Tichetele de masa sunt cele mai utilizate beneficii extrasalariale, 73% dintre companiile care activeaza pe piata locala acordandu-le angajatilor bonuri de masa, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata GfK.
Pe urmatoarele locuri in topul beneficiilor extrasalariale acordate de companii salariatilor se numara programele de training, utilizate de 39% dintre companii, masinile de companie, oferite de 33% dintre companii si tichetele de cadouri, incluse de 31% din companii in programele de beneficii pentru salariati.
Studiul GfK releva ca firmele mari, cu peste 250 de salariati, acorda intr-o mai mare masura diversele tipuri de beneficii salariatilor lor, fata de companiile medii, cu 50-249 de salariati.
Astfel, 90% din companiile mari acorda salariatilor tichete de masa, fata de 70% din companiile medii. In 54% din companiile mari se ofera programe de training salariatilor, fata de 35% din companiile medii. Similar, 52% din companiile mari acorda salariatilor tichete cadou, fata de 26% din companiile medii.
“Aceste diferente se datoreaza in principal faptului ca, in cazul companiilor mari,
strategiile si politicile de resurse umane sunt mai complexe si sunt implementate pe termen mai lung decat in companiile medii, care sunt mai sensibile la fluctuatiile economice”, explica autorii raportului.
Companiile estimeaza o crestere a beneficiilor extrasalariale in 2012
Potrivit datelor GfK, valoarea medie anuala a pachetului de beneficii extrasalariale acordate in 2011 este de
2683 RON, in scadere cu 13% fata de 2008. O diminuare mai accentuata a fost inregistrata in companiile de marime medie, cu 50 pana la 250 de angajati.
“Semnalele sunt insa pozitive, 39% din companiile intervievate exprimandu-si intentia de a creste valoarea pachetului de beneficii extrasalariale, in timp ce doar 9% estimeaza in continuare o scadere a acesteia, in orizontul anului 2012”, arata studiul GfK.
Companiile care intentioneaza sa acorde avantaje suplimentare salariatilor vor alege instrumentele de motivare si loializare care au si efecte de optimizare financiara: tichete cadou (24% dintre companii) , tichete de masa (17% dintre companii), alte tipuri de tichete (13% dintre companii), asigurari de viata, de bunuri sau de accidente (12% dintre companii).
Din raportul GfK mai rezulta ca firmele decid pachetele de beneficii fara a-i implica foarte mult pe salariati. Astfel, doar 40% dintre companiile intervievate isi consulta angajatii inainte de a le oferi acestora un nou beneficiu.
Studiul privind Beneficiile Extrasalariale in Romania a fost realizat in perioada 6 aprilie - 10 mai 2011, asupra unui esantion de 199 companii cu peste 50 de angajati, exceptand domeniile: agricultura, constructii, minerit si metalurgie.
Comentarii articol (0)