Ministerul Muncii a stabilit, prin Ordinul nr. 1083/2011, Procedura de lucru privind eliberarea carnetelor de munca salariatilor angajatorilor pentru care inspectoratele teritoriale de munca pastrau si completau, respectiv certificau legalitatea inregistrarilor efectuate in carnetele de munca.
Ordinul nr. 1083/2011 a fost publicat in
Monitorul Oficial, Partea I, nr. 171 din 10 martie 2011.
1. Carnetele de munca pastrate de ITM
Carnetele de munca vor fi completate la zi (cu date aferente pana la 31 decembrie 2010). Carnetele astfel completate vor fi certificate de inspectoratul teritorial de munca.
Carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratele teritoriale de munca se predau angajatorilor sau titularilor/imputernicitilor legali pe baza de proces-verbal de predare-primire,
pana la data de 30 iunie 2011.
Carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratele teritoriale de munca se predau angajatorilor conform programarii postate pe site-ul acestora si afisate la sediu
, iar titularilor/imputernicitilor legali pe baza unei cereri.
2. Carnete de munca pastrate de angajatori la sediul acestora
Certificarea si contrasemnarea pentru legalitate a inscrierilor efectuate in carnetele de munca de catre angajatorii carora li s-au aprobat pastrarea si completarea acestora la sediu
Angajatorii care au obtinut aprobare de pastrare si completare a carnetelor de munca la sediu le vor completa la zi (cu date aferente pana la 31 decembrie 2010).
Inspectoratele teritoriale de munca vor programa angajatorii prevazuti mai sus in vederea certificarii si contrasemnarii carnetelor de munca pentru care acestia au obtinut aprobare de pastrare si completare la sediu. Programul intocmit la nivel de inspectorat teritorial de munca va fi postat pe site-ul acestuia si afisat la sediu.
Pana la data programata de catre inspectoratul territorial de munca pentru verificarea, certificarea si contrasemnarea inscrierilor din carnetele mentionate in procesul-verbal de predare-primire, angajatorii se vor asigura ca:
a) in ceea ce priveste carnetele de munca pe care le gestioneaza, acestea au fost completate in baza contractelor individuale de munca, a actelor aditionale/deciziilor privind modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, inregistrate la inspectoratul teritorial de munca, a actelor de studii/de calificare, a actelor de stare civila (certificate de nastere, certificat de casatorie etc.);
b) inscrierile eronate sau efectuate fara respectarea prevederilor legale au fost rectificate de unitatea care pastreaza carnetul de munca, rectificarile certificandu-se la cap. VII din carnetul de munca.
Inspectorul din cadrul inspectoratului teritorial de munca va verifica inainte sa certifice inscrierile efectuate in carnetele de munca daca:
a) statele de plata si declaratiile fiscale lunare au fost inregistrate la inspectoratul teritorial de munca, inclusiv statele de plata si declaratiile fiscale aferente lunii decembrie 2010;
b) exista debite la plata comisionului
c) inscrierile efectuate corespund cu documentele depuse la inspectoratul teritorial de munca.
Angajatorii vor preda inspectoratului teritorial de munca carnetele de munca completate la zi pe baza unui proces-verbal de predare-primire.
La rubrica „Observatii”, inspectorul va indica eventualele deficiente constatate la data predarii carnetelor de munca de catre angajatori si va stabili o data certa de remediere a acestora. Procesul-verbal de predare-primire astfel intocmit va fi returnat angajatorului impreuna cu carnetele de munca in care s-au constatat deficiente.
In situatia in care, ca urmare a verificarii documentelor existente in arhiva inspectoratului teritorial de munca, se constata alte deficiente, se va comunica angajatorului situatia constatata si se va proceda la inscrierea acesteia la rubric „Observatii” din procesul-verbal de predare-primire prevazut in anexa nr. 4, respectiv se vor returna carnetele de munca operatorilor economici in vederea remedierii deficientelor si se va repeta procedura de predare-primire a acestora la o data ulterioara stabilita de inspectoratul teritorial de munca.
Operatorii economici vor completa procesul-verbal de predare-primire in 3 exemplare, dintre care doua pentru inspectoratul teritorial de munca.
Procesul-verbal de predare-primire se va intocmi in doua exemplare si se va complete de catre inspectoratul teritorial de munca. Dupa verificarea, certificarea si contrasemnarea carnetelor de munca, un exemplar dintre cele doua se va restitui operatorului economic odata cu carnetele de munca.
Persoana desemnata de reprezentantii legali ai angajatorilor sa reprezinte unitatea in relatiile cu inspectoratul teritorial de munca in scopul respectarii procedurii va fi persoana care a fost imputernicita in mod expres sa desfasoare aceasta activitate de predare-primire a carnetelor de munca.
Inspectoratele teritoriale de munca vor preda angajatorilor carnetele de munca ale salariatilor, certificate si contrasemnate pentru valabilitatea inscrierilor efectuate,
pana la data de 31 martie 2011.
Comentarii articol (26)