In afaceri, conteaza profitul obtinut din vanzarea produselor, nu doar inovatia. De aceea, antreprenorii trebuie sa tina cont de problemele reale ale clientilor. Acesta a fost sfatul pe care participantii la cea de-a doua intalnire Start&Grow l-au primit de la speakerii invitati la cea de- a doua editie, care s-a desfasurat la Bucharest Hubb, saptamana trecuta.
A doua editie a intalnirii Start&Grow a fost dedicata start-up-urilor din tehnologie, iar discutia s-a axat pe importanta inovatiei pentru acest domeniu.
Speakerii invitati la intalnirea cu antreprenorii au fost Radu Georgescu, presedinte Gecad, Alexandru Bordei, product manager Hostway Romania, si Vladimir Oane, co-fondator UberVU.
Nu inova de dragul inovatiei
Radu Georgescu, unul dintre partenerii programului Start&Grow, a precizat ca, pe timp de criza, nu este important sa faci ceva diferit tehnic, ci sa faci ceva profitabil, sa fii eficient, adaugand ca, pentru un start-up, cea mai importanta inovatie este castigarea primului client.
Totodata, antreprenorii din domeniul tehnologiei au fost sfatuiti, de Vlamir Oane, sa nu lanseze solutii pentru probleme care nu exista in piata, doar pentru a realiza ceva deosebit si deci sa nu inoveze de dragul de a inova.
Alexandru Bordei a precizat ca un start-up ar trebui sa se concentreze pe problemele pe care le are, si care s-ar putea sa nu fie cele tehnice, ci, de exemplu, promovarea.
Start-up-urile, care vor sa obtina finantare, trebuie sa tina cont ca investitorii sunt interesati de inovatie doar daca aceasta le aduce bani.
Astfel, antreprenorii pot apela la business angels si la fondurile de investitii, abia in momentul cand au primul client.
Alexandru Bordei: Feedback-ul de calitate este greu de obtinut
„Ideile de afaceri ar trebui sa fie testate prin feedback de la potentialii clienti. Intrebarea care trebuie pusa nu este insa daca le place produsul, ci daca ar plati 100 de euro pentru el”, a precizat Vladimir Oane.
”Studiile de piata pot fi folosite doar de la un anumit nivel al afacerii in sus. De aceea, solutia este sa lansezi afaceri intr-o piata pe care o intelegi, unde nu ai nevoie de studii”, a spus Vladimir Oane.
In cadrul discutiilor lansate la intalnirea Start&Grow, s-a mentionat de asemenea ca, pentru reusita un start-up ar trebui sa fie lansat de doi parteneri - unul specializat in zona tehnica si altul pe partea de business.
Antreprenorii nu trebuie sa ramana captivi in propria afacere
De asemenea, speakerii evenimentului i-au sfatuit pe participanti sa inceapa o afacere inca din timpul facultatii, participand la programele de business ale organizatiilor studentesti si ONG-urilor si sa aiba grija sa nu devina captivi in propria afacere.
Start&Grow este un program lansat de startups.ro in parteneriat cu Microsoft Romania, pentru a sustine dezvoltarea unor afaceri promitatoare, oferindu-le acces gratuit la cele mai bune resurse de business.
_
startups.ro este primul portal de antreprenoriat din Romania care are la baza continut propriu, realizat in stil jurnalistic, special pentru acest target. Proiectul a fost lansat la inceputul anului 2008 si se adreseaza celor care vor sa lanseze o companie, dar si antreprenorilor care au propria afacere si vor sa o dezvolte in continuare.
Comentarii articol (0)