avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 510 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a crăpat. Ce pot face?

În 18 ianuarie 2016 am cumpărat o pereche de ghete de la un magazin de cartier. Ghetele sunt făcute de o firmă care are câteva magazine de desfacere în Bucureşti. Am şi bonul fiscal, şi ambalajul în care le-am cumpărat, dar nu am primit un termen de garanţie de la vânzător. Am citit ulterior că avea această obligaţie.

În seara aceasta, după ce m-am udat zdravăn la un picior, am constatat că talpa uneia dintre ghete a crăpat. Pot să cer magazinului de unde am cumpărat ghetele să îmi dea banii înapoi sau să îmi dea altă pereche de ghete? Precizez că am purtat ghetele şase zile.

Dacă magazinul refuză să-mi repare paguba pot să mă adresez Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului? Această instituţie poate să îl oblige pe vânzător să îmi dea banii înapoi sau, dacă constată că reclamaţia mea este întemeiată, doar aplică acestuia o amendă?

Vă mulţumesc frumos pentru răspunsurile dumneavoastră.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 18:26, 20 Martie 2016
Cu placere!
In privinta noului bon fiscal e o premiera ce ne spuneti, au luat-o inaintea legii cu reinnoirea garantiei :)
Ordonanţa de modificarea si completare a Legii nr. 449/2003 prevede, printre altele, si asta:

7. La articolul 11, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul cuprins:
„(6) Vânzătorul are aceleaşi obligaţii pentru produsul înlocuit ca şi pentru produsul vândut iniţial.”

dar inca n-a intrat in vigoare.


Şi acum să vă spun finalul poveştii.

După aproximativ două săptămâni am constatat că ambele tălpi ale noilor ghete sunt crăpate. M-am dus din nou la magazin, unde vânzătoarea, după o scurtă criză de nervi, mi l-a dat pe "şeful" la telefon. Conversaţia nu a fost deloc agreabilă şi s-a încheiat cu solicitarea de a nu mai călca niciodată în magazinul lui.

Am primit banii şi am rămas fără ghete. Spre norocul meu, iarna aceasta a fost un fel de primăvară. Mulţumesc din nou pentru răspunsuri, o seară frumoasă!

:bow:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie la ghete cumparate online karytat karytat Buna ziua. Am cumparat online o pereche de ghete (in data de 29.11.2013 a sosit coletul). Dupa o saptamana de purtat aceste ghete, am observat ca se ... (vezi toată discuția)
Protectia consumatorilor - cizme dezlipite la putin timp dupa cumparare danabunea danabunea Buna ziua. Am urmatoarea problema: in 22.12.2011 am cumparat o pereche de cizme cu 115 lei. Intradevar nu sunt din piele, dar pretul nu e mic. Ieri a inceput ... (vezi toată discuția)
Returnare pantofi folositi CrashOverride CrashOverride Buna ziua, am si eu urmatoarea problema. Am cumparat o pereche de ghete acum 8 zile dintr-un magazin. Am observat astazi ca pe verticala spre calcai s-a taiat ... (vezi toată discuția)