In 2010, concurenta acerba de pe piata a adus o schimbare de situatie in clasamentul centrelor comerciale, comparativ cu anul precedent, reiese din cel mai recent sondaj realizat printre retaileri de Colliers International. AFI Palace Cotroceni a fost, in 2010, cea mai populara destinatie pentru cumparaturi din Bucuresti. Insa, acelasi raport arata ca intre vanzarile din centrele comerciale din capitala si cele din provincie a fost de 25%.
In martie 2011, departamentul de retail al Colliers International Romania a creat un sondaj care testeaza performanta a peste 100 de retaileri prezenti atat in centrele din Bucuresti, cat si in cele din tara. Sondajul a fost trimis catre retailerii care opereaza retele cu mai multe unitati comerciale.
Rezultatele studiului arata ca, in 2010, AFI Palace Cotroceni a reusit sa devina cea mai populara destinatie pentru cumparaturi din Bucuresti, printr-un mix bun de chiriasi si prin oportunitatile de distractie create vizitatorilor. Urmatoarea pozitie este aprig disputata de Baneasa Shopping City si Bucuresti Mall. Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializati, comerciantii plaseaza cele doua centre foarte aproape unul de celalalt. Desi este un mall relativ nou, Baneasa Shopping City a reusit sa se pozitioneze foarte bine, vizand populatia cu venituri medii spre mari, in timp ce Bucuresti Mall inca beneficiaza de avantajul de a fi primul mall modern din capitala.
Situat pe locul trei, Unirea Shopping Center detine avantajul locatiei excelente si se afla intr-un proces continuu de imbunatatire a calitatii mixului de chiriasi. Conform Colliers, centrul are o istorie bogata pe piata si o reputatie buna, in pofida competitiei. Dupa Unirea, Plaza Romania este urmatorul centru ca performanta in viziunea retailerilor.
“Studiul cuprinde operatorii care au magazine deschise in centrele comerciale mentionate mai sus si in special cei care se adreseaza segmentului populatiei cu venituri medii”, se arata in documentul de presa.
In 2009, Unirea Shopping Center si Bucuresti Mall au ocupat primul, respectiv al doilea loc, in timp ce Baneasa Shopping City ocupa locul trei, iar Plaza Romania si AFI Palace disputau locurile 4-5.
Constanta, orasul din provincie cu cele mai mari vanzari in centre comerciale
Comparativ cu 2009, din datele studiului efectuat de Colliers, reiese ca nu a existat o schimbare majora in topul primelor 3 orase din tara din punctul de vedere al performantei inregistrate de magazinele retailerilor.
Constanta ramane orasul cu cele mai mari vanzari in centre comerciale (peste 30% din respondenti au indicat Constanta acest oras pe locul 1), urmat indeaproape de Cluj. Timisoara ocupa locul trei, cu toate ca are o istorie indelungata a retail-ului modern (inca din 2005), dar cel mai probabil este afectata de obiceiurile de consum ale populatiei din zona care inca isi face cumparaturile in orasele de granita de pe teritoriul Ungariei.
Evolutia vanzarilor anuale
In ceea ce priveste evolutia vanzarilor, a existat o plaja larga de raspunsuri, de la scaderi la cresteri abrupte. Mai mult de jumatate dintre retailerii participanti la studiu (peste 50% dintre respondenti) au simtit o apreciere a vanzarilor de pana la 30%, in timp ce restul au inregistrat fie o stagnare a vanzarilor fie o scadere, insa intr-un procent mai mic decat anul anterior. Aceasta arata ca, in pofida crizei si a dificultatilor din piata, un numar din ce in ce mai mare de retaileri au reusit sa-si optimizeze retelelor si sa creasca performanta magazinelor.
Magazinele din cele mai bune centre comerciale din Bucuresti au inregistrat vanzari pe metru patrat in medie cu 25% mai mari decat magazinele din cele mai bune centre comerciale din tara.
De remarcat faptul ca diferenta dintre performanta magazinelor din Bucuresti si tara este sensibil mai mica fata de 2009 cand inregistram un ecart al vanzarilor de 40%”, se mai arata in document.
Comentarii articol (0)