Marcel Vulpoi, director general in cadrul Vulpoi Toader Management, a acordat un interviu Avocatnet.ro in care a vorbit despre modul in care contabilii resimt valul de modificari legislative din ultima perioada si despre impactul crizei economice asupra bransei expertilor contabili.
1. Cum a afectat criza financiara contabilii din Romania?
Marcel Vulpoi: La fel ca in celelalte profesii, si in profesia contabila criza financiara s-a simtit diferit de la o persoana la alta si de la o firma la alta. Totusi, contabilii, la fel ca si avocatii, au resimtit criza intr-o masura mai mica. Asa cum le spun eu clientilor, “contabilii sunt ca preotii: sunt chemati la botez; cand lucrurile merg bine (casatorie, aniversari) chemam preotul; cand iti dai
obstescul sfarsit trebuie sa chemi din nou preotul sa binecuvanteze”. La fel si contabilii: cand societatea se infiinteaza trebuie consultanta privind viitoarele tratamente contabile si fiscale; lunar trebuie tinuta evidenta pentru ca dizolvare/lichidare/faliment sa avem nevoie din nou de asistenta contabila.
2. Avand in vedere conjunctura economica actuala, cand companiile resimt o nevoie acuta de specialisti pentru buna desfasurare a activitatilor, exista o cerere mai mare de experti contabili?
Din punctul meu de vedere, Romania incepe sa ajunga la maturitate si din acest punct de vedere. Societatile comerciale au inceput sa constientizeze faptul ca doar cu profesionisti contabili, remunerati corespunzator, isi pot continua activitatea in bune conditii, fiind mai putin interesate de titulatura acestora: experti contabili, contabili autorizati, consultant fiscali, auditori, etc. Cred ca aceasta criza a avut marele merit de a face o curatenie in multe profesii, printre care si profesia contabila. Reprofesionalizarea ar trebui de altfel sa fie cuvantul de ordine in toate domeniile.
3. In functie de ce criterii poate varia venitul unui contabil?
La interviul de angajare le spun urmatorul lucru viitorilor angajati: “UN OM ESTE CA UN CUI: AJUNGE ATAT DE DEPARTE CAT iL DUCE CAPUL”. Au inceput sa se darame miturile potrivit carora angajatii multinationalelor sunt mai bine platiti. Din ce in ce mai mult profesionistii contabili analizeaza ceea ce noi contabilii numim cost-benefit ratio.
4. Care este varianta cea mai avantajoasa pentru desfasurarea activitatii de expert contabil: PFA sau persoana juridica?
Forma de organizare a activitatii este mai putin importanta din punctul meu de vedere. insa, consider ca pentru a putea construi un brand de contabilitate recunoscut se impune constituirea unei societati comerciale. Referitor la construirea brandului, in Romania a devenit o moda afilierea firmelor locale de contabilitate la firme straine mai mult sau mai putin celebre. Din acest punct de vedere, Vulpoi&Toader Management se diferentiaza fata de concurentii actuali.
5. Cum resimt expertii contabili modificarile fiscale succesive adoptate in ultima perioada de Executiv?
Glumind, le spuneam unor clienti ca nici daca ne-ar fi pus pe noi, contabilii si consultantii sa facem atatea modificari, pentru a factura mai mult clientilor, nu am fi avut acest succes. Avalansa de modificari evident ca avantajeaza societatile medii si mari de contabilitate care sunt puse in ipostaza de a avea o avalansa de intrebari din partea clientilor si, pe cale de
consecinta, o avalansa de facturi. Devenind seriosi, multitudinea de modificari legislative ne obliga sa fim mereu informati fie
prin participarea la cursuri si conferinte, fie prin alocarea unui timp suplimentar necesar punerii la curent. Din punctul meu de vedere, birourile mai mici de contabilitatea au fost foarte puternic afectate. De asemenea, investitorii straini, care au o pondere majoritara in portofoliul nostru, imi pun din ce in ce mai des intrebarea: “Marcel, what the hell is going on?!?”.
6. Ce diferentiaza Vulpoi&Toader Management de concurenta?
Asa cum am spus anterior, societatea noastra este cred singura firma de contabilitate din Top 10 care nu are capital strain sau care nu este afiliata sau nu este membru corespondent al unor firme straine. Identificarea clientilor s-a facut strict pe criterii de competenta si nu de afiliere sau de grup. De altfel, profesionalismul este ceea ce ne caracterizeaza atat in relatie cu clientii, cat si cu toti colaboratorii.
Comentarii articol (5)