... contact zilnic sau la douã zile, situaþie în care relaþionarea cu banca este chiar problematicã
Timpul costã bani, ºi dacã nu bãncile stiu cel mai bine acest lucru atunci cine?
Din acest motiv bãncile au început sã scoatã pe piaþã produse care reduc timpul pierdut în relaþia cu banca, deoarece jumãtate din timpul petrecut la o bancã este pentru a obþine diferite informaþii.
Acesta a fost motivul pentru care bãncile au dezvoltat produse care sã ofere aceste informaþii fãrã a mai fi nevoie de un drum pînã la bancã.
Aceste produse noi sunt:
1. INFOBank care oferã posibilitatea obþinerii de informaþii despre operaþiunile efectuate de cãtre banca referitoare la dobînzi, comisoane, cît ºi operaþiunile efectuate în contul clientului, din oricare parte a lumii fãrã a se mai deplasa la banca.
Aceste date se pot obþine prin:
- TELEBank care permite obþinerea de informaþii atît despre produsele bãncii în general cît ºi despre contul personal printr-un simplu telefon. Clientul în acest ultim caz are o parolã care este solicitatã înainte de orice informaþie.
- MOBILBank este un serviciu oferit de anumite bãnci prin care se pot primi scurte mesaje scrise (SMS) cu privire la cursurile de schimb ºi dobînzi.
- INTERNETBank prin care scriind la o anumitã adresã de Internet se pot primi date despre operaþiunile efectuate în cont sau despre operaþiunile bãncii în general.
Toate aceste informaþii necesare clienþilor au aglomerat unitãþile bancare, care au devenit neîncãpãtoare pentru clienþi veniþi sã cearã informaþii.
2. DIRECTBank este destinat efectuãrii de plãþi, fãrã a fi necesarã deplasarea la bancã. Emiterea ºi transmiterea ordinelor de platã se face prin fax sau electronic.
Acest sistem este foate util deoarece printr-un simplu apel telefonic se pot obþine informaþii pentru care înainte era nevoie sã mergi pînã la bancã. Astfel, timpul necesar pentru obþinerea diferitelor informaþii s-a reduc cu timpul necesar ajungerii la bancã ºi cu timpul pierdut la cozile din faþa ghiseele de informaþii, devenind mult mai comod pentru fiecare dintre noi sã dam un telefon ºi sã aflam ceea ce ne intereseazã, fãrã a ne deplasa la bancã.
În acest fel se poate evita ºi aglomeraþia din sucursalele bãncilor, ºi statul în picioare la diferite cozi care se formeazã, în special la ofiþerii de credite.
#PAGEBREAK#
Numerele de telefon directe (Telverde 0800xxxxxx) nu pot fi apelate decît din reþeaua de telefonie fixã, dar existã ºi numere de telefon apelabile de pe telefonul mobil.
De regulã, timpul de asteptare nu depãºeste cinci minute, uneori fiind chiar mai scurt decît cel anunþat iniþial de robot.
Cei care sunã la numerele puse la dispoziþie de bãnci pot obþine informaþii despre toate produsele ºi serviciile oferite de bancã, informaþii despre cursuri valutare, precum ºi consultanþã financiarã personalizatã, inclusiv exemple de calcul personalizate.
Însã în afarã de aceste date cu caracter general puteþi obþine ºi informaþii specifice despre conturile deþinute, efectuarea de plãþi interne, deschidere/lichidare de depozite, schimb valutar între conturile proprii, precum ºi definirea ºi modificarea transferurilor planificate.
Pentru a beneficia de un astfel de serviciu trebuie sã semnaþi un contract ºi sã stabiliþi o parolã sau un cod unic de identificare, în funcþie de politica fiecãrei bãnci.
De asemenea, printr-un telefon la anumite bãncii se poate obþine pre-aprobarea unor credite oferite de bancã, precum ºi alte informaþii referitoare la aceste credite, cum ar fi valoarea ratelor lunare.
În afarã de aceste servicii de informare bãncile au început sã diversifice serviciile oferite clienþilor simplificînd procedurile bancare.
Astfel, printr-o singurã semnãturã se pot obþine mai multe produse bancare cum ar fi credite, depozite, carduri, reducînd astfel costurile atît pentru client cît ºi pentru firmã ºi în aceelaºi timp reducînd ºi timpul.
Aceste produse sunt dezvoltate de obicei pornind de la un depozit la care se adaugã alte produse bancare cum ar fi credite, carduri, servicii de asigurare, etc.
În forma clasicã, pachetul de produse bancare oferã clientului posibilitatea de a-ºi pãstra economiile bonificate la dobîndã pieþei, dar creeazã ºi posibilitatea: contractãrii unui credit sau chiar a mai multora.
În aceelaºi timp se poate obþine o asigurare de casã sau de bunuri. La toate aceste servicii de obicei se adaugã ºi un card, care poate fi un card de debit, de cele mai multe ori cu facilitate de descoperire de cont de minimum un salariu.
Aceste pachete bancare sunt pentru atragerea clienþilor ºi facilitarea accesului acestora în sistemul bancar, ajungîndu-se pînã la posibilitatea de a lua credite fãrã sã fie necesarã existenþa unui depozit bancar, clientul trebuind doar sa indeplineasca conditiile de eligibilitate.
Pachetele de servicii bancare aduc doua avantaje clientilor bancilor.
1. Simplificarea operaþiunile bancare astfel persoana care apeleazã la un astfel de pachet poate obþine cu o singurã cerere mai multe servicii cum ar fi: un cont, un credit, un depozit, un card ºi chiar servicii de asigurare.
2. Reducerea costurilor produselor. ªi în acest domeniu funcþioneazã principiul disconturilor de la vînzãrile angro. Datoritã faptului cã sunt mai multe produse achiziþionate comisioanele percepute de bancã ajung sã fie mai mici decît dacã un client ar apela la toate aceste servicii bancare luate separat. Se ajunge chiar la dispariþia totalã a unor comisioane în cazul pachetelor de servicii bancare, sau la reducerea procentualã a costurilor creditelor cu 1-2 procente.
Pe piaþa romaneascã existã mai multe oferte de astfel de pachete bancare ele în general avînd o destinaþie specificã.
Astfel, existã pachete destinate finanþãrii investiþiilor imobiliare sau ipotecare efectuate de cãtre persoane fizice proprietari ai unor imobile, care doresc sã cumpere sau sã construiascã o nouã locuinþã superioarã valoric celei deþinute iniþial, sã efectueze lucrãri de reabilitare, modernizare, consolidare sau extindere a locuinþei, sã cumpere un teren pe care apoi sã construiascã.
#PAGEBREAK#
În prima etapã clienþii care nu dispun de avansul minimum solicitat în vederea obþinerii unui împrumut pentru realizarea investiþiei imobiliare sau ipotecare pot solicita creditul punte destinat sã acopere temporar, parþial sau integral aportul propriu. Avansul poate fi constituit fie numai din Creditul punte, fie din sursele proprii deþinute de solicitant completate prin creditul punte.
În etapa a douã, dar concomitent cu derularea creditului punte se poate solicita un credit imobiliar sau ipotecar pentru: cumpararea unei locuinþe ºi reabilitarea, modernizarea, consolidarea, extinderea acesteia sau pentru construirea unei locuinþe sau cumpararea unui teren ºi apoi construirea pe acesta.
Existã de asemenea pachete de vacanþã care includ asistenþã socialã pe timpul vacanþei anexat un card pentru obþinerea banilor ºi o asigurare de cãlãtorie oferitã gratuit.
Avantajul acestei asigurãri este ca turistul nu plãteste nici un fel de serviciu medical în strãinãtate, ca în cazul celorlalte tipuri de asigurãri, unde turistul plãteste serviciile medicale, urmand ca dupã aceea sã recupereze banii de la societãþile de asigurãri.
Pentru majoritatea romanilor, cardurile de credit sau de debit sunt produse bancare familiare ºi foarte folosite.
Nu aceelasi lucru se poate spune însã despre “charge card”
Acest tip de carduri este de fapt un produs intermediar între cardurile de credit ºi cele de debit, posesorul fiind creditat cu o anumitã sumã de cãtre bancã.
Pentru a avea un charge card, doritorul trebuie sã constituie, la aceeaºi bancã ce elibereazã charge cardul, un depozit egal ca valoare cu suma maximã cu care banca îl crediteazã pe respectivul client, depozit pentru care va primi dobanda la vedere.
Din acest depozit banca îºi va recupera creditul în cazul în care clientul nu achitã la timp suma pe care a folosit-o.
Perioada pe care banca acordã respectivul credit este limitatã, de obicei, maximum o lunã sau o lunã ºi jumãtate, spre deosebire de cardurile de credit, unde respectivul credit poate fi prelungit pe o perioadã mai lungã, pînã cand expira acel card de credit.
În toatã aceastã perioadã, banca nu percepe nici o dobîndã la sumele cu care îl crediteazã pe respectivul posesor al charge cardului.
La sfîrsitul perioadei pentru care banca acordã creditul, posesorul cardului este obligat sã returneze suma împrumutatã, în caz contrar banca recuperîndu-ºi acea sumã din depozitul constituit de titularul cardului.
Charge cardurile sunt însoþite de o serie de servicii suplimentare cum ar fi: asigurãri pentru accidente, pentru întarzierea/pierderea bagajelor sau a conexiunilor dintre zboruri, asistenþã medicalã ºi juridicã 24 de ore din 24, preþuri avantajoase pentru cazare, zboruri, închirieri automobile, folosindu-se un sistem de acordare a unor puncte, luîndu-se drept criteriu valoarea tranzacþiilor efectuate prin intermediul acestui card.
Comentarii articol (0)