Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 2400/2010 privind Procedura de aplicare a dispozitiilor art. 61-65 si ale art. 74-80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 689, din 13 septembrie 2010.
In baza art. 61—65 si a art. 74—80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se stabileste Procedura de aplicare a dispozitiilor art. 61—65 si ale art. 74—80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Autoritatea vamala, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, organele fiscale teritoriale subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. — La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 492/2007 privind Procedura de aplicare a prevederilor art. 65 si 79 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale, cu modificarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 234 din 4 aprilie 2007.
Art. 4. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 5 octombrie 2010.
Nr. 2.400.
ANEXA
Procedura de aplicare a dispozitiilor art. 61—65 si ale art. 74—80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale
Art. 1. — In aplicarea dispozitiilor art. 61—65, respectiv ale art. 74—80 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale, denumit in continuare Regulament, prin organizatii de stat sau organizatii de binefacere ori filantropice de intelege ministerele si alte institutii ale administratiei publice centrale sau locale, camine de batrani si centrele de plasament pentru minori finantate integral de la bugetul de stat, care functioneaza potrivit prevederilor legale in vigoare.
Art. 2. — (1) In vederea aprobarii organizatiilor de stat sau a altor organizatii de binefacere ori filantropice care pot beneficia de scutire de taxe vamale in baza prevederilor art. 61—65 si 74—80 din Regulament, in cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si al administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti se constituie cate o comisie formata din:
— presedinte — director executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau sef al administratiei finantelor publice de sector;
— membru — director adjunct executiv cu atributii in colectarea si administrarea veniturilor statului sau sef administratie, adjunct al administratiei finantelor publice de sector;
— membru — sef serviciu/birou juridic.
(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un expert din cadrul serviciului, cu atributii in colectarea si administrarea veniturilor statului.
Art. 3. — (1) Organizatia solicitanta va depune la directiile generale ale finantelor publice judetene sau la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 1, semnata de reprezentantul sau legal, in care se vor mentiona denumirea, sediul social, obiectul de activitate, codul fiscal si scopul concret pentru care se solicita aprobarea, insotita de urmatoarele documente:
a) actul de infiintare (copie);
b) statutul, dupa caz (copie);
c) codul de identificare fiscala (copie);
d) referat al administratiei finantelor publice in a carei raza teritoriala isi are sediul social solicitantul, din care sa rezulte daca acesta a respectat disciplina financiara, respectiv ca a achitat obligatiile fiscale si a depus in termen declaratiile aferente. Exceptie fac ministerele si alte institutii ale administratiei publice centrale si locale.
(2) Odata cu cererea prevazuta la alin. (1) organizatia importatoare depune la directiile generale ale finantelor publice judetene sau la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti o declaratie scrisa prin care se angajeaza ca va achita taxele vamale in cazul in care comisia nu acorda scutirea.
(3) Comisia va analiza documentele depuse si va decide asupra aprobarii. Aprobarea, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, va fi semnata de presedintele comisiei si va fi comunicata solicitantului in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data inregistrarii documentatiei la directiile generale ale finantelor publice judetene sau la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
(4) In caz de respingere a cererilor prezentate se vor preciza motivele care au stat la baza acestei decizii.
Art. 4. — Aprobarea se acorda numai pentru urmatoarele domenii inscrise in actul de infiintare al organizatiei: servicii sociale, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, sanatate, filantropie si voluntariat, elaborarea si implementarea strategiilor de guvernare si exclusiv pentru bunurile importate potrivit scopurilor prevazute la art. 61—65 si 74—80 din Regulament.
Art. 5. — Aprobarea se prezinta in original la autoritatea vamala, care va mentiona pe verso numarul si data declaratiei vamale de punere in libera circulatie si va retine o copie.
Scutirea de taxe vamale se acorda dupa verificarea indeplinirii celorlalte conditii prevazute de lege.
Art. 6. — Organizatiile care primesc aprobarea vor transmite la directia generala a finantelor publice judeteana, respectiv la administratia finantelor publice a sectorului municipiului Bucuresti care a dat aprobarea un raport anual privind activitatea desfasurata in baza aprobarii, respectiv structura si cantitatea bunurilor importate si destinatia acestora.
Art. 7. — In situatia constatarii de catre organele teritoriale de control fiscal a nerespectarii prevederilor Regulamentului, organizatiilor li se anuleaza aprobarea de catre aceeasi autoritate care a eliberat-o si care va instiinta autoritatea vamala, in vederea incasarii taxelor vamale aferente operatiunilor care au fost efectuate cu incalcarea reglementarilor legale in vigoare.
Art. 8. — Organele teritoriale de control fiscal vor efectua verificari la entitatile care au beneficiat de aprobare, cel putin o data pe an, asupra modului in care sunt respectate prevederile legale in vigoare.
Art. 9. — Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta procedura.
_
Nota Avocatnet.ro:
- Va prezentam in fisier atasat anexele 1 si 2 ale Ordinului MFP nr. 2400/2010. (fisier „.jpeg”)
Comentarii articol (1)