Buna ziua.
Am cumparat online o pereche de ghete (in data de 29.11.2013 a sosit coletul). Dupa o saptamana de purtat aceste ghete, am observat ca se dezlipeste talpa, la cusaturi apare un praf alb si materialul se increteste parca ar fi facute din carton. Am trimis o notificare firmei de la care am cumparat ghetele iar ei m-au sunat si mi-au spus ca nu acorda garantie la incaltamintea comercializata dar daca vreau imi schimba produsul cu altceva. Intrebarea mea este: sunt obligata sa cumpar altceva? Daca nu imi place alt produs? Ei nu sunt obligati sa acorde garantie la incaltaminte?
Multumesc.
Incaltamintea fiind un bun de folosinta indelungata intra sub garantie. Cu toate ca firma zice ca nu acorda garantie, prin "gestul" facut (v-a oferit schimbul) tocmai a recunoscut termenul garantiei.
Conform legii nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora
Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.
Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului.
Va multumesc pentru raspunsul prompt, dar din pacate nu ma "lumineaza" suficient. Ma refer la faptul ca repararea sau inlocuirea nu inseamna neaparat rezolvarea problemei, in sensul ca, repararea se poate face doar la lipirea talpilor dar faptul ca materialul din care sunt facute crapa, nu cred ca se mai poate repara. Cat despre inlocuirea produsului.... sincer, m-am uitat pe site-ul lor si nu doresc alt model de ghete mai ales ca in momentul de fata nici nu mai am incredere ca ma tin mai mult de o saptamana. Solutia de returnare a banilor nu este prevazuta in nicio reglementare legala?
Multumesc.
De aceea nu am pomenit despre returnarea baniilor, deoarece nu este prevazut in mod expres in lege, insa in cazul in care nu se poate repara acel produs si nici nu doriti alt produs, puteti sa cereti de la magazin returnarea baniilor. In cazul in care cererea Dvs scrisa este refuzata puteti sa va adresati OPC-ului.