avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie la ghete cumparate online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie la ghete cumparate online

Buna ziua.
Am cumparat online o pereche de ghete (in data de 29.11.2013 a sosit coletul). Dupa o saptamana de purtat aceste ghete, am observat ca se dezlipeste talpa, la cusaturi apare un praf alb si materialul se increteste parca ar fi facute din carton. Am trimis o notificare firmei de la care am cumparat ghetele iar ei m-au sunat si mi-au spus ca nu acorda garantie la incaltamintea comercializata dar daca vreau imi schimba produsul cu altceva. Intrebarea mea este: sunt obligata sa cumpar altceva? Daca nu imi place alt produs? Ei nu sunt obligati sa acorde garantie la incaltaminte?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Zsuzsanna Lukacs , Consultant credite si finantari 15:21, 9 Decembrie 2013
Incaltamintea fiind un bun de folosinta indelungata intra sub garantie. Cu toate ca firma zice ca nu acorda garantie, prin "gestul" facut (v-a oferit schimbul) tocmai a recunoscut termenul garantiei.

Conform legii nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora

Art. 9
Vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice lipsa a conformitatii existenta la momentul cand au fost livrate produsele.

Art. 10
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului.

Va multumesc pentru raspunsul prompt, dar din pacate nu ma "lumineaza" suficient. Ma refer la faptul ca repararea sau inlocuirea nu inseamna neaparat rezolvarea problemei, in sensul ca, repararea se poate face doar la lipirea talpilor dar faptul ca materialul din care sunt facute crapa, nu cred ca se mai poate repara. Cat despre inlocuirea produsului.... sincer, m-am uitat pe site-ul lor si nu doresc alt model de ghete mai ales ca in momentul de fata nici nu mai am incredere ca ma tin mai mult de o saptamana. Solutia de returnare a banilor nu este prevazuta in nicio reglementare legala?
Multumesc.
De aceea nu am pomenit despre returnarea baniilor, deoarece nu este prevazut in mod expres in lege, insa in cazul in care nu se poate repara acel produs si nici nu doriti alt produs, puteti sa cereti de la magazin returnarea baniilor. In cazul in care cererea Dvs scrisa este refuzata puteti sa va adresati OPC-ului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a crăpat. ce pot face? Gabriela  Pintea Gabriela Pintea În 18 ianuarie 2016 am cumpărat o pereche de ghete de la un magazin de cartier. Ghetele sunt făcute de o firmă care are câteva magazine de desfacere în ... (vezi toată discuția)
Garantie incaltaminte tatiana_pet tatiana_pet Buna ziua, este adevarat ca garantia la incaltaminte este de fapt de 2 ani, nu doar 30 zile asa cum transmit comerciantii cand ne vand un produs? - Am citit ... (vezi toată discuția)
Legea privind protectia consumatorului utilizator-1 utilizator-1 buna ziua, am cumparat un produs de incaltaminte care dupa numai o zi de folosire a prezentat deteriorari pe talpa, produsul se doreste de calitate, pretul ... (vezi toată discuția)