Ordinul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 1548/2010 privind aprobarea Metodologiei de evaluare, selectare si de finantare a proiectelor din cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului pentru perioada 2010-2012 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 771, din 18 noiembrie 2010.
Avand in vedere prevederile art. 3 alin. (1) pct. 24
1 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 3 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 1.007/2010 privind aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului pentru perioada 2010—2012,
in baza art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Se aproba Metodologia de evaluare, selectare si de finantare a proiectelor din cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului pentru perioada 2010—2012, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. — Directia generala protectia copilului va duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Ioan Nelu Botis
Bucuresti, 9 noiembrie 2010.
Nr. 1.548.
Anexa
Metodologie de evaluare, selectare si de finantare a proiectelor din cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului pentru perioada 2010—2012
Art. 1. — Directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului pot depune, individual sau in parteneriat cu furnizori privati de servicii sociale, acreditati in conditiile legii, proiecte, in vederea obtinerii de finantare in cadrul programelor de interes national in domeniul protectiei familiei si a drepturilor copilului.
Art. 2. — (1) Finantarea proiectelor prevazute la art. 1 se realizeaza, in conditiile legii, pe baza selectiei publice de proiecte, organizate de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, denumit in continuare autoritatea finantatoare, cu respectarea principiilor privind nediscriminarea, tratamentul egal, recunoasterea reciproca, transparenta, proportionalitatea, eficienta utilizarii fondurilor publice, asumarea raspunderii.
(2) Etapele procedurii de selectie de proiecte sunt:
a) publicarea anuntului de participare si a ghidurilor aplicantului specifice fiecarui program de interes national;
b) formularea raspunsurilor la intrebari si solicitari de clarificari;
c) depunerea propunerilor de proiecte;
d) verificarea conformitatii administrative si a eligibilitatii;
e) evaluarea propunerilor de proiecte;
f) comunicarea rezultatelor si, dupa caz, a conditiilor
suplimentare solicitate de autoritatea finantatoare in vederea incheierii conventiilor de finantare;
g) solutionarea eventualelor contestatii;
h) incheierea conventiilor de finantare;
i) publicarea anuntului privind conventiile de finantare incheiate.
(3) Selectia de proiecte se organizeaza pentru bugetul total alocat pentru fiecare program de interes national, iar decontarea cheltuielilor se face in limita sumelor aprobate pentru fiecare an bugetar.
(4) Daca in urma procedurii de selectie de proiecte organizate nu s-a atribuit integral bugetul aferent programelor de interes national, autoritatea finantatoare poate relua procedura pana la contractarea in totalitate a intregului buget alocat.
(5) In conditiile in care, pe durata implementarii programelor de interes national, bugetul alocat unui program de interes national se dovedeste a fi insuficient, autoritatea finantatoare poate aproba suplimentarea bugetului respectivului program de interes national cu sumele ramase necontractate din celelalte programe.
Art. 3. — (1) Autoritatea finantatoare va publica anuntul de participare la procedura de selectie de proiecte in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, intr-un cotidian central si pe site-ul propriu (www.mmuncii.ro).
(2) In anuntul de participare va fi mentionata data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte.
(3) Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte va fi de minimum 30 de zile de la data publicarii anuntului de participare.
(4) Din motive temeinice, autoritatea finantatoare are dreptul de a reduce numarul de zile prevazut la alin. (3), dar nu la mai putin de 15 zile de la data publicarii anuntului de participare, cu motivatia corespunzatoare cuprinsa in anuntul de participare.
Art. 4. — Toti aplicantii trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute in ghidul aplicantului, specific programului de interes national, pentru care depun propunerile de proiecte.
Art. 5. — (1) Ghidul aplicantului, specific fiecarui program de interes national, va cuprinde:
a) informatii generale privind autoritatea finantatoare;
b) bugetul total alocat programului, durata maxima de implementare a proiectelor si suma maxima ce poate fi aprobata spre finantare pentru un proiect;
c) instructiuni privind datele-limita care trebuie respectate si formalitatile care trebuie indeplinite;
d) cerintele privind conformitatea administrativa si eligibilitatea, precum si documentele necesare pentru a demonstra indeplinirea acestor cerinte;
e) nivelul cofinantarii aplicantului (aplicant principal sau partener);
f) instructiuni privind modul de elaborare si de prezentare a propunerii de proiect;
g) criteriile aplicate pentru evaluarea si selectia propunerilor de proiecte;
h) modelul-cadru al conventiei de finantare;
i) masurile de asigurare a sustenabilitatii proiectelor.
(2) Ghidul aplicantului, specific fiecarui program de interes national, se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii finantatoare, se publica pe site-ul propriu, www.mmuncii.ro, si nu poate fi modificat pe toata durata de aplicare a procedurii de selectie a propunerilor de proiecte din cadrul programelor de interes national, cu exceptia completarilor aduse in conditiile art. 7, precum si a corectarii erorilor materiale.
Art. 6. — (1) Numarul de aplicanti la procedura de selectie nu este limitat.
(2) In cazul in care numai un aplicant a depus propunere de proiect, autoritatea finantatoare are dreptul de a proceda la evaluarea acesteia si, in functie de rezultatul evaluarii, la incheierea conventiei de finantare.
Art. 7. — (1) Autoritatea finantatoare are obligatia de a raspunde la intrebarile si solicitarile de clarificari primite din partea aplicantilor, cu conditia ca acestea sa fie primite cu cel putin 6 zile inainte de data-limita pentru depunerea propunerilor de proiect.
(2) Raspunsurile autoritatii finantatoare la intrebari si la solicitarile de clarificari completeaza ghidurile aplicantului, specifice programelor de interes national, si vor fi publicate pe site-ul propriu cu cel putin 4 zile inainte de data-limita pentru depunerea propunerilor de proiect.
(3) Autoritatea finantatoare are dreptul de a completa din proprie initiativa ghidurile aplicantului, in vederea clarificarii unor aspecte. Autoritatea finantatoare este obligata sa publice orice astfel de completare pe site-ul propriu, in termenul prevazut la alin. (2).
Art. 8. — Aplicantii vor elabora propunerea de proiect in concordanta cu cerintele cuprinse in ghidul aplicantului specific, astfel incat sa asigure furnizarea tuturor informatiilor necesare pentru evaluarea acesteia.
Art. 9. — Propunerea de proiect si documentele care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. d) si e) se depun intr-un exemplar original si in doua copii la registratura autoritatii finantatoare pana la data-limita de depunere a propunerii de proiect prevazuta in anuntul de participare.
Art. 10. — (1) Componenta nominala a comisiilor de evaluare si selectie a fiecarui program de interes national, denumite in continuare comisii, precum si regulamentul de organizare si functionare a acestora se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii finantatoare.
(2) Propunerile de proiecte depuse vor fi evaluate de comisiile de evaluare si selectie in termen de cel mult 30 de zile de la data-limita de depunere.
(3) In cadrul procesului de evaluare si selectie comisiile pot solicita clarificari de la aplicanti. Acestia sunt obligati sa raspunda in termen de cel mult 48 de ore de la data solicitarii clarificarilor, cu exceptia cazului in care comisia, din motive temeinice, stabileste un alt termen.
(4) Departajarea aplicantilor care indeplinesc conditiile de conformitate administrativa si eligibilitate se realizeaza in baza punctajului obtinut, conform criteriilor cuprinse in ghidul aplicantului specific.
(5) Comisiile intocmesc raportul privind procesul de evaluare si selectie, care cuprinde in mod obligatoriu lista proiectelor pentru care se propun incheierea conventiilor de finantare si valoarea finantarii, prin ordonarea descrescatoare a punctajelor obtinute, in limita bugetului aprobat.
(6) Rezultatul evaluarii si selectiei propunerilor de proiecte se comunica in scris aplicantilor, in termen de cel mult 5 zile de la data avizarii listelor cu proiectele declarate castigatoare de catre conducatorul institutiei.
Art. 11. — (1) Eventualele contestatii se formuleaza in scris si se depun la registratura autoritatii finantatoare in cel mult 5 zile de la data la care aplicantul ia cunostinta despre rezultatul procedurii de selectie de proiecte. Autoritatea finantatoare va solutiona eventualele contestatii in cel mult 15 zile de la data expirarii termenului de depunere a contestatiilor.
(2) Contestatia depusa de un aplicant trebuie sa respecte conditiile de forma si de fond mentionate in ghidul aplicantului specific.
(3) Componenta nominala a comisiilor de solutionare a contestatiilor, precum si regulamentul de organizare si functionare a acestora se aproba prin ordin al conducatorului autoritatii finantatoare.
(4) Dupa solutionarea contestatiilor si finalizarea evaluarii ca urmare a deciziilor comisiilor de solutionare a contestatiilor, conducatorul autoritatii finantatoare aproba prin ordin listele cuprinzand proiectele declarate castigatoare, in vederea incheierii conventiilor de finantare.
Art. 12. — (1) Finantarea proiectelor se face pe baza de conventii incheiate intre autoritatea finantatoare si aplicantii care au obtinut finantarea.
(2) Modelul-cadru de conventie de finantare este prevazut in anexa la ghidul aplicantului specific fiecarui program de interes national.
Art. 13. — (1) Monitorizarea implementarii proiectelor din cadrul programelor de interes national se asigura de catre autoritatea finantatoare, in conformitate cu metodologia de monitorizare aprobata prin ordin al conducatorului autoritatii finantatoare.
(2) Metodologia de monitorizare include atributiile responsabililor cu monitorizarea proiectelor finantate prin programele de interes national si circuitul documentelor in activitatea de monitorizare, precum si procedura de decontare a cheltuielilor eligibile.
(3) Virarea sumelor prevazute in conventia incheiata in conditiile art. 12 se va face, la cererea beneficiarilor, pe masura ce acestia inainteaza rapoartele cu privire la activitatile desfasurate, prevazute in ghidul aplicantului specific, insotite de documentele justificative, prevazute in metodologia de monitorizare.
(4) Pe baza documentelor justificative, autoritatea finantatoare va deconta sumele cheltuite de beneficiar pentru implementarea proiectului, cu respectarea legislatiei in vigoare in domeniul bugetar.
Art. 14. — (1) Finantarea acordata pentru derularea proiectelor se sisteaza in cazul in care autoritatea finantatoare constata ca sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevazute in conventiile de finantare incheiate.
(2) Autoritatea finantatoare poate cere, in conditiile in care clauzele contractuale nu au fost respectate de catre beneficiar, restituirea, partiala sau integrala, a finantarii.
Art. 15. — Pentru programele de urgenta care vizeaza depasirea unor situatii de criza, determinate fie de calamitati naturale, fie de imposibilitatea unor autoritati ale administratiei publice locale de a asigura din bugetul propriu sumele necesare, in vederea asigurarii protectiei si ingrijirii copiilor, sprijinirii familiilor, precum si, dupa caz, pentru interventii cu caracter umanitar, autoritatea finantatoare poate sa stabileasca termene mai mici decat cele prevazute in prezenta metodologie.
Comentarii articol (0)