avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... LEGEA privind protectia consumatorului
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

LEGEA privind protectia consumatorului

buna ziua, am cumparat un produs de incaltaminte care dupa numai o zi de folosire a prezentat deteriorari pe talpa, produsul se doreste de calitate, pretul fiind destul de costisitor; m am prezentat la magazin sa arat in ce stare este dupa o zi de folosire, o zi in care m am deplasat cu autovehiculul personal si 2 ore mers pe jos cu indulgenta spun 2 ore, personalul de la magazin a refuzat sa l primeasca, am facut reclamatie la protectia consumatorului si rezultatul este sa returnez produsul pt a fii reparat. As dori sa stiu legea nu imi da dreptul sa refuz reparerea si sa cer inlocuirea lui sau returnarea banilor?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:11, 4 Octombrie 2014
~ Conținut șters la cerere ~
legea este ca intotdeauna stufoasa si ambiguua.....in conditiile in care exista un certifacat de garantie 60 de zile si eu m am prezentat la magazin a treia zi de la data cumpararii, cu produsul deteriorat, doresc sa stiu de ce nu pot cere inlocuirea sau returnarea banilor in conditiile date; si mi se impune doar acceptarea repararii produsului
Cum ati conceput reclamatia? Ati cerut ceva in mod expres sau pur si simplu ati descris ce s-a intamplat? Era bine sa fi cerut inlocuirea pantofilor cu o pereche noua.
Restituirea banilor este ultima dintre masurile reparatorii, ele sunt in ordine: repararea, inlocuirea si doar in ultimul rand returnarea pretului.

In opinia mea puteati fi ajutat sa primiti alta pereche pentru ca in Legea 449/2003 scrie

Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
[...]
(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.

Tinand cont ca sunt pantofi nu cred ca se poate spune ca lipiciul este piesa noua insa asa cum ati spus, legea este interpretabila. Ce scrie pe certificatul de garantie, nu gasiti nimic care sa va fie de ajutor?

Avem un ghid de intocmire a unei reclamatii in care este scris si asta:
Daca nu sunteti multumit de modul în care a fost rezolvata reclamatia va puteti adresa în scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, B-dul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bucureşti cod 011865.

Incercati, de ce nu... mai rau nu poate fi :)
www.avocatnet.ro/content/for...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garantie la ghete cumparate online karytat karytat Buna ziua. Am cumparat online o pereche de ghete (in data de 29.11.2013 a sosit coletul). Dupa o saptamana de purtat aceste ghete, am observat ca se ... (vezi toată discuția)
Talpa uneia dintre ghetele cumpărate în 18.01.2016 a crăpat. ce pot face? Gabriela  Pintea Gabriela Pintea În 18 ianuarie 2016 am cumpărat o pereche de ghete de la un magazin de cartier. Ghetele sunt făcute de o firmă care are câteva magazine de desfacere în ... (vezi toată discuția)
Garantie incaltaminte 30 sau 60 zile cyan cyan Legea 449/2003 Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate [b]în termen de două luni de la data la care a ... (vezi toată discuția)