ACCES GRATUIT
Parlamentul European
Noi masuri pentru incurajarea comertului online in UE
Internetul este canalul de distributie cu amanuntul cu cea mai mare rata de crestere, insa doar unul din trei consumatori ar lua in considerare posibilitatea cumpararii online dintr-o alta tara UE, potrivit datelor Parlamentului European. Avand in considerare acest amanunt, Parlamentul European a sustinut, marti, propunerile menite sa incurajeze comertul electronic transfrontalier si sa consolideze increderea consumatorilor.
Articolul continuă mai jos
Un sistem transfrontalier de marci europene pentru pagini de internet sigure, care garanteaza fiabilitatea si calitatea bunurilor disponibile pe piata electronica, cu scopul de a creste increderea si protectia consumatorilor - acestea sunt propunerile deputatilor europeni din raportul non-legislativ referitor la realizarea pietei interne in ceea ce priveste comertul electronic.
“Aceasta marca europeana trebuie intemeiata in baza legislatiei europene, Comisiei Europene revenindu-i sarcina de monitorizare, insa punerea in aplicare trebuie asigurata in cooperare cu marcile de incredere existente in statele membre si printr-un control al standardelor la nivel national”, se arata in comunicatul de presa al PE.
Incetarea discriminarii la furnizare
Vanzarile online sunt deseori limitate de catre comerciantii straini care nu accepta comenzi de la consumatori dintr-o alta tara. Deputatii regreta ca Directiva privind serviciile nu a fost inca transpusa integral in anumite state membre si solicita Comisiei si statelor membre sa elimine discriminarea impotriva consumatorilor bazata pe adresa electronica sau pe locul de resedinta, sa asigure punerea efectiva in aplicare a articolului 20 alineatul (2) din Directiva privind serviciile, precum si aplicarea corecta de catre autoritatile si instantele nationale, in sistemele juridice ale statelor membre, a dispozitiilor interne de punere in aplicare a regulii de nediscriminare.
Asigurarea transparentei
De asemenea, potrivit PE, deputatii insista asupra necesitatii de a mari transparenta lantului de aprovizionare din cadrul comertului electronic, astfel incat consumatorul sa cunoasca in orice moment identitatea furnizorului, precum si denumirea comerciala a acestuia, adresa geografica, datele de contact si numarul de inregistrare fiscala si sa stie daca acesta este un intermediar sau furnizorul final, lucru deosebit de important in contextul licitatiilor on-line.
Totodata, deputatii solicita consolidarea increderii in sistemele transfrontaliere de plata prin internet (de exemplu, cartile de credit si debit si portofelul electronic), prin promovarea unei game de metode de plata, cresterea interoperabilitatii si consolidarea standardelor comune, eliminarea barierelor tehnice si sprijinirea celor mai sigure tehnologii pentru tranzactii electronice. Pentru combaterea activitatilor frauduloase de pe piata digitala, deputatii solicita Comisiei sa creeze un sistem european de avertizare timpurie, inclusiv o baza de date.
Ce va urma?
O noua directiva privind drepturile consumatorilor se afla in proces de elaborare. In plus, Comisia s-a angajat sa prezinta pana in 2012 un Cod UE pentru drepturile online.
Rezolutia PE, elaborata de Pablo Arias Echeverria (PPE, ES), vine ca raspuns la documentul de lucru al Comisiei privind bariererele din comertul digital si aduce recomandari pentru posibile actiuni viitoare.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (2)