Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 24/2010 privind aprobarea Normei nr. 14/2010 pentru modificarea si completarea Normei nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private a fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 722/2010.
In temeiul dispozitiilor art. 16, 21 si ale art. 23 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2005 privind infiintarea,
organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 313/2005,
avand in vedere prevederile art. 11, 12, 13, 15 si ale art. 16 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza Notei de fundamentare nr. 2.588 din 11 octombrie 2010 a Directiei reglementare si autorizare, prezentata in cadrul sedintei Consiliului din data de 14 octombrie 2010,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmatoarea hotarare:
Art. 1. — Se aproba Norma nr. 14/2010 pentru modificarea si completarea Normei nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2. — Prezenta hotarare si norma mentionata la art. 1 se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 3. — Directia secretariat si directorul general asigura ducerea la indeplinire a prevederilor prezentei hotarari.
Presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
Mircea Oancea
Bucuresti, 14 octombrie 2010.
Nr. 24.
ANEXA
Norma nr. 14/2010 pentru modificarea si completarea Normei nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private
In temeiul dispozitiilor art. 16, 21 si ale art. 23 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2005 privind infiintarea,
organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 313/2005,
avand in vedere prevederile art. 11, 12, 13, 15 si ale art. 16 alin. (1) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumita in continuare Comisie, emite prezenta norma.
Articol unic. — Norma nr. 7/2007 privind prospectul schemei de pensii private, aprobata prin Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 223 din 2 aprilie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:„Art. 1. — Prezenta norma reglementeaza procesul de
autorizare si continutul prospectului schemei de pensii private, precum si procedura de avizare a modificarii acestuia.”
2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 2. — Prospectul schemei de pensii private este elaborat de catre administrator si se adreseaza participantilor la un fond de pensii administrat privat, denumit in continuare fond de pensii.”
3. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 3. — (1) Termenii si expresiile utilizate in prezenta norma au semnificatiile prevazute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Lege.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) prospect detaliat — componenta prospectului schemei de pensii private, elaborata de administrator, care cuprinde, in mod detaliat, principiile schemei de pensii private, regulile de investire a activelor fondului de pensii, drepturile si obligatiile partilor, termenii esentiali ai contractului de administrare, precum si orice alte elemente stabilite de prezenta norma;
b) prospect simplificat — componenta prospectului schemei de pensii private, elaborata de administrator, prin care se aduce la cunostinta participantilor fondului de pensii un set minim de informatii cu privire la respectivul fond de pensii.”
4. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu urmatorul cuprins:
„Art. 3
1. — (1) Administratorul unui fond de pensii elaboreaza si supune autorizarii Comisiei prospectul schemei de pensii private, cu urmatoarele componente:
a) prospectul detaliat al schemei de pensii private;
b) prospectul simplificat al schemei de pensii private.
(2) Prospectul detaliat si prospectul simplificat reprezinta parti integrante ale prospectului schemei de pensii private.
(3) Prospectul simplificat este oferit in mod gratuit potentialilor participanti la semnarea actului individual de aderare. Prospectul detaliat este pus la dispozitia participantilor sau a potentialilor participanti, la cerere, in mod gratuit.”
5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. — Prospectul detaliat contine cel putin urmatoarele informatii:
1. Prima parte a prospectului detaliat prezinta informatii/date de identificare ale fondului de pensii, ale administratorului, depozitarului si auditorului acestuia:
a) informatii despre fondul de pensii:
(i) denumirea fondului de pensii;
(ii) gradul de risc al fondului de pensii;
(iii) numarul si data deciziei de autorizare a fondului de pensii;
(iv) codul de inscriere in Registrul Comisiei;
(v) data publicarii si republicarii prospectului, informatie care se completeaza dupa obtinerea autorizatiei, respectiv dupa obtinerea avizului de modificare a prospectului;
(vi) numarul si data ultimului aviz de modificare a prospectului;
b) informatii despre administrator:
(i) denumirea administratorului;
(ii) datele de contact: adresa, telefon, fax, pagina de internet;
(iii) codul unic de inregistrare;
(iv) numarul de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului;
(v) numarul si data deciziei de autorizare a administratorului;
(vi) codul de inscriere in Registrul Comisiei;
(vii) capitalul social subscris si varsat;
(viii) structura actionariatului: nume/denumire actionar,
procent detineri in capitalul social al administratorului;
(ix) informatii despre structura organelor statutare de conducere ale administratorului, respectiv consiliu de administratie, directori sau consiliu de supraveghere, directorat/conducatori, dupa caz;
c) informatii despre depozitar:
(i) denumirea depozitarului;
(ii) codul unic de inregistrare;
(iii) numarul si data avizului Comisiei;
(iv) codul de inscriere in Registrul Comisiei;
(v) pagina de internet;
d) informatii despre auditorul financiar:
(i) denumirea auditorului;
(ii) codul unic de inregistrare;
(iii) numarul si data avizului Comisiei;
(iv) codul de inscriere in Registrul Comisiei;
(v) pagina de internet;
e) fraza: «Autoritatea competenta in domeniul reglementarii si supravegherii sistemului de pensii private din Romania este Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.»
2. A doua parte a prospectului detaliat cuprinde principiile schemei de pensii private si ale politicii de investitii, modul de administrare a fondului de pensii, precum si drepturile si obligatiile partilor prevazute in contractul de administrare:
a) definitiile termenilor utilizati, in mod special ale termenilor care definesc politica de investitii, instrumentele financiare si riscurile investitiilor etc., conform prevederilor legale in vigoare;
b) obiectivele fondului de pensii;
c) conditiile de eligibilitate, modalitatea de aderare si de dobandire a calitatii de participant la un fond de pensii, potrivit prevederilor legale in vigoare;
d) frazele:
(i) «Aderarea la un fond de pensii este o optiune individuala, oferirea oricarui fel de beneficii colaterale fiind interzisa.»;
(ii) «Administratorul nu poate refuza semnarea actului individual de aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la fondul de pensii.»;
(iii) «Toti participantii la un fond de pensii au aceleasi drepturi si obligatii si li se aplica un tratament nediscriminatoriu.»;
e) drepturile participantului:
(i) dreptul la o pensie privata sau la plata activului personal net de la data indeplinirii conditiilor de pensionare pentru limita de varsta in sistemul public;
(ii) dreptul de proprietate asupra activului personal;
(iii) dreptul de a fi informat in conformitate cu prevederile legale;
(iv) dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat;
(v) orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie si ale prospectului;
f) obligatiile participantului:
(i) sa comunice administratorului si angajatorului orice modificare a datelor sale personale si sa transmita documentele doveditoare, in termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora;
(ii) sa depuna la sediul administratorului documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privata;
(iii) orice alte obligatii rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie si ale prospectului;
g) informatii privind politica de investitii:
(i) strategia de investire a activelor, in raport cu natura si durata obligatiilor;
(ii) structura portofoliului aferenta gradului de risc al fondului, cu precizarea limitelor investitionale;
(iii) pietele financiare pe care investeste administratorul;
(iv) riscurile asociate structurii de portofoliu propuse;
(v) metodele de evaluare a riscurilor investitionale;
(vi) metoda de revizuire a principiilor de investitii;
h) mentionarea in mod obligatoriu a frazelor:
(i) «Performantele anterioare nu reprezinta o garantie a realizarilor viitoare.»;
(ii) «Activele si pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidentiate si administrate distinct, separat de celelalte fonduri de pensii facultative pe care le gestioneaza acelasi administrator si de contabilitatea proprie a administratorului, fara posibilitatea transferului intre fonduri sau intre fonduri si administrator.»;
(iii) «Suma totala cuvenita pentru pensia privata nu poate fi mai mica decat valoarea contributiilor platite diminuate cu penalitatile de transfer si comisioanele legale.»;
(iv) «Autorizarea de catre Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezinta o garantie pentru realizarea obiectivelor investitionale ale fondului de pensii.»;
(v) «Autorizarea de catre Comisie a prospectului schemei de pensii private nu implica in niciun fel aprobarea, evaluarea sau garantarea de catre Comisie a calitatii plasamentului in instrumente financiare.»;
i) alte elemente pe care administratorul le considera necesare;
j) regimul fiscal al operatiunilor fondului de pensii;
k) procedura de calcul al valorii activului net si al valorii unitare a activului net cu mentiunea ca aceste proceduri sunt in conformitate cu normele Comisiei, precum si modalitatea si frecventa publicarii acestor valori;
l) procedura de calcul al ratei de rentabilitate a fondului de pensii, cu mentiunea ca aceasta procedura este in conformitate cu normele Comisiei, precum si modalitatea si termenele publicarii acestei valori;
m) caracteristici ale contului individual al participantilor, cu mentionarea in mod obligatoriu a textului: «Participantul este proprietarul activului personal din contul sau. Activul personal nu poate face obiectul unei executari silite sau al unei tranzactii, sub sanctiunea nulitatii actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sanctiunea nulitatii.»;
n) procedura de convertire a contributiilor in unitati de fond;
o) nivelul comisionului de administrare suportat din contributii si din activul net, precum si cuantumul taxei de audit;
p) resursele financiare ale fondului de pensii;
q) procedura de transfer la un alt fond de pensii si valoarea penalitatilor, dupa caz, in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind transferul la un alt fond de pensii;
r) administratorul are obligatia:
(i) sa constituie provizioanele tehnice potrivit Legii;
(ii) sa asigure separarea activelor fondului de pensii de activele sale si de activele altor fonduri aflate in administrare;
s) obligatiile de informare ale administratorului fata de participant:
(i) tipurile de informari;
(ii) periodicitatea si modalitatea de informare;
(iii) informatiile gratuite si contra cost pe care le poate obtine participantul;
s) procedura de modificare a prospectului;
t) modalitatea de plata a activului personal al participantilor in caz de invaliditate si in caz de deces, precum si conditiile cumulative pe care trebuie sa le indeplineasca participantul, potrivit legii, pentru a obtine o pensie privata. Se mentioneaza prevederea din Lege potrivit careia se va adopta o lege speciala privind organizarea si functionarea sistemului de plata a pensiilor reglementate si supravegheate de Comisie;
t) informatii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal.
3. A treia parte a prospectului detaliat cuprinde mentiunea ca pe pagina de internet a administratorului pot fi consultate contractul de administrare si contractul de societate civila, administratorul avand obligatia publicarii acestora pe pagina proprie de internet.”
6. Dupa articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 41, cu urmatorul cuprins:
„Art. 41. — Prospectul simplificat al fondului de pensii contine urmatoarele:
1. Prima parte a prospectului prezinta informatii/date de identificare ale fondului de pensii, ale administratorului, depozitarului si ale auditorului acestuia:
a) informatii despre fondul de pensii:
(i) denumirea fondului de pensii;
(ii) gradul de risc al fondului de pensii;
(iii) numarul si data deciziei de autorizare a fondului de pensii;
(iv) numarul si data ultimului aviz de modificare a prospectului;
b) informatii despre administrator:
(i) denumirea administratorului;
(ii) codul unic de inregistrare;
(iii) numarul de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului;
(iv) datele de contact: adresa, telefon, fax, pagina de internet;
(v) numarul si data deciziei de autorizare a administratorului;
c) informatii despre depozitar:
(i) denumirea depozitarului;
(ii) numarul si data avizului Comisiei;
d) informatii despre auditorul financiar:
(i) denumirea auditorului;
(ii) numarul si data avizului Comisiei;
e) fraza: «Autoritatea competenta in domeniul reglementarii si supravegherii sistemului de pensii private din Romania este Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.»
2. A doua parte a prospectului cuprinde principiile schemei de pensii private si ale politicii de investitii:
a) definitiile termenilor specifici utilizati, in mod special ale celor necesari participantilor pentru intelegerea sistemului de pensii administrate privat: activ net, activ personal, act individual de aderare, contributia, unitatea de fond, legea care reglementeaza sistemul de pensii administrate privat etc., conform prevederilor legale in vigoare;
b) conditiile de eligibilitate, modalitatea de aderare si de dobandire a calitatii de participant la un fond de pensii, conform prevederilor legale in vigoare;
c) frazele:
(i) «Aderarea la un fond de pensii este o optiune individuala, oferirea oricarui fel de beneficiu colateral fiind interzisa.»;
(ii) «Administratorul nu poate refuza semnarea actului individual de aderare niciunei persoane care are dreptul de a participa la fondul de pensii.»;
(iii) «Toti participantii la un fond de pensii au aceleasi drepturi si obligatii si li se aplica un tratament nediscriminatoriu»;
d) drepturile participantului:
(i) dreptul la o pensie privata sau la plata activului personal net de la data indeplinirii conditiilor de pensionare pentru limita de varsta in sistemul public;
(ii) dreptul de proprietate asupra activului personal;
(iii) dreptul de a fi informat conform prevederilor legale;
(iv) dreptul de a se transfera la un alt fond de pensii administrate privat;
(v) orice alte drepturi rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie si ale prospectului;
e) obligatiile participantului:
(i) sa comunice administratorului si angajatorului orice modificare a datelor sale personale si sa transmita documentele doveditoare, in termen de 30 de zile calendaristice de la producerea acestora;
(ii) sa depuna la sediul administratorului documentele necesare pentru deschiderea dreptului la pensie privata;
(iii) orice alte obligatii rezultate din prevederile Legii, ale normelor emise de Comisie si ale prospectului;
f) informatii privind politica de investitii:
(i) strategia de investire a activelor, in raport cu natura si durata obligatiilor;
(ii) structura portofoliului aferenta gradului de risc al fondului, cu precizarea categoriilor de active;
(iii) pietele financiare pe care investeste administratorul;
(iv) riscurile asociate structurii de portofoliu propuse;
g) mentionarea in mod obligatoriu a frazelor:
(i) «Performantele anterioare nu reprezinta o garantie a realizarilor viitoare.»;
(ii) «Suma totala cuvenita pentru pensia privata nu poate fi mai mica decat valoarea contributiilor platite diminuate cu penalitatile de transfer si comisioanele legale.»;
(iii) «Autorizarea de catre Comisie a prospectului schemei de pensii private nu reprezinta o garantie pentru realizarea obiectivelor investitionale ale fondului de pensii.»;
h) mentiunea ca procedurile de calcul al valorii activului net si al valorii unitatii de fond sunt in conformitate cu normele Comisiei, frecventa publicarii acestor valori, precum si mentiunea ca participantul poate verifica in orice moment evolutia activului personal net;
i) mentiunea ca procedura de calcul al ratei de rentabilitate a fondului de pensii este in conformitate cu normele Comisiei, precum si modalitatea si termenele publicarii acestei valori;
j) caracteristici ale contului individual al participantilor, cu mentionarea in mod obligatoriu a textului: «Participantul este proprietarul activului personal din contul sau. Activul personal nu poate face obiectul unei executari silite sau al unei tranzactii, sub sanctiunea nulitatii actelor respective. Activul personal nu poate fi gajat sau cesionat, nu poate fi folosit pentru acordarea de credite sau pentru a garanta credite, sub sanctiunea nulitatii.»;
k) procedura de convertire a contributiilor in unitati de fond;
l) nivelul comisionului de administrare suportat din contributii si din activul net, precum si cuantumul taxei de audit;
m) procedura de transfer la un alt fond de pensii si valoarea penalitatilor, dupa caz;
n) modalitatea de plata a activului personal al participantului in caz de invaliditate si in caz de deces. Se va mentiona prevederea din lege potrivit careia se va adopta o lege speciala privind organizarea si functionarea sistemului de plata a pensiilor reglementate si supravegheate de Comisie;
o) obligatiile de informare ale administratorului fata de participant:
(i) tipurile de informari;
(ii) periodicitatea si modalitatea de informare;
(iii) informatiile gratuite si contra cost pe care le poate obtine participantul;
p) procedura de modificare a prospectului schemei de pensii si de informare a participantilor;
q) sintagma: «Prospectul schemei de pensii private se pune la dispozitia participantului in mod gratuit la sediul administratorului sau se consulta accesand pagina de internet precizata in prospectul simplificat.»”
7. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 5. — Pentru a administra un fond de pensii, administratorul elaboreaza si supune spre autorizare Comisiei prospectul schemei de pensii private.”
8. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 8. — Cererea pentru autorizarea prospectului schemei de pensii private este insotita de urmatoarele documente:
a) schema de pensii private, in baza careia se elaboreaza prospectul, intocmita in conformitate cu prevederile legii;
b) prospectul schemei de pensii private, in forma in care va fi distribuit potentialilor participanti, intocmit in conformitate cu
prevederile art. 31 alin. (1);
c) proiectul contractului de administrare, intocmit in conformitate cu modelul contractului-cadru prevazut in anexa nr. 1;
d) proiectul contractului de depozitare;
e) proiectul contractului de societate civila;
f) imputernicire semnata si stampilata de catre reprezentantul legal al societatii de pensii, prin care acesta deleaga una sau mai multe persoane pentru a reprezenta societatea in relatia cu Comisia;
g) dovada platii taxei de autorizare a prospectului schemei de pensii private.”
9. La articolul 9, alineatele (2) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(2) Comisia hotaraste cu privire la autorizarea prospectului, in termen de 30 de zile calendaristice de la inregistrarea dosarului complet al solicitantului.
.................................................................................................
(5) In situatia in care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constata depunerea acestora intr-o forma necorespunzatoare, precum si lipsa unor documente, se solicita completarea sau inlocuirea lor, dupa caz.”
10. Articolul 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 11. — Modificarea prospectului schemei de pensii private se face cu aplicarea procedurii prevazute in prezenta norma.”
11. La articolul 13, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 13. — (1) Avizul de modificare a prospectului schemei de pensii private se emite in baza unei cereri pentru avizarea modificarii prospectului, al carei model este prevazut in anexa nr. 3.”
12. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 14. — Cererea pentru avizarea modificarii prospectului este insotita de urmatoarele documente:
a) nota de fundamentare a administratorului si modificarile propuse, evidentiate comparativ, semnate si stampilate de reprezentantul legal al administratorului;
b) forma finala a prospectului schemei de pensii private, ce urmeaza a fi publicata in cazul obtinerii avizului Comisiei pentru modificarea prospectului;
c) dovada platii taxei pentru avizarea modificarii prospectului schemei de pensii private.”
13. La articolul 15, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„Art. 15. — (1) Comisia hotaraste cu privire la emiterea avizului de modificare a prospectului, in termen de 30 de zile calendaristice de la inregistrarea dosarului complet al solicitantului.
...............................................................................................
(3) In situatia in care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constata depunerea acestora intr-o forma necorespunzatoare, precum si lipsa unor documente, se solicita completarea sau inlocuirea acestora, dupa caz.”
14. Dupa articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 171, cu urmatorul cuprins:
„Art. 171. — (1) Contractul de administrare poate fi modificat numai cu avizul Comisiei.
(2) Daca in urma modificarilor aduse contractului de administrare se modifica si prevederi ale prospectului schemei de pensii private, cererea de avizare a modificarii contractului de administrare se depune la Comisie concomitent cu cererea de avizare a modificarii prospectului.
(3) Cererea de avizare a modificarii contractului de administrare se depune insotita de:
a) nota de fundamentare a administratorului si modificarile propuse, evidentiate comparativ, semnate si stampilate de reprezentantul legal al administratorului;
b) contractul de administrare in forma modificata si actul aditional la contractul de administrare, dupa caz.
(4) Comisia avizeaza modificarea contractului de administrare, in termen de 30 de zile calendaristice de la inregistrarea dosarului complet al solicitantului.”
15. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 18. — (1) Prospectul schemei de pensii private este pus in mod obligatoriu la dispozitia participantilor, gratuit, la sediul social si la sediile secundare autorizate ale administratorului.
(2) Prospectul schemei de pensii private se publica in mod obligatoriu pe pagina de internet a administratorului.”
16. La articolul 19, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(2) Prospectul se republica integral, pe pagina de internet a administratorului, dupa fiecare modificare avizata de Comisie, in termen de 5 zile lucratoare de la comunicarea avizului de catre Comisie.
(3) Republicarea prospectului se anunta cel putin intr-un cotidian national, in termen de 5 zile lucratoare de la comunicarea avizului de catre Comisie.”
17. Dupa articolul 19 se introduc doua noi articole, articolele 191 si 192 , cu urmatorul cuprins:
„Art. 19
1. — In termen de maximum 30 de zile calendaristice de la intrarea in vigoare a unor acte normative care duc la modificarea unor prevederi ale prospectului schemei de pensii private, administratorii au obligatia de a solicita Comisiei avizarea modificarii prospectului schemei de pensii private, in conformitate cu prevederile legale.
Art. 19
2 . — (1) Administratorii de fonduri de pensii administrate privat au obligatia ca in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei norme sa solicite Comisiei avizarea modificarilor prospectelor in conformitate cu prevederile prezentei norme.
(2) Daca in decursul perioadei prevazute la alin. (1), administratorii de fonduri de pensii administrate privat supun avizarii Comisiei alte modificari ale prospectului schemei de pensii private, acestia au obligatia de a modifica prospectul schemei de pensii in conformitate cu prevederile prezentei norme.
(3) De la data comunicarii avizului de modificare a prospectului schemei de pensii private, in conformitate cu prevederile prezentei norme, in activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat se utilizeaza prospectul in forma modificata.”
18. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 20. — Nerespectarea dispozitiilor cuprinse in prezenta norma se sanctioneaza in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, respectiv art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) si alin. (2)—(11) din Lege.”
19. Anexa nr. 1 la norma se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1, care face parte integranta din prezenta norma.
20. Anexa nr. 3 la norma se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2, care face parte integranta din prezenta norma.
_
Nota Avocatnet.ro:
- Va prezentam in fisier atasat anexele 1-2 ale Normei - Hotararea CSSPP nr. 24/2010. (fisier ".jpeg")
Comentarii articol (0)