OUG nr. 56/2011 pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 435, din 22 iunie 2011.
Conform noului act normativ, pana la data de 1 octombrie 2011, vor fi stabilite preturile maximale ale biletelor pentru trenuri regio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, pentru trenuri interregio, clasa I si clasa a II-a pe zone kilometrice, dar si tariful de rezervare a locului, clasa I si clasa a II-a care pot fi percepute de operatorii de transport feroviar public de calatori.
De asemenea, OUG nr. 56/2011 prevede ca tarifele pentru trenurile Inter City (IC), tarifele auxiliare, facilitatile sau reducerile comerciale se vor stabili si se vor aproba de fiecare operator de transport feroviar public de calatori, in conditiile legii, se vor forma liber pe piata si se vor aduce la cunostinta publicului.
Totodata, in actul normativ sunt prevazute si principiile avute in vedere la aplicarea tarifelor de transport feroviar public de calatori pe teritoriul Romaniei:
- nivelul tarifului de transport, impreuna cu subventia acordata, in conditiile legii, de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, sa acopere nivelul costurilor de transport al calatorilor pe calea ferata, inclusiv cota de profit prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 89/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- reflectarea in tariful de transport a confortului oferit calatorilor in timpul calatoriei
cu diversele categorii de trenuri;
- fiecare rang de tren are tariful propriu de calatorie calculat pe zone kilometrice la care se adauga tariful de rezervare a locului, in cazul in care se doreste ocuparea unui loc;
- calatorul poate opta pentru calatoria cu un alt rang de tren decat cel pentru care si-a procurat initial legitimatia de calatorie numai in situatia cand trenurile apartin aceluiasi operator de transport feroviar de calatori, caz in care calatorul va plati un pret care este diferenta dintre tarifele la aceeasi zona kilometrica a celor doua trenuri, la care se adauga tariful de rezervare a locului pentru noul tren;
- tariful de transport in cazul calatoriei cu mai multe trenuri este suma tarifelor de transport pentru fiecare tren in parte, operatorul de transport feroviar de calatori poate acorda reduceri din tariful trenurilor pentru fidelizarea calatorului, numai daca toate trenurile ii apartin.
Principiile se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a noului mers al trenurilor, si anume 11 decembrie 2011.
Comentarii articol (0)