Consiliul Uniunii Europene a adoptat Directiva "Eurovigneta" care stabileste ca vehiculele grele de marfa pot fi taxate suplimentar pentru utilizarea drumurilor publice. Statele membre UE au la dispozitie doi ani pentru a transpune directiva in legislatie nationala, potrivit unui comunicat de presa al Consiliului.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Eurovigneta este o taxa de utilizare a drumurilor care permite accesul la retelele principale de drumuri ale mai multor state membre.
Consiliul UE explica, in comunicat, ca obiectivul directivei este reducerea poluarii provenite din transportul rutier de marfuri si fluidizarea traficului prin aplicarea de taxe care iau in calcul costurile poluarii aerului si ale poluarii fonice de catre trafic si care ajuta la evitarea cozilor in trafic.
"In acest sens, statele membre au posibilitatea sa aplice camioanelor o taxa care se adauga la taxele deja existente menite sa recupereze costurile de constructie, functionare, intretinere si dezvoltare a insfrastructurii rutiere", se precizeaza in documentul de presa.
Pentru a-i incuraja pe transportatori sa opteze pentru drumuri alternative sau sa nu conduca deloc la orele de varf, statele membre pot, de asemenea, adapta taxa pentru infrastructura pentru a tine seama de aglomerarea drumurilor, cu o fluctuatie maxima de 175% in perioadele de varf in raport cu nivelurile medii ale taxelor si limitata la cinci ore pe zi.
Potrivit aceleiasi surse, nivelul taxelor va varia in functie de emisiile vehiculului, de distanta parcursa, precum si de locul si momentul utilizarii drumurilor. Acest sistem diferentiat de taxare este menit sa incurajeze adoptarea unor modele de transport mai ecologice, optandu-se, spre exemplu, pentru caile feroviare sau navigabile.
Consiliul UE recomanda ca statele membre sa aloce veniturile generate de taxe pentru proiecte in sectorul transporturilor, in special pentru sprijinirea retelei de transporturi transeuropene.
Statele membre trebuie sa transpuna directiva in legislatia nationala in termen de doi ani.
AvocatNet.ro si Porsche Inter Auto au lansat sectiunea Ghid Auto, care poate fi vizitata aici.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)