Hotararea Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari, nr. 112/2010 pentru aprobarea Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitarii accesului la finantare in actuala perioada de criza economica si financiara, constand in garantii acordate IMM-urilor si intreprinderilor mari (NI-GAR-09-II/0) a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 650, din 20 septembrie 2010.
In baza Hotararii Guvernului nr. 534/2007 privind infiintarea, atributiile, competentele si modul de functionare ale Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari si reglementarea operatiunilor de finantare, garantare si asigurare efectuate de Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK — S.A. in numele si in contul statului, cu modificarile si completarile ulterioare, luand in analiza propunerea de aprobare a Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitarii accesului la finantare in actuala perioada de criza economica si financiara, constand in garantii acordate IMM-urilor si intreprinderilor mari (NI-GAR-09-II/0), si tinand seama de:
— Legea nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., republicata;
— Nota de aprobare nr. 552 din 6 august 2010, intocmita de Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK — S.A.;
— discutiile si propunerile formulate in sedinta din data de 2 septembrie 2010 de catre membrii Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari,
Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari, intrunit in plenul sedintei din ziua de 2 septembrie 2010, hotaraste:
Articol unic. — Se aproba Norma privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitarii accesului la finantare in actuala perioada de criza economica si financiara, constand in garantii acordate IMM-urilor si intreprinderilor mari (NI-GAR-09-II/0), conform anexei care face parte integranta din prezenta hotarare.
Presedintele Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari,
Bogdan Dragoi
Bucuresti, 2 septembrie 2010.
Nr. 112.
Anexa – Norma privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitarii accesului la finantare in actuala perioada de criza economica si financiara, constand in garantii acordate IMM-urilor si intreprinderilor mari (NI-GAR-09-II/0)
Prezenta norma a fost elaborata in conformitate cu Legea nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export- Import a Romaniei EXIMBANK — S.A., republicata, Hotararea Guvernului nr. 534/2007 privind infiintarea, atributiile, competentele si modul de functionare ale Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari si reglementarea operatiunilor de finantare, garantare si asigurare efectuate de Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK — S.A. in numele si in contul statului, cu modificarile si completarile ulterioare, Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul comunitar temporar pentru masurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finantare in contextul actualei crize financiare si economice, subcap. 4.3 „Ajutor sub forma de garantii”, si cu deciziile Comisiei Europene C (2009) 4.501 din 5 iunie 2009 si C (2010) 5.418.
Capitolul I
Obiectul normei
Art. 1. — Prezenta norma instituie o schema transparenta de ajutor de stat, prin care Banca de Export- Import a Romaniei EXIMBANK — S.A. (denumita in continuare EximBank) garanteaza, in numele si in contul statului, creditele bancare acordate intreprinderilor mici si mijlocii si intreprinderilor mari pentru investitii si/sau pentru activitatea curenta, valoarea garantiei nedepasind 90% din valoarea creditului pe intreaga durata de creditare.
Art. 2. — Schema de ajutor de stat este actul in baza caruia pot fi acordate alocari specifice individuale intreprinderilor definite in mod general si abstract, conform principiului stabilit in Regulamentul (CE) nr. 659/1999 al Consiliului din 22 martie 1999 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 3. — Acordarea ajutoarelor de stat in cadrul acestei scheme se face cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevazute in Comunicarea Comisiei Europene referitoare la Cadrul comunitar temporar pentru masurile de ajutor de stat de sprijinire a accesului la finantare in contextul actualei crize financiare si economice (versiunea consolidata)
1 , in scopul deblocarii accesului la finantare al operatorilor economici si asigurarii continuitatii in desfasurarea activitatii acestora.
1 Publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 83 din 7 aprilie 2009
Art. 4. — Autoritatea responsabila de administrarea schemei de ajutor de stat este EximBank, in calitate de furnizor de ajutor de stat.
Capitolul II
Definitii
Art. 5. — In cadrul prezentei norme, urmatorii termeni se definesc astfel:
a) ajutor de stat — orice masura care indeplineste criteriile prevazute la art. 87 alin. (1) din Tratatul CE;
b) intreprinderi mici si mijlocii (IMM) — acele intreprinderi care au mai putin de 250 de angajati si care au fie o cifra de afaceri anuala neta care nu depaseste echivalentul in lei a 50 milioane euro, fie active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro;
— in cadrul categoriei IMM, intreprindere mijlocie — intreprinderea care are intre 50 si 249 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detine active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro;
— in cadrul categoriei IMM, intreprindere mica — intreprinderea care are intre 10 si 49 de salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detine active totale de pana la 10 milioane euro, echivalent in lei;
— in cadrul categoriei IMM, microintreprindere — intreprinderea care are pana la 9 salariati si realizeaza o cifra de afaceri anuala neta sau detine active totale de pana la 2 milioane euro, echivalent in lei.
Calculul cifrei de afaceri si al numarului de salariati se face tinand cont de statutul intreprinderii, respectiv intreprindere autonoma, legata sau partenera, astfel cum sunt acestea definite in Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care a preluat prevederile anexei la Recomandarea CE din 6 mai 2003 privind definitia microintreprinderilor, a intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003;
c) intreprinderi mari — intreprinderi care nu indeplinesc criteriile pentru a fi considerate IMM;
d) intreprindere in dificultate — in conformitate cu art. 1 alin. (7) din Regulamentul (CE) nr. 800/2008 al Comisiei din 6 august 2008 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata comuna in aplicarea articolelor 87 si 88 din tratat (exceptarile in bloc), publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 214 din 9 august 2008 (in cazul IMM-urilor), si in conformitate cu pct. 2.1 din Comunicarea Comisiei privind Liniile directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor aflate in dificultate
2 (in cazul intreprinderilor mari), o intreprindere este considerata in dificultate in urmatoarele situatii:
(i) in cazul unei societati cu raspundere limitata, atunci cand se constata pierderea a mai mult de jumatate din capitalul social si a mai mult de un sfert din capital in ultimele 12 luni;
(ii) in cazul unei societati in care cel putin o parte din asociati raspund nelimitat de datoriile intreprinderii, atunci cand s-a pierdut mai mult de jumatate din capitalul propriu, asa cum reiese din evidentele contabile ale societatii, si cand mai mult de un sfert din acest capital s-a pierdut in decursul ultimelor 12 luni;
(iii) in cazul oricarei intreprinderi, indiferent de forma juridica, care intruneste conditiile prevazute de legislatia nationala pentru a face obiectul procedurilor colective de insolventa.
Chiar in cazul in care niciuna dintre conditiile prevazute la pct. (i), (ii) sau (iii) nu este indeplinita, o intreprindere poate fi considerata in dificultate cand prezinta simptome precum: cifra de afaceri in scadere, inregistreaza pierderi, acumuleaza datorii, scade fluxul de numerar, cresc stocurile, exista exces de capacitate etc. Un IMM cu o vechime de mai putin de 3 ani de la infiintare nu este considerat a fi in dificultate in aceasta perioada, cu exceptia cazului in care indeplineste conditiile prevazute la pct. (iii);
e) garantie — angajament asumat de EximBank, materializat intr-o scrisoare de garantie, conform caruia EximBank se angajeaza sa plateasca bancii finantatoare o parte din pierderea suportata ca urmare a producerii riscului de credit;
f) banca finantatoare — banca comerciala care acorda creditul de investitii sau capital de lucru operatorului economic.
2 Publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004.
Capitolul III
Bugetul si durata schemei
Art. 6. — Pentru facilitatea acordata conform schemei de ajutor de stat instituite prin prezenta norma, EximBank actioneaza in numele si in contul statului.
Art. 7. — (1) Fondul pentru garantiile acordate conform schemei are un cuantum total de 450 milioane lei pana la finele anului 2010, iar numarul maxim estimat al beneficiarilor de ajutor de stat in cadrul prezentei scheme este de 180. Bugetul total al schemei pe perioada de implementare 2009—2010 este de 20,34 milioane lei, defalcat pe ani astfel:
Nota Avocatnet.ro : Puteti consulta cu tabelul cu bugetul schemei in fisierul 1, atasat.
(2) Fondurile neutilizate in anul 2009 se reporteaza in anul 2010.
Art. 8. — EximBank acorda garantii la credite pentru investitii sau capital de lucru, conform prezentei scheme, pana la data de 31 decembrie 2010. Reducerea primei de garantare se aplica pe o perioada de 2 ani de la data acordarii garantiei.
Capitolul IV
Descrierea garantiei
Art. 9. — In cadrul schemei se acorda facilitati sub forma de garantii ce pot acoperi maximum 90% din valoarea unui credit nou pentru investitii si/sau capital de lucru acordat de o banca comerciala. Solicitantii pot beneficia de o reducere a primei de garantare pentru o perioada de maximum 2 ani de la data acordarii garantiei.
Art. 10. — Ajutorul de stat acordat in baza prezentei scheme consta in diferenta dintre prima de garantare stabilita conform prevederilor art. 26 si prima de garantare redusa (cu 25% in cazul IMM-urilor si cu 15% in cazul intreprinderilor mari) stabilita conform art. 27 si platita de catre beneficiarul creditului in primii 2 ani de garantare.
Art. 11. — Garantia se acorda numai in completarea garantiilor reale/personale constituite de operatorul economic la creditul pe care il contracteaza de la banca comerciala.
Art. 12. — Schema se aplica beneficiarilor care depun o cerere de garantare pana cel tarziu la data de 30 octombrie 2010, iar garantia va fi acordata de catre EximBank pana cel tarziu la data de 31 decembrie 2010.
Art. 13. — Durata creditului garantat nu trebuie sa depaseasca 6 ani in cazul creditelor pentru investitii si 4 ani in cazul creditelor pentru capital de lucru. Valoarea garantiei se reduce pro-rata pe masura indeplinirii obligatiilor de catre operatorul economic.
Art. 14. — Valoarea maxima a creditului pentru care se acorda garantia nu trebuie sa depaseasca totalul cheltuielilor cu salariile ale operatorului economic (inclusiv cheltuielile cu asigurarile sociale si costul cu personalul care lucreaza in locatiile societatii, dar care este oficial pe statul de plata al unor subcontractanti) pentru anul 2008. In cazul operatorilor economici infiintati la sau dupa 1 ianuarie 2008, valoarea maxima a creditului nu trebuie sa depaseasca valoarea estimata a cheltuielilor anuale cu salariile insumate pentru primii 2 ani de activitate.
Art. 15. — (1) In cazul creditelor de investitii, valoarea maxima a creditului pentru care se acorda garantia se determina pe baza mediei costurilor salariale anuale la nivelul UE-27
3.
(2) La stabilirea valorii maxime a unui credit de investitii ce urmeaza a fi garantat se vor lua in onsiderare si garantiile acordate anterior, in baza Cadrului comunitar temporar.
3Informatii privind media costurilor salariale lunare se regasesc pe site-ul EUROSTAT, la adresa http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/ statistics/search_database#. Conform celor mai recente informatii disponibile, costurile salariale lunare la nivelul UE - 27 (2007) se situeaza la nivelul de 3.028 euro (Sursa: EUROSTAT).
Art. 16. — Perioada de valabilitate a garantiei poate fi maximum durata creditului plus o perioada de pana la 30 de zile calendaristice.
Art. 17. — Garantia se acorda in moneda creditului.
Capitolul V
Beneficiari si criterii de eligibilitate
Art. 18. — Beneficiarii schemei de ajutor instituite prin prezenta norma sunt persoane juridice care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, respectiv IMM-uri si intreprinderi mari care nu erau in dificultate financiara la data 1 iulie 2008, dar care se afla in dificultate financiara la momentul solicitarii garantiei, ca urmare a aparitiei crizei economicofinanciare mondiale.
Art. 19. — Nu sunt eligibile pentru acordarea garantiei creditele acordate pentru:
a) productia de armament;
b) jocuri de noroc;
c) productia de alcool si tutun;
d) tranzactii imobiliare (construirea/achizitionarea de bunuri imobile in scopul vanzarii/inchirierii).
Art. 20. — In cazul in care operatorul economic face obiectul unui ordin de recuperare a unui ajutor declarat incompatibil aflat in curs de executare, acesta nu este eligibil pentru acordarea garantiei pana la rambursarea integrala a ajutorului de recuperat si a eventualelor dobanzi aferente. In acest caz se vor prezenta documentele justificative privind efectuarea platii.
Capitolul VI
Documentatia si analiza garantiilor
Art. 21. — Pentru a beneficia de masura de ajutor de stat prevazuta de prezenta norma, operatorii economici transmit la EximBank o cerere de garantare, insotita in principal de:
a) documentatia juridica (act constitutiv, certificat de inregistrare la oficiul registrului comertului, certificat constatator, in original, etc.);
b) documentatia financiara (situatiile financiare aprobate, aferente ultimelor doua exercitii financiare incheiate, situatii financiare la data de 1 iulie 2008, ultima balanta de verificare incheiata, informatii privind categoria de performanta financiara stabilita de banca finantatoare etc.);
c) documentatia comerciala (detalii ale proiectului de investitii — studiu de fezabilitate, plan de afaceri, studiu de piata, proiectul contractului de credit etc.);
d) declaratie pe propria raspundere privind incadrarea in categoria firmelor in dificultate financiara;
e) declaratie pe propria raspundere privind incadrarea in categoria de IMM (dupa caz);
f) declaratia referitoare la ajutoarele de minimis si alte ajutoare de stat primite, pentru aceleasi costuri eligibile, cu mentionarea bazei legale.
Art. 22. — Cererea de garantare completata, insotita de documentele justificative, se depune la sediul unitatilor teritoriale EximBank, care vor inregistra cererile intr-un registru unic.
Unitatile teritoriale au dreptul sa solicite informatii si documente suplimentare, atunci cand elementele cuprinse in cererea de garantare si in documentatia furnizata nu sunt suficiente pentru stabilirea conditiilor specifice ale operatiunii de garantare.
Art. 23. — Cererile de garantare vor fi analizate si aprobate, in limita bugetului anual alocat schemei de ajutor de stat, in functie de data si numarul inregistrarii documentelor prevazute la punctul anterior, cu parcurgerea urmatoarelor etape:
a) analiza documentatiei juridice;
b) analiza economico-financiara, inclusiv a documentatiei comerciale;
c) determinarea categoriei de performanta financiara. Categoria de performanta financiara astfel obtinuta se va compara cu cea calculata de banca finantatoare si se va lua in considerare categoria de performanta financiara cel mai slab cotata;
d) analiza conditiilor de creditare;
e) analiza riscurilor implicate de operatiunea de garantare.
Art. 24. — Pe baza rezultatelor analizei, EximBank propune spre aprobare acordarea de garantii in baza prezentei scheme, pe principiul „primul venit, primul servit”, operatorilor economici aflati in dificultate financiara ca urmare a efectelor crizei economico-financiare si care prezinta un plan de afaceri/investitii destinat imbunatatirii performantelor economice in scopul depasirii starii de dificultate.
Capitolul VII
Prima de garantare
Art. 25. — Suportarea riscului de catre stat se remunereaza printr-o prima corespunzatoare aferenta sumei garantate, luandu-se in considerare caracteristicile garantiei si ale creditului aferent (valoarea si durata tranzactiei, garantii colaterale oferite de catre operatorul economic imprumutat, precum si antecedentele care influenteaza evaluarea ratei de recuperare, probabilitatea ca operatorul economic sa inceteze plata creditului din cauza situatiei financiare in care se afla, a sectorului de activitate din care face parte si a perspectivelor sale).
Art. 26. — Pe durata perioadei de garantare, operatorii economici care nu se aflau in dificultate la data de 1 iulie 2008, dar care se afla la momentul solicitarii garantiei in dificultate datorita crizei, pot beneficia de garantia statului ce acopera maximum 90% dintr-un credit nou, contractat pentru investitii si/sau capital de lucru, platind o prima anuala (prima
safe harbour) calculata pe baza ratingului (categoriei de performanta financiara) fiecarui operator economic, stabilit la momentul acordarii ajutorului, si a nivelului de colateralizare a creditului
4 , dupa cum urmeaza:
Nota Avocatnet.ro: Puteti consulta valoarea primelor anuale, in fisierul 2, atasat.
4 A se vedea Comunicarea Comisiei privind revizuirea metodei de stabilire a ratelor de referinta si de scont, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 14 din 19 ianuarie 2008.
Art. 27. — In primii 2 ani de garantare, beneficiarului garantiei i se acorda reduceri in ceea ce priveste plata primei de garantare fata de valorile din tabelul de mai sus, dupa cum urmeaza:
a) de 25% din prima anuala safe harbour ce trebuie platita, in cazul IMM-urilor;
b) de 15% din prima anuala safe harbour ce trebuie platita, in cazul intreprinderilor mari.
Art. 28. — In cazul IMM-urilor si intreprinderilor mari pentru care nu se poate stabili categoria de performanta financiara, cum ar fi intreprinderi cu un obiectiv specific de activitate sau intreprinderi noi, prima de garantare safe harbour poate fi de minimum 3,8% p.a., dar nu poate fi mai mica decat prima care s-ar aplica in cazul companiei/companiilor-mama. Si in astfel de cazuri se aplica o reducere (de 25% pentru IMM-uri, respectiv 15% pentru intreprinderi mari) a primei de garantare in primii 2 ani de la acordarea garantiei.
Capitolul VIII
Aprobarea si administrarea garantiilor
Art. 29. — Pe baza rezultatelor analizei, EximBank stabileste conditiile de acordare a garantiei si le supune spre aprobare Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari. Ulterior aprobarii, EximBank incheie cu societatea comerciala o conventie de garantare prin care se stabilesc drepturile si obligatiile partilor, inclusiv modalitatea de calcul si plata a primei de garantare.
Art. 30. — EximBank incheie cu banca finantatoare o conventie de impartire a riscului, in scopul stabilirii modalitatii de suportare proportionala a pierderilor rezultate ca urmare a executarii garantiei emise de EximBank.
Art. 31. — Prin conventia de impartire a riscului banca finantatoare isi asuma obligatia de a constitui garantiile la credit si in favoarea EximBank in calitate de cocreditor, cu rang egal, proportional cu procentul de garantare.
Art. 32. — EximBank va monitoriza derularea garantiei pe baza informatiilor transmise de banca finantatoare.
Art. 33. — Banca finantatoare are dreptul la plata valorii de executare a garantiei o singura data de la producerea riscului de credit, in termenii si in conditiile prevazute in conventia de impartire a riscului. Cererea de executare trebuie transmisa la EximBank in cadrul perioadei de valabilitate a garantiei.
Art. 34. — Valoarea de executare a garantiei se stabileste prin aplicarea procentului garantat la soldul creditului (principalul).
Art. 35. — (1) Dupa plata valorii de executare a garantiei, EximBank va lua toate masurile necesare pentru recuperarea sumelor platite din fondurile statului, atat impotriva operatorului economic, cat si impotriva oricarei alte persoane asupra careia operatorul economic si-a transferat obligatiile.
(2) Recuperarea prin executare silita se efectueaza prin corpul executorilor fiscali al EximBank, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau prin alte legi speciale.
Art. 36. — Banca finantatoare si EximBank vor suporta proportional, corespunzator procentului de risc asumat de fiecare parte, pierderile survenite ca urmare a producerii riscului de credit, iar valoarea neta a sumelor recuperate prin executare silita va fi distribuita in acelasi mod intre EximBank si banca finantatoare.
Capitolul IX
Regula de cumul
Art. 37. — Ajutorul de stat acordat in baza prezentei norme nu va fi cumulat cu ajutorul de minimis acordat in baza Regulamentului (CE) nr. 1.998/2006 al Comisiei din 15 decembrie 2006 privind aplicarea articolelor 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, pentru aceleasi costuri eligibile.
Art. 38. — Operatorii economici pot beneficia de ajutor de stat in baza prezentei norme numai dupa deducerea din aceasta suma a ajutorului de minimis primit pentru acelasi obiectiv dupa
data de 1 ianuarie 2008.
Art. 39. — Ajutoarele de stat acordate in baza prezentei norme pot fi cumulate cu alte ajutoare de stat in sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE, indiferent daca acestea provin din fonduri nationale sau comunitare (inclusiv imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii), cu conditia ca asemenea cumul
sa nu depaseasca intensitatea maxima admisibila prevazuta de regulamentele aplicabile.
Capitolul X
Dispozitii finale
Art. 40. — EximBank se obliga sa pastreze toate informatiile referitoare la garantiile acordate conform prezentei scheme pentru o perioada de 10 ani, inclusiv pe cele privind indeplinirea criteriilor de eligibilitate si pe cele conform carora operatorii economici nu erau companii in dificultate la data de 1 iulie 2008. Aceste informatii vor putea fi transmise Comisiei, la cererea acesteia.
Art. 41. — EximBank va monitoriza respectarea conditiilor prevazute in prezenta norma pe toata perioada de derulare a schemei. In situatia in care se constata nerespectarea obiectivelor pentru care au fost contractate creditele pentru care a fost solicitata garantia statului in baza prezentei norme, EximBank va intreprinde toate demersurile necesare pentru recuperarea ajutorului acordat, inclusiv a dobanzilor aferente, calculate conform prevederilor comunitare in vigoare.
Art. 42. — Recuperarea ajutorului de stat se realizeaza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
Art. 43. — Beneficiarii de ajutor de stat au obligatia sa tina o evidenta specifica a tuturor ajutoarelor primite atat in baza prezentei norme, cat si a altor scheme de ajutor de stat.
Art. 44. — EximBank va transmite o raportare anuala Consiliului Concurentei cu privire la implementarea prezentei scheme, in forma prevazuta de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus in aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007
5 .
5 Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007
Art. 45. — In scopul aplicarii prezentei norme, EximBank emite proceduri care se supun aprobarii Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari.
Art. 46. — La data intrarii in vigoare a prezentei norme se abroga:
— Hotararea Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari nr. 104/2009 pentru aprobarea Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitarii accesului la finantare in actuala perioada de criza economica si financiara, constand in garantii de stat acordate IMM-urilor si intreprinderilor mari (Ni-GAR-08-I/0), publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 458 din 2 iulie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
— Hotararea Comitetului Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari nr. 14/2010 privind modificarea si completarea Normei privind instituirea unei scheme de ajutor de stat destinate facilitarii accesului la finantare in actuala perioada de criza economica si financiara, constand in garantii de stat acordate IMM-urilor si intreprinderilor mari (Ni-GAR-08-I/0), publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 153 din 9 martie 2010.
Comentarii articol (0)