In cursul lunii iulie 2010, comisarii ANPC au efectuat peste 380 de actiuni de control, aplicand 221 de amenzi contraventionale, in valoare de peste 385.000 lei, informeaza un comunicat de presa al ANPC. Astfel, au fost verificate 50 de reclamatii din partea turistilor, 26 dintre acestea fiind intemeiate.
ANPC a controlat 44 de unitati de comercializare a produselor alimentare, 138 de prestatori de servicii de alimentatie publica, 130 de unitati de comercializare a produselor nealimentare, 70 de prestatori de servicii nealimentare si un prestator de servicii financiare.
“Valoarea produselor oprite temporar de la comercializare a fost de 235 287 lei, din care cea a produselor alimentare a fost de 9207 lei. Valoarea produselor alimentare oprite definitiv de la comercializare sau de la utilizare a fost de 1193 lei. De mentionat ca produsele oprite temporar de la comercializare, pana la remedierea deficientelor, au fost cele ce prezentau abateri de informare prin etichetare iar produsele cu data durabilitatii minimale depasita si cu modificari organoleptice au fost interzise la comercializare sau utilizare, fiind distruse”, dupa cum se arata in comunicat.
Abateri constatate
A Unitati de alimentatie publica si de comercializare a produselor alimentare
- neafisarea gramajelor la preparatele culinare;
- elemente de identificare incomplete pentru materiile prime utilizate;
- lipsa elementelor de identificare pentru muschi de vita, carne de porc si carne de pui;
- etichete ilizibile din cauza umiditatii pentru carne si preparate din carne
- loturi de materii prime cu data limita de consum/data durabilitatii minimale depasita (pulpe pui dezosate, peste Dorada, gris si faina de grau);
- nerespectarea temperaturii de pastrare recomandata de productor pentru micii achizitionati congelati si aflati in unitate in stare decongelata;
- carnati de Plescoi si frigarui de pui aflate in stare congelata, alta decat strarea lor initiala si recomandata de producator;
- lipsa informatiilor despre ingredientele utilizate la prepararea cocktailurilor;
- lipsa afisarii preturilor.
B Comercializarea produselor nealimenare si serviciilor nealimetare
1. Deficiente constatate la unitati de cazare:
- lipsa din camere a mapei cu informatiile turistice;
- numar de prosoape si umerase sub cel prevazut in norme;
- mobilier patat si uzat;
- instalatii sanitare cu pete de rugina, oglinzi patate
- neafisarea tarifelor maximale;
- neafisarea certificatului de clasificare si a brevetului de turism;
- neafisarea la receptie a listei cuprinzand serviciile suplimentare.
2. Comercializarea ochelarilor de soare:
- lipsa informatiilor privind categoria filtrului, instructiuni de intretinere si curatare, avertizari etc.
3. Comercializarea articolelor textile si incaltaminte:
- lipsa elementelor de identificare si caracterizare;
- lipsa traducerii in limba romana a elementelor de caracterizare si identificare;
- lipsa instructiunilor de intretinere si a talonului de garantie.
4. Comercializarea jucariilor:
- lipsa traducerii in limba romana a avertizarilor si atentionarilor.
5. Comercializarea produselor cosmetrice;
- lipsa elementelor de identificare si caracterizare;
- netraducerea in limba romana a elementelor de identificare si caracterizare;
- nefisarea sau neindicarea intr-o forma neechivoca a preturilor;
- neafisarea orarului de functionare.
6. Servicii de agrement (sky-jet, teren de tennis, minigolf, transport minicare, biciclete etc):
- lipsa instructiunilor de utilizare pentru sky-jet, schi nautic, placa nautica);
- lipsa listei cuprinzand avertizarile in caz de vreme rea.
7. Discoteci:
- lipsa afisarii preturilor pentru bauturi;
- spatiul destinat fumatorilor era spatiu de tranzit, contrar prevederilor legale.
C. Reclamatii inregistrate de la consumatori:
- mic dejun nediversificat;
- bufetul suedez achizitionat schimbat cu masa “a la carte”;
- lipsa pretului pentru hamsie;
- lipsa gramajului /portie;
- preparate culinare de calitate necorespunzatoare, cu gust si miros nespecific;
- gogosi cu toping la care un era afisat pretul separat pentru toping, consumatorul afland pretul final de pe bonul fiscal;
- efectuarea unui serviciu de transport in regim de taxi fara sa se elibereze bon fiscal si solicitarea unui tarif foarte ridicat fata de distanta parcursa;
- camera de hotel cu panze de paianjen, lipsa apei calde de cateva zile, usile de la baie si balcon care nu se inchid, cearceafuri neschimbate;
- igiena precara in camera;
- plaja murdara, gunoi neridicat, toalete neigienizate la Techirghiol;
- perceperea taxei de salubrizare pe plaja concesionata;
- papuci care s-au dezlipit dupa o zi de la achizitionare;
- neafisarea preturilor de cazare la receptia hotelului;
- majorarea tarifului la inchirierea sezlongurilor si impiedicarea amplasarii cearceafului in zona de sezlonguri;
- furt de obiecte personale din camera de hotel.
D. Alte deficiente
- utilizare de mijloace de masurare neverificate metrologic – cantare;
- preturi afisate in mod echivoc.
Recomandari ANPC
ANPC precizeaza ca actiunile de control din cadrul Comandamentul Litoral 2010 se vor desfasura pana in data de 31 august.
Numerele de telefon si adresa locatiilor Comandamentului :
• Constanta - Sediul central al CRPC Constanta – tel: 0241-550.550;
• Mamaia – sediul locatiei la Hotel Ovidiu – tel: 0241-831.933;
• Neptun – Hotel Miorita – tel: 0241-731.900;
• Costinesti - sediul BTT – tel: 0241-734.900 .
Programul de lucru este intre orele 10:00 – 20:00, de luni pana sambata si duminica intre orele 10:00 – 16:00.
Se pot obtine informatii privind modalitatea de a adresa o sesizare sau reclamatie in atentia CJPC la telefonul INFO CONSUMATOR: 0800.080.999 (apel cu tarif gratuit in reteaua Romtelecom).
Comentarii articol (2)