ACCES GRATUIT
Peste trei sferturi dintre romani platesc facturile la ghiseul furnizorului
Pentru romani, cea mai des utilizata metoda de plata a facturilor ramane cea direct la ghiseul furnizorului, 77% dintre persoanele intre 18 si 65 de ani care se ocupa de plata facturilor in gospodarie apeland la ea, informeaza un comunicat de presa remis de GfK. Alte metode folosite sunt: plata la posta (39% din respondenti) si la casieriile bancilor (25%).
Articolul continuă mai jos
In luna iunie 2010, GfK Romania a realizat un studiu Omnibus in care a urmarit metodele de plata preferate de romani pentru facturile care se platesc in gospodarie sau individual.
De asemenea, potrivit studiului, doar 5% dintre cei care se ocupa de plata facturilor in familie folosesc ATM-urile bancare pentru plati, iar 2% folosesc serviciile de Internet banking. 11% dintre respondenti folosesc plata prin serviciile disponibile in magazine sau benzinarii.
Astfel, pentru facturile de utilitati cea mai folosita metoda de plata este cea la ghiseul furnizorului - mai mult de jumatate dintre cei care platesc facturi de apa merg direct la furnizor pentru a o plati si aproximativ 40-45% dintre cei care platesc facturi de gaze, electricitate sau salubritate fac plata direct la furnizor. Pentru factura de apa alte metode utilizate sunt: plata la casieriile bancilor (10%) sau la posta (9%). Pentru factura de gaze, pe langa plata la ghiseu, la banca (25%) si la posta (12%), sunt folosite si plata in magazine si benzinarii (8%) si la ATM-uri bancare (6%). Pentru electricitate, pe langa plata la ghiseu, se foloseste in masura destul de mare plata la oficiile postale (35%) si la banci (15%).
Dintre cei care platesc facturi pentru servicii de telecomunicatii in gospodarie (Internet, televiziune, telefonie fixa) 34% obisnuiesc sa plateasca toate aceste servicii deodata. Acestia prefera sa mearga direct la ghiseul furnizorului (66%), la posta (18%) sau la casieriile bancilor (10%).
Factura pentru telefonia mobila este si ea platita in procent foarte mare la ghiseul furnizorului (55%), la banca (18%) sau in magazine si benzinarii (11%).
Respondentii aleg plata la ghiseul furnizorului pentru ca este o metoda sigura (27%), din obisnuinta (21%) sau pentru ca este mai simpla (21%). Motivele pentru care plata la posta este aleasa sunt legate de faptul ca oficiul postal este aproape de casa sau de serviciu (31%), este simplu de utilizat (15%) sau este comod (15%). Cei care opteaza pentru casieriile bancilor spun ca aceasta metoda este simpla (26%) sau rapida (20%), dar si ca o aleg pentru ca nu au un card bancar sau nu stiu sa il foloseasca (14%). Doar 6% din respondenti platesc facturile cu cardul, cei mai multi preferand sa foloseasca banii lichizi.
In acelasi timp, studiul arata ca o gospodarie cheltuie in medie 340 lei pe luna pentru plata utilitatilor si serviciilor de telefonie fixa, Internet si televiziune. Sume mai mari sunt cheltuite in Bucuresti, unde media este in jur de 370 de lei, in timp ce in Moldova si Oltenia sunt cheltuite sume considerabil mai mici - o medie de 270 de lei in Moldova si 255 de lei in Oltenia. La acestia se mai adauga aproximativ 61 de lei pentru plata telefonului mobil la fiecare membru al familiei care utilizeaza acest serviciu. Pentru telefonul mobil se cheltuie usor mai putin in Moldova (aproximativ 50 de lei) si ceva mai mult in Bucuresti (in jur de 74 de lei).
_
GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (3)