Ai cerut si ai obtinut un cazier fiscal, insa ai sesizat ca datele inscrise in document nu corespund situatiei tale reale. Daca te numeri printre cei care s-au confruntat cu aceasta problema, trebuie sa stii ca ai dreptul sa soliciti rectificarea informatiilor gresite din cazierul fiscal. Ce e de facut? Iti spunem noi astazi.
Procedura de rectificare a datelor din cazierul fiscal este reglementata de
articolele 10 si 11 din
Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal.
Astfel, potrivit alin. 1 al art. 10 citat anterior, “Contribuabilii care figureaza in evidenta cazierului fiscal pot cere rectificarea datelor inscrise, daca acestea
nu corespund situatiei reale ori inregistrarea lor nu s-a facut cu respectarea dispozitiilor legale”.
Rectificarea datelor din cazierul fiscal se solicita la
unitatea fiscala care l-a emis printr-un
formular tip, formularul 503 - Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal. Acesta
se completeaza intr-un singur exemplar de catre contribuabil si trebuie insotit, potrivit art. 10, alin. 2 din OG nr. 75/2001, de
actele doveditoare ale situatiei de fapt.
Potrivit actului normativ, organele fiscale au obligatia sa verifice sustinerile contribuabilului, iar in termen de
30 de zile de la depunerea cerereii de rectificare sa-i comunice acestuia modul de solutionare.
In cazul in care organele fiscale constata ca in cazierul fiscal s-a facut o inregistrare gresita, trebuie sa ia masuri de rectificare a datelor si sa comunice sau sa elibereze un nou certificat de cazier fiscal in locul celui contestat.
Daca se elibereaza un nou certificat de cazier fiscal, formalitatea va fi
scutita de taxa de timbru.
Ce faci daca organele fiscale nu iti admit cererea de retificare
In situatia in care organele fiscale resping cererea de rectificare depusa de contribuabil, acesta are dreptul
sa conteste decizia in maxim 30 de zile de la comunicare,
contestatia fiind scutita de taxa de timbru.
“Contestatia se poate introduce si in cazul in care eroarea inregistrarii in cazierul fiscal
nu se datoreaza organelor fiscale”, se precizeaza la art. 11 din OG nr. 75/2001.
Potrivit prevederilor legale, contestatia se solutioneaza,
fara procedura prealabila, de catre Sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau sediul contribuabilul.
Hotararea prin care tribunalul solutioneaza contestatia este
definitiva si irevocabila, iar daca contestatia este admisa, “ instanta va trimite o copie de pe hotararea organului fiscal in vederea rectificarii cazierului fiscal”, dupa cum se mai arata la art. 11 din actul normativ mentionat.
____
Nota AvocatNet.ro: Puteti consulta atasat Formularul 503 - Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal.
Comentarii articol (3)