Pana la data de 25 noiembrie 2010, aproximativ 45% dintre contribuabilii mari si mijlocii si 53% dintre sediile secundare ale acestora si-au transmis declaratiile fiscale prin intermediul Sistemului Electronic National, informeaza un comunicat de presa al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Potrivit ANAF, incepand cu obligatiile declarative aferente lunii octombrie, contribuabilii mari si mijlocii, definiti conform reglementarilor in vigoare, precum si sediile secundare ale acestora, au obligatia depunerii online a declaratiilor fiscale.
Astfel, din totalul de 1.940 de contribuabili mari, peste 55% (1.079 de companii) si-au depus online declaratiile fiscale aferente lunii octombrie, respectiv si pentru cele 9.678 de sedii secundare aferente acestora; iar din cei 18.163 contribuabili mijlocii, 7.955 si-au depus declaratiile online, respectiv si pentru cele 3.489 de sedii secundare ale acestora.
Totodata, aproape 14.000 de contribuabili mici au preferat sa-si depuna online declaratiile fiscale aferente lunii octombrie, desi, pentru aceasta categorie de contribuabili, metoda online de depunere este facultativa.
“Depunerea online a declaratiilor fiscale reprezinta un pas important in modernizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Este imbucurator faptul ca celor 45% dintre contribuabilii mari si mijlocii, care au inteles importanta acestui demers, li se alatura un numar considerabil de contribuabili mici, care au ales modalitatea de depunere online a declaratiilor fiscale, desi pentru aceasta categorie varianta online de depunere era o metoda alternativa de declarare. Ii incurajam pe toti agentii economici sa utilizeze metoda online de depunere a declaratiilor fiscale”,
a declarat Sorin Blejnar, presedintele ANAF.
De asemenea, reprezentantii ANAF atrag atentia ca, incepand cu luna ianuarie 2011, vor fi prevazute amenzi pentru acei contribuabilii mari si mijlocii, care nu vor utiliza metoda online de depunere a declaratiilor fiscale.
Declaratiile fiscale se depun prin accesarea site-ului
www.e-guvernare.ro. Documentele trebuie semnate prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
Lista furnizorilor de certificate digitale calificate acreditati in prezent se gaseste
pe site-ul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, „Registrul furnizorilor de servicii de certificare”, acestia fiind, in ordine alfabetica: S.C. CERTSIGN S.R.L., S.C. DIGISIGN S.A., S.C. TRANS SPED S.R.L.
Totodata, procedurile de obtinere a certificatelor digitale sunt publicate pe site-urile furnizorilor.
Conform ANAF, la data de 25 noiembrie 2010,
se vor transmite prin intermediul Sistemului Electronic National, urmatoarele declaratii:
a) 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
b) 101 "Declaratie privind impozitul pe profit";
c) 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale";
d) 120 "Decont privind accizele";
e) 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna";
f) 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";
g) 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";
h) 390 VIES "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare";
i) 710 "Declaratie rectificativa".
Comentarii articol (9)