ link extern ]
6. Incaltaminte de uz general - Fete si captuseli cu rezistenta slaba a vopsirii si a inbinarilor; talpi deslipite sau crapate; deformari
Asa scrie,
inbinarilor si
deslipite B-)
Deci pe ce baza ii amendeaza ANPC pentru nerespectarea garantiei pe astia care vand incaltaminte habar n-am, ca de facut o fac. De exemplu dl. cyan a avut o experienta aproape similara cu o pereche de sandale ale sotiei. S-a tinut de capul ANPC cu reclamatii pana cand cand comerciantul si-a luat amenda. In final au ajuns sa se roage de el sa le duca si sa ii dea banii inapoi dar n-a mai vrut ca le lipise iar doamna se simtea foarte bine in ele :)
Tinand cont ca ati prefera banii poate ar fi bine sa le cereti asta de la inceput, accentuand faptul ca e inadmisibil sa se crape talpa dupa cateva zile. Daca sunteti refuzata in magazin notificati producatorul pentru restituirea pretului, cu sublinierea faptului ca ii scrieti pentru ca urmati procedura recomandata de ANPC: incercarea de rezolvare pe cale amiabila.
Astfel va intelege ca daca nu va da banii il veti reclama, poate nu isi asuma acest risc.
Nu stiu cum ati putea proceda in alt mod ca sa nu va treziti din nou cu ghete noi dar ca si desculta :(
Completez: notificarea aceea chiar v-ar fi de folos la ANPC daca ar insista pe schimbarea produsului; ati putea arata atat data la care v-au fost date noile ghete cat si ca e posibil ca toata seria respectiva sa aiba probleme de conformitate.