Firmele care inchiriaza autovehicule sunt obligate sa ofere clientilor un contract prin care sa ii informeze despre starea masinii, modul in care se vor solutiona eventualele neintelegeri sau despre costurile de reparatii imputabile consumatorului, conform Ordinului 288/2010 al Autoritatii pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), publicat marti in Monitorul Oficial.
Actul normativ , care
va intra in vigoare in 30 zile, reglementeaza
masurile minimale de informare a consumatorilor de catre prestatorii de servicii de transport in regim de inchiriere de autovehicule.
Contractul cadru pe care clientii il primesc de la operatorul de transport trebuie sa contina
obligatoriu urmatoarele informatii:
- conditiile generale de contractare a serviciului;
- costurile de inchiriere cu/fara conducator auto;
- tipul autovehiculului, numar de usi, culoarea, anul fabricatiei;
- cantitatea de carburant existenta in rezervor;
- numarul real de kilometri al autovehicului inchiriat, prezentat prin rotunjire la 5000 de km;
- modalitatea detaliata de tarifare, numarul de kilometri inclusi in interiorul si in afara localitatii;
- consumul real de carburant al autoturismului, in regim urban si extraurban;
- perioada minima si maxima de inchiriere, pe kilometru sau pe unitate de timp;
- termenul minim de inlocuire a masinii inchiriate cu alta, din cauze tehnice independente de consumator, fara costuri suplimentare pentru client;
- costurile aferente reparatiilor imputabile consumatorului de catre oepratorul economic, la incetarea contractului si predarea masinii, fara a face obiectul asigurarii, in baza unui deviz intocmit de service-ul autorizat care are contract cu operatorul economic si acceptat de consumator;
- modalitatea de predare/primire a autovehicului;
- starea generala a autovehiculului in momentul predarii;
- costurile aferente asigurarilor necesare consumatorului;
- modalitatea de repartizare a costurilor aferente reparatiilor efectuate din initiativa consumatorului pe durata inchirierii si fara de care autovehiculul nu ar mai fi putut fi utilizat conform contractului;
- modalitatea de solutionare a neintelegerilor.
Potrivit aceluiasi ordin al ANPC, firmele care inchiriaza masini, dar cu sofer, trebuie sa informeze consumatorul prin intermediul unei
plachete afisate la loc vizibil in interiorul autovehiculului despre:
- numele si prenumele conducatorului auto;
- numarul autorizatiei de prestare a serviciului;
- numarul de inmatriculare a autovehiculului utilizat;
- data urmatoarei verificari tehnice;
- tipul de carburant utilizat;
- daca autovehiculul a fost implicat in accidente majore;
- tariful per kilometru/ unitate de timp;
- cost tarif prestare serviciu conducator auto;
- cost stationare;
- daca pasagerii sunt asigurati in caz de accident si in ce mod;
- informarea privind costurile accesorii traseului utilizat, la cererea consumatorului: taxe de autostrada, taxe pod, taxe acces, taxe parcare.
De asemenea, placheta trebuie sa contina precizarea „
Acesta nu este TAXI” scrisa cu majuscule, la inceputul paginii cu caractere a caror marime este de doua ori mai mare decat restul textului.
Pentru mai multe detalii, puteti puteti consulta Ordinul ANPC in fisier atasat, format "jpg".
Comentarii articol (0)