Procedura de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca aflate in pastrarea titularilor, in vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare
Procedura de predare primire a carnetelor de munca aflate in pastrarea titularilor, din 14/03/2007, a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 205 din 27 martie 2007.
Procedura reglementeaza modul de organizare si desfasurare a activitatii de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca aflate in pastrarea titularilor acestora, in vederea desfasurarii activitatii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si la salariile aferente acestor perioade.
In temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele care au in pastrare propriul carnet de munca urmeaza sa puna aceste documente la dispozitia casei teritoriale de pensii in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, daca datele din aceste carnete nu au fost preluate deja sau daca persoanele in cauza nu au calitatea de beneficiar al unei categorii de pensie.
Carnetele de munca ale acestor persoane
se pot prelua de catre casele teritoriale de pensii numai daca sunt completate conform dispozitiilor legale in vigoare si daca toate inregistrarile pana la data de 1 aprilie 2001 sunt certificate potrivit legii.
Carnetele de munca
vor fi insotite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sa rezulte si codul numeric personal. Copiile actelor de identitate se vor prinde cu capse de prima pagina a carnetului de munca.
In scopul prelucrarii carnetelor de munca si a copiilor actelor de identitate, casele teritoriale de pensii vor comunica prin mass-media perioada de preluare a acestora si categoria de persoane titulare de la care se preiau, in functie de criteriile si de ordinea de prioritate a prelucrarii acestora, stabilite de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
La preluarea carnetelor de munca de la titulari sau de la reprezentantii acestora, se va incheia un proces-verbal, al carui model este prevazut in anexa nr. 1, iar personalul desemnat pentru aceasta actiune din cadrul caselor teritoriale de pensii va verifica indeplinirea conditiilor prevazute la pct. 2 si 3.
In vederea transmiterii spre prelucrare a carnetelor de munca preluate de la titulari, CPPE va centraliza carnetele de munca si va intocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic, un formular continand doua procese-verbale de predare-primire, intocmit potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2, in cate doua exemplare, pe hartie, insotit de un fisier pe suport electronic, care va contine seria si numarul carnetului de munca, numele si prenumele titularului, codul numeric personal al titularului, adresa titularului, numele si prenumele persoanei care a depus carnetul de munca si adresa acestei persoane, pentru cazurile in care carnetul de munca a fost predat de alta persoana decat titularul.
Cutiile continand carnetele de munca, insotite de procesele-verbale si de fisierele corespunzatoare, vor fi predate zilnic sau in acele zile in care se completeaza cel putin o cutie de 50 de carnete de munca, de catre reprezentantii CPPE, reprezentantilor Compartimentului pentru receptionare, evidenta distribuirii si inapoierea carnetelor de munca (CREDI) din casa teritoriala de pensii.
Cu aceasta ocazie se verifica similitudinea datelor inscrise in fisierul pe suport electronic cu cele inscrise in procesele-verbale, pentru obtinerea unui opis intern de prelucrare, al carui continut trebuie sa fie identic cu cel inscris in procesele-verbale, mai putin adresa titularului si datele despre persoana care a predat carnetul de munca, unde este cazul.
Predarea-primirea carnetelor de munca se va face ulterior verificarii continutului cutiilor, prin semnarea procesului-verbal de catre reprezentantii desemnati ai celor doua compartimente (CPPE si CREDI) din casa teritoriala de pensii.
In cazul in care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca, corecturi ori stersaturi in masura sa produca incertitudini legate de corectitudinea datelor, acest lucru va fi consemnat in rubrica "1. Observatii la primirea carnetelor de munca la CREDI" si va fi sesizata conducerea casei teritoriale de pensii in vederea luarii masurilor ce se impun, potrivit legii.
Dupa incheierea operatiunilor de preluare si inregistrare a datelor, reprezentantul CREDI va preda reprezentantului CPPE din casa teritoriala de pensii cutiile continand carnetele de munca. Modelul procesului-verbal de predare-primire este prevazut in anexa nr. 2. Predarea-primirea carnetelor de munca se va face ulterior verificarii continutului cutiilor. In cazul in care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca, acest lucru va fi consemnat in rubrica "2. Observatii la predarea carnetelor de munca catre compartimentul CPPE" si va fi sesizata conducerea casei teritoriale de pensii in vederea luarii masurilor ce se impun, potrivit legii.
In termen de 3 zile lucratoare de la primire, CPPE va proceda la expedierea prin posta, cu confirmare de primire, catre titulari, respectiv catre persoanele care le-au predat, a carnetelor de munca din care au fost preluate datele referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001.
Pentru persoanele care se prezinta la sediul casei teritoriale de pensii pentru preluarea carnetelor de munca prelucrate, restituirea acestora se va face in baza unui proces-verbal de predare-primire si se va incheia in doua exemplare, conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
Activitatea de predare-primire la si de la CREDI din casele teritoriale de pensii si activitatea de primire, respectiv predare sau expediere de la si catre titularii carnetelor de munca ce le au in pastrare proprie se efectueaza de catre personalul CPPE din cadrul caselor teritoriale de pensii care va fi desemnat prin decizie a directorului executiv.
Activitatea de predare-primire la si de la CREDI din cadrul caselor teritoriale de pensii se efectueaza de catre personalul desemnat prin decizie a directorului executiv.
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentele proceduri.
Comentarii articol (0)