1. Criza economica – nevoia de schimbare – astfel spus s-a accentuat competitia apriga si nevoiea schimbarii a crescut in toate ariile de activitate economica, deruland un proces continuu de inovatie si identificarea de noi oportunitati de dezvoltare.
2. Costurile sunt analizate foarte atent reducandu-se substantial cheltuilile cu personalul concentrandu-se pe centralizarea businessului.
3. Obtinerea performantei fiind obiectivul cheie pentru majoritatea companiilor previzionand o crestere a profitului pe termen mediu-lung din maximizarea cotei de piata.
Pornind de la obiectivele mentionate anterior putem spune ca pot fi create programe de remunerare eficiente lund in calcul urmatoarele aspecte:
Primul pas este acela de a crea o cultura favorabila performantei profesionale.
Retentia angajatilor performanti trebuie sa aiba la baza motivarea acestora.
Angajatii trebuie sa inteleaga conceptul de ‘’ trebuie sa ma implic si sa demonstrez ca ceea ce pot va aduce rezultate bune‘’ si nu ‘’ eu merit’’.
Conceptul de remunerare totala are un rol major in motivarea si retentia angajatilor.
Concentrarea tuturor eforturilor asupra taierii costurilor salariale pe timp de criza determina omiterea unor factori importanti in contextul intregii organizatii.
Beneficiile si primele de performanta pot insuma pana la 40% din costurile de remunerarea a personalului.
Angajatorul trebuie sa aiba o atitudine flexibila. Bonusurile de performanta nu capteaza doar atentia asupra obiectivelor ci si siguranta unui loc de munca pe timp de recesiune. Cu alte cuvinte angajatii vor intelege ca doar performanta va determina acordarea unor bonusuri si mentinerea unui loc de munca sigur.
Un alt factor este ca evaluarea riscurilor sa se faca in mod corect.Riscul de a crea comportamente neadecvate prin lupta de a primi bonusuri de performanta are potential sa devina mare.In acest sens angajatorul va concepe profilul angajatului care va trebui sa contina si elemente de comunicare, interelationare si cooperare.
Programele de remunerare trebuie sa fie eficiente si sa aduca profit.
Tendintele de remunerare actuale pe piata romaneasca sunt :
- remunerarea bazata pe indicatorii de performanta (plata variabila), bonusurile de performanta;
- remunerarea diferentiata (pentru cei mai talentati angajati) dar si pentru posturile cheie din cadrul companiei – cele cu impact major asupra strategiei de business.
- remunerare totala – (total reward) adica recompensarea financiara dar si cea
non- financiara.
In consecinta cei ce nu investesc in performanta nu vor supravietui mediului concurential.
Strategia de remunerare va fi perceputa ca o investitie definita si masurata de conducerea companiei si nu numai de resurse umane.
Comentarii articol (0)