ACCES GRATUIT
Dezbatere AvocatNet.ro
Modificarea REVISAL, o noua povara pentru contribuabil?
Pe 16 martie a aparut pe site-ul Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale un Proiect de Hotarare privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, proiect care modifica HG 161/2006, cu modificarile si completarile ulterioare. Citirea acestui proiect ne-a creat multora dintre noi un sentiment de deja-vu. Acum un an, in martie 2010, un alt proiect celebru, acela al modificarii Legii 82/1991, crea discutii publice. Proiectul MMFPS de acum si proiectul MFP de anul trecut parca sunt facute pe acelasi principiu: acela potrivit caruia un contribuabil este obligat prin lege sa faca angajari.
Articolul continuă mai jos
In proiectul MMFPS, una dintre probleme este Art. 2, alin. (5), care prevede ca
persoanele care completeaza si transmit Revisal, trebuie sa fie numite de angajator prin decizie scrisa si sa detina calificare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului, la nivel de utilizator.
Potrivit acestui proiect de lege, trebuie ca un contribuabil sa angajeze o persoana care sa aiba calificare in domeniul resurselor umane. S-au intrebat cei care au propus aceasta modificare cum o sa suporte cheltuielile un contribuabil care are 1-2 angajati ?
Costurile cursurilor in domeniul resurselor umane recunoscute de MMFPS sunt destul de mari. Cine va suporta aceste costuri, angajatorul ? Sau le va suporta angajatul care va trebui sa mai obtina o calificare pentru a nu-si pierde serviciul ?
Unde este faimoasa simplificare de care se tot vorbeste ? Micsoram numarul de declaratii, dar obligam contribuabilul sa angajeze o persoana specializata in domeniul resurselor umane.
Pana acum, la marea majoritate a societatilor, Revisal era completat si transmis de catre contabil sau alta persoana desemnata de contribuabil. Deodata, contabilul sau alta persoana care facea acest serviciu intr-o societate, nu mai sunt competenti ? Adica noi contabilii si economistii avem competenta sa intocmim si sa transmitem declaratia 112 si multe alte raportari, mai mult sau mai putin utile, si nu putem intocmi si transmite Revisal ?
APEC - Asociatia Profesionala a Economistilor si Contabililor din Romania propune modificarea Art. 2, alin (5), in sensul ca persoana care intocmeste si transmite registrul general de evidenta al salariatilor
sa fie nominalizata prin decizie scrisa a angajatorului si sa raspunda de corectitudinea datelor introduse.
Textul integral al proiectului APEC il puteti gasi atat pe
www.apec-romania.ro, cat si pe
www.initiativa-legislativa.ro, unde va invitam sa faceti propuneri si sa votati.
Echipa APEC
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (125)