Avand in vedere prevederile art. 72 alin. (2) lit. k) si ale art. 78 alin. (2) lit. h) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata,
in temeiul dispozitiilor art. 16 alin. (1), ale art. 17, ale art. 23 lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumita in continuare Comisie, emite prezenta norma.
Articol unic. — Norma nr. 3/2007 privind taxele de autorizare, avizare si functionare in sistemul pensiilor administrate privat, aprobata prin Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 19/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din , se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 3. — Se vor plati taxe pentru emiterea deciziei de autorizare in urmatoarele cazuri:
a) pentru constituirea administratorului;
b) pentru administrarea fondului de pensii administrat privat;
c) pentru prospectul schemei de pensii private;
d) pentru fondul de pensii administrat privat;
e) pentru agentii de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private;
f) pentru modificarea documentelor care au stat la baza obtinerii deciziilor de autorizare mentionate la lit. a), b) si d);
g) pentru modificarea documentelor care au stat la baza obtinerii deciziei de autorizare mentionate la lit. e).”
2. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. — Cuantumul taxelor de autorizare este de:
a) 80.000 lei, pentru constituirea administratorului;
b) 300.000 lei, pentru administrarea fondului de pensii administrat privat;
c) 30.000 lei, pentru prospectul schemei de pensii private;
d) 30.000 lei, pentru fondul de pensii administrat privat;
e) 5.000 lei, pentru agentii de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private;
f) 1.000 lei, pentru modificarile prevazute la art. 3 lit. f) si g).”
3. Articolul 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 5. — Taxele de autorizare vor fi achitate de catre:
a) fondatori, pentru eliberarea deciziei de autorizare de constituire a administratorului;
b) administratori, pentru eliberarea deciziei de autorizare de administrare a fondului de pensii administrat privat;
c) administratori, pentru eliberarea deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private;
d) administratori, pentru eliberarea deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat;
e) administratori, pentru eliberarea deciziei de autorizare de modificare a documentelor mentionate la art. 3 lit. f);
f) agentii de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private, pentru eliberarea deciziei de autorizare de functionare;
g) agentii de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private, pentru eliberarea deciziei de autorizare de modificare a documentelor mentionate la art. 3 lit. g).”
4. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. — Taxele de eliberare a deciziei de avizare se percep in urmatoarele cazuri:
a) pentru depozitarul activelor fondurilor de pensii administrate privat;
b) pentru auditorul financiar al fondurilor de pensii administrate privat;
c) pentru modificarea prospectului schemei de pensii private;
d) pentru agentii de marketing persoane fizice;
e) pentru agentii de marketing persoane juridice, intermediari de pensii private;
f) pentru agentii de marketing persoane juridice, consultanti de pensii private;
g) pentru persoana juridica specializata;
h) pentru actul individual de aderare;
i) pentru tematica privind cursul pentru agentii de marketing in domeniul pensiilor administrate privat;
j) pentru modificarea documentelor care au stat la baza obtinerii deciziilor de avizare prevazute la lit. a)- h).”
5. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 7. — Cuantumul taxelor pentru emiterea deciziei de avizare este de:
a) 80.000 lei pentru depozitar;
b) 35.000 lei pentru auditor financiar;
c) 1.000 lei pentru modificarea prospectului schemei de pensii private;
d) 50 lei pentru agentii de marketing persoane fizice;
e) 4.000 lei pentru agentii de marketing persoane juridice, intermediari de pensii private;
f) 1.000 lei pentru agentul de marketing persoana juridica, consultant de pensii private;
g) 1.500 lei pentru persoana juridica specializata;
h) 1.000 lei pentru actul individual de aderare;
i) 100 lei pentru tematica privind cursul pentru agenti de marketing in domeniul pensiilor administrate privat;
j) 1.000 lei pentru modificarile documentelor care au stat la baza obtinerii deciziilor de avizare prevazute la art. 6 lit. a), b) si e);
k) 25 lei pentru modificarile documentelor care au stat la baza obtinerea deciziei de avizare prevazute la art. 6 lit. d);
l) 150 lei pentru modificarile documentelor care au stat la baza obtinerii deciziilor de avizare prevazute la art. 6 lit. f) si g);
m) 500 lei pentru modificarea actului individual de aderare.”
6. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 8. — Taxele de eliberare a deciziei de avizare vor fi achitate de catre:
a) depozitar, pentru avizul de depozitare;
b) auditorul financiar, pentru avizul de auditor;
c) administrator, pentru avizul prevazut la art. 6 lit. c), h) si i);
d) administrator sau agentul de marketing persoana juridica, pentru avizul prevazut la art. 6 lit. d).
e) agentul de marketing persoana juridica, intermediar de pensii private, pentru avizul prevazut la art. 6 lit. e);
f) agentul de marketing persoana juridica, consultant de pensii private pentru avizul prevazut la art. 6 lit. f);
g) persoana juridica specializata, pentru avizul prevazut la art. 6 lit. g);
h) entitatile solicitante, pentru avizul prevazut la art. 6 lit. j).”
7. La articolul 9, dupa alineatul 2 se introduce un nou alineat, alineatul 21, cu urmatorul cuprins:
„(21) Agentii de marketing persoane juridice, consultanti de pensii private, sunt exceptati de la plata taxei de functionare.”
8. La articolul 12, alineatul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 12. — (1) Agentii de marketing persoane juridice care datoreaza taxe lunare de functionare sunt obligati sa intocmeasca si sa transmita lunar Comisiei, pentru luna precedenta, raportarea privind modul de constituire si virare a taxei de functionare, potrivit anexei nr. 2.”
9. La capitolul II, dupa sectiunea a 3-a se introduce o noua sectiune, sectiunea a 4-a — Alte taxe, cu urmatorul cuprins:
„SECTIUNEA a 4-a
Alte taxe
Art. 13¹. — (1) Comisia percepe alte taxe pentru:
a) interpretarea oficiala a reglementarilor in vigoare privind sistemul pensiilor administrate privat din Romania;
b) acordarea de asistenta, la cerere, in vederea infiintarii unei entitati supuse autorizarii sau avizarii de catre Comisie;
c) acordarea de asistenta, la cerere, in vederea elaborarii unui document supus autorizarii sau avizarii de catre Comisie;
d) emiterea deciziei de retragere a autorizatiei/avizului la cererea entitatii;
e) emiterea deciziei de radiere, la cererea entitatii;
f) eliberarea de duplicate de pe actele individuale emise de Comisie;
g) eliberarea de copii ale documentelor cu caracter public pe suport hartie sau pe suport magnetic.
(2) Plata taxelor prevazute la alin. (1) se face de catre solicitant.
Art. 13². — Cuantumul taxelor este de:
a) 5.000 lei, pentru serviciile prevazute la art. 13¹ lit. a);
b) 2.000 lei, pentru serviciile prevazute la art. 13¹ lit. b);
c) 3.000 lei, pentru serviciile prevazute la art. 13¹ lit. c);
d) 400 lei, pentru serviciile prevazute la art. 131 lit. d);
e) 700 lei, pentru serviciile prevazute la art. 131 lit. e);
f) 10 lei/pagina, pentru serviciile prevazute la art. 131 lit. f);
g) 0,5 lei/pagina pe suport hartie si 0,5 lei/pagina plus 5 lei costul suportului pe suport magnetic pentru serviciile prevazute la art. 131 lit. g).”
10. La articolul 15, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
„(3) Neplata taxelor prevazute la art. 13² duce la respingerea cererilor de:
a) emitere a avizului de interpretare oficiala;
b) acordare de asistenta.”
11. Dupa articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 171, cu urmatorul cuprins:
„Art. 17¹. — (1) In cazul in care o cerere de autorizare sau avizare este retrasa de catre solicitant, acestuia i se va restitui jumatate din taxa achitata.
(2) In cazul respingerii cererii de autorizare sau de avizare, taxa perceputa nu se restituie.”
Comentarii articol (0)