Hotararea Guvernului nr.1007/2011 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2011 pentru stabilirea unor masuri privind incadrarea in limita alocata cheltuielilor de personal din Ministerul Administratiei si Internelor pentru anul 2011 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 724, din 13 octombrie 2011.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2011 pentru stabilirea unor masuri privind incadrarea in limita alocata cheltuielilor de personal din Ministerul Administratiei si Internelor pentru anul 2011, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Articol unic. - Se aproba Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2011 pentru stabilirea unor masuri privind incadrarea in limita alocata cheltuielilor de personal din Ministerul Administratiei si Internelor pentru anul 2011, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei si internelor, Constantin-Traian Igas
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, Sulfina Barbu
Ministrul finantelor publice, Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 12 octombrie 2011.
Nr. 1.007.
Anexe
Anexa Nr. 1 - NORME METODOLOGICE de aplicare a prevederilor art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2011 pentru stabilirea unor masuri privind incadrarea in limita alocata cheltuielilor de personal din Ministerul Administratiei si Internelor pentru anul 2011
Art. 1. - Prezentele norme metodologice, denumite in continuare norme, contin prevederi cu caracter tehnico-organizatoric privind acordarea drepturilor prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 54/2011 pentru stabilirea unor masuri privind incadrarea in limita alocata cheltuielilor de personal din Ministerul Administratiei si Internelor pentru anul 2011, denumita in continuare ordonanta de urgenta, respectiv:
a) ajutorul acordat potrivit prevederilor art. 21 alin. (2) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile ulterioare, politistilor si personalului militar ale caror raporturi de serviciu inceteaza, respectiv care sunt trecuti in rezerva in cursul anului 2011, in cadrul procesului de reorganizare institutionala desfasurat in vederea incadrarii in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2011, denumit in continuare ajutor;
b) contributiile sociale prevazute de art. 21 alin. (5) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare, aferente ajutorului, denumite in continuare contributii sociale.
Art. 2. - In vederea asigurarii incadrarii in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2011, sumele aferente platii ajutorului si contributiilor sociale se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, potrivit derogarii prevazute de art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta.
Art. 3. - Ajutorul se stabileste si se plateste de catre unitatile Ministerului Administratiei si Internelor supuse procesului de reorganizare institutionala desfasurat in vederea incadrarii in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2011, denumite in continuare unitati supuse reorganizarii, din cadrul carora provin politistii si personalul militar ale caror raporturi de serviciu inceteaza, respectiv care sunt trecuti in rezerva in anul 2011, ca urmare a reorganizarii.
Art. 4. - (1) Persoanele din Ministerul Administratiei si Internelor avand statutul de politisti si personal militar ale caror raporturi de serviciu inceteaza, respectiv care sunt trecuti in rezerva in cursul anului 2011, in cadrul procesului de reorganizare institutionala desfasurat in vederea incadrarii in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2011, denumite in continuare persoane afectate de reorganizare, beneficiaza de plata ajutorului daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt apte de munca;
b) nu se pot incadra in munca din lipsa de locuri de munca corespunzatoare pregatirii lor;
c) nu au refuzat nejustificat un loc de munca corespunzator pregatirii lor;
d) nu desfasoara nicio activitate care sa le asigure un venit lunar;
e) nu indeplinesc conditiile de pensionare, conform legii;
f) sunt inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, ca persoane in cautarea unui loc de munca
(2) Prin refuz nejustificat, in sensul prezentelor norme, se intelege situatia in care persoana afectata de reorganizare nu accepta niciuna dintre solutiile cu privire la incadrarea in munca oferite in urma consilierii si medierii, realizate potrivit legii, tinand seama de nivelul studiilor, pregatirii si competentelor detinute de aceasta persoana, de catre agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana si/sau a municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala respectiva persoana isi are domiciliul sau, dupa caz, resedinta.
Art. 5. - (1) Inregistrarea persoanelor afectate de reorganizare ca persoane in cautarea unui loc de munca la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti se face conform Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca in a caror raza teritoriala aceste persoane isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta
(2) Pentru completarea „Fisei pentru inregistrarea persoanei in cautarea unui loc de munca”, persoanele afectate de reorganizare vor prezenta urmatoarele acte:
a) actul de identitate;
b) actele de studii si de calificare;
c) documente care atesta, potrivit legii, incetarea raporturilor de serviciu sau trecerea in rezerva in cursul anului 2011, in cadrul procesului de reorganizare institutionala desfasurat in vederea incadrarii in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2011;
d) carnetul de munca sau alte acte care atesta, potrivit legii, existenta unor raporturi de munca ori de serviciu, in cazul persoanelor care anterior stabilirii de raporturi juridice in calitate de politisti sau personal militar au fost incadrate in munca;
e) adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale.
Art. 6. - (1) Ajutorul se acorda la cererea persoanelor afectate de reorganizare, incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a avut loc trecerea in rezerva, respectiv incetarea raporturilor de serviciu pana la incadrarea in munca, pe o perioada care nu poate depasi perioada maxima de acordare a indemnizatiei de somaj, prevazuta de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
(2) Ajutorul se acorda de la data prevazuta la alin. (1) daca cererea este inregistrata la unitatile supuse reorganizarii in termen de 30 de zile de la data trecerii in rezerva sau, dupa caz, a incetarii raporturilor de serviciu
(3) Daca cererea este inregistrata dupa expirarea termenului de 30 de zile, ajutorul se acorda pe perioada prevazuta la alin. (1), incepand cu data de intai a lunii urmatoare inregistrarii cererii.
Art. 7. - (1) Cuantumul ajutorului de care beneficiaza persoanele afectate de reorganizare, potrivit art. 21 alin. (2) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare, este o suma stabilita in raport cu vechimea efectiva in calitate de politist, personal militar si personal civil in institutiile publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala, dupa cum urmeaza:
a) 50% din solda functiei de baza/salariul functiei de baza avuta/avut in luna schimbarii pozitiei de activitate, pentru cei care au o vechime efectiva cuprinsa intre 1 si 5 ani;
b) 55% din solda functiei de baza/salariul functiei de baza avuta/avut in luna schimbarii pozitiei de activitate, pentru cei care au o vechime efectiva cuprinsa intre 5 si 15 ani;
c) 60% din solda functiei de baza/salariul functiei de baza avuta/avut in luna schimbarii pozitiei de activitate, pentru cei care au o vechime efectiva de peste 15 ani
(2) Solda functiei de baza si salariul functiei de baza avute in vedere la alin. (1) sunt cele detinute la data schimbarii pozitiei de activitate, astfel cum au fost determinate potrivit actelor normative si administrative incidente.
Art. 8. - (1) In vederea stabilirii dreptului la ajutor, persoanele afectate de reorganizare vor depune la unitatile supuse reorganizarii o cerere, conform modelului prevazut in anexa nr. 1
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) va fi insotita de urmatoarele documente:
a) adeverinta care sa ateste ca sunt inregistrate ca persoane in cautarea unui loc de munca in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta si nu au refuzat nejustificat un loc de munca, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 2;
b) declaratia de angajament pe propria raspundere din care sa rezulte ca beneficiarii ajutorului nu sunt incadrati in munca sau nu desfasoara nicio activitate care sa le asigure un venit lunar, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
Art. 9. - Unitatile supuse reorganizarii verifica documentele depuse potrivit art. 8 si, ca urmare a constatarii indeplinirii sau neindeplinirii conditiilor prevazute la art. 4, solutioneaza cererea prin emiterea actului administrativ privind stabilirea sau respingerea dreptului la ajutor, conform modelului prevazut in anexa nr. 4.
Art. 10. - Dupa stabilirea dreptului la ajutor, titularul acestui drept are urmatoarele obligatii:
a) sa comunice in termen de 3 zile unitatii supuse reorganizarii orice modificare a conditiilor care au condus la acordarea dreptului la ajutor;
b) sa depuna lunar, pana la data de 20 a lunii, documentul prevazut la art. 8 alin. (2) lit. b).
Art. 11. - Incetarea platii ajutorului are loc dupa cum urmeaza:
a) la data incadrarii in munca a beneficiarului, conform legii;
b) la data cand beneficiarul refuza nejustificat un loc de munca corespunzator pregatirii sale;
c) la data cand beneficiarul realizeaza venituri lunare prin desfasurarea unei activitati;
d) la data la care beneficiarul indeplineste conditiile de pensionare, conform legii;
e) in cazul decesului beneficiarului;
f) la expirarea perioadei prevazute la art. 6 alin. (1).
Art. 12. - (1) Suspendarea platii ajutorului are loc la data de intai a lunii urmatoare celei in care nu se respecta obligatia prevazuta la art. 10 lit. b)
(2) Repunerea in plata dupa suspendare se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care se depune, pana la data de 20 a lunii, documentul prevazut la art. 8 alin. (2) lit. b)
(3) Perioada de suspendare a platii ajutorului nu face parte din perioada de acordare a acestuia prevazuta la art. 6 alin. (1).
Art. 13. - In situatiile prevazute la art. 11 si 12 unitatile supuse reorganizarii vor emite actul administrativ privind incetarea/suspendarea/repunerea in plata a ajutorului, conform modelului prevazut in anexa nr. 5.
Art. 14. - Sumele prevazute la art. 2 se vireaza lunar, in a doua decada a lunii urmatoare celei pentru care se solicita virarea acestor sume, in conturile unitatilor supuse reorganizarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala acestea isi au sediul.
Art. 15. - (1) In vederea efectuarii virarii sumelor prevazute la art. 2, unitatile supuse reorganizarii vor depune lunar o solicitare scrisa intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 6
(2) Prima solicitare in vederea efectuarii virarii sumelor prevazute la art. 2 va fi insotita de urmatoarele documente:
a) adresa prin care se confirma faptul ca unitatile solicitante sunt supuse procesului de reorganizare institutionala desfasurat in vederea incadrarii in cheltuielile de personal aprobate pentru anul 2011;
b) situatia sumelor solicitate a fi virate din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform dispozitiilor art. 1 alin. (1) din ordonanta de urgenta, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 7;
c) actele administrative privind stabilirea dreptului la ajutor, in copie
(3) Urmatoarele solicitari in vederea efectuarii virarii sumelor prevazute la art. 2 vor fi insotite numai de documentul mentionat la alin. (2) lit. b) si se depun lunar
(4) Documentele prevazute la alin. (1)-(3) se vor depune pana la data de intai a lunii urmatoare celei pentru care se solicita virarea sumelor prevazute la art. 2.
Art. 16. - (1) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti au obligatia sa comunice, in termen de 3 zile lucratoare, unitatilor supuse reorganizarii orice modificare a conditiilor care au condus la acordarea dreptului la ajutor, constatata in urma verificarilor efectuate de acestea potrivit competentelor detinute conform legii, ca urmare a primirii documentelor prevazute la art. 15
(2) In situatia in care se constata de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti ca nu au fost depuse toate documentele prevazute la art. 15 alin. (1)-(3), dupa caz, acestea vor solicita in scris unitatilor supuse reorganizarii completarea respectivelor documente
(3) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti nu vor proceda la efectuarea virarii sumelor prevazute la art. 2 aferente persoanelor fata de care se constata, potrivit alin. (1), neindeplinirea conditiilor pentru acordarea dreptului la ajutor
(4) In situatia prevazuta la alin. (2), agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti vor proceda la efectuarea virarii sumelor prevazute la art. 2 dupa completarea documentelor necesar a fi depuse.
Art. 17. - (1) Plata ajutorului catre persoanele afectate de reorganizare carora li s-a stabilit dreptul la acest ajutor se efectueaza de catre unitatile supuse reorganizarii in ultima decada a lunii urmatoare celei pentru care se solicita virarea sumelor prevazute la art. 2
(2) In vederea efectuarii platii, unitatile supuse reorganizarii intocmesc state de plata, in doua exemplare, care se semneaza de conducerea acestor unitati
(3) Dupa efectuarea de catre unitatile supuse reorganizarii a platii catre persoanele prevazute la alin. (1), un exemplar al statelor de plata se pastreaza de catre aceste unitati, iar celalalt exemplar, purtand semnaturile persoanelor prevazute la alin. (1) carora li s-a platit ajutorul, se transmite, in termen de 5 zile lucratoare de la data efectuarii platii, agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul respectivele unitati
(4) In cazul in care unitatile supuse reorganizarii efectueaza plata catre persoanele prevazute la alin. (1) prin intermediul cardului bancar, exemplarul de pe statul de plata care se transmite agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti, potrivit alin. (3), va fi insotit de confirmarea privind efectuarea platilor, emisa de institutiile bancare.
Art. 18. - (1) Sumele virate conform art. 14 si neincasate de persoanele afectate de reorganizare carora li s-a stabilit dreptul la ajutor se restituie de catre unitatile supuse reorganizarii, in termenul prevazut la art. 17 alin. (3), agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala acestea isi au sediul
(2) Nerestituirea sumelor in termenul prevazut la alin. (1) atrage obligatia unitatilor supuse reorganizarii la plata de dobanzi, in conditiile legii
(3) In termenul prevazut la art. 17 alin. (3), unitatile supuse reorganizarii vor depune la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala acestea isi au sediul listele nominale cu persoanele afectate de reorganizare carora li s-a stabilit dreptul la ajutor si care nu au incasat acest ajutor
(4) Plata ajutorului neincasat se face la solicitarea scrisa formulata de persoanele prevazute la alin. (3), adresata unitatilor supuse reorganizarii din cadrul carora provin aceste persoane
(5) Sumele necesare pentru plata ajutorului neincasat de persoanele prevazute la alin. (3) se vireaza conform art. 14, la solicitarea scrisa a unitatilor supuse reorganizarii, insotita de o copie a solicitarii scrise prevazute la alin. (4)
(6) Ajutorul stabilit si neincasat de persoanele afectate de reorganizare se prescrie la expirarea termenului general de prescriptie de 3 ani, prevazut de lege.
Art. 19. - Reprezentantii legali ai unitatilor supuse reorganizarii isi asuma raspunderea pentru corectitudinea documentelor necesar a fi intocmite si depuse de respectivele unitati, potrivit prezentelor norme, precum si pentru veridicitatea datelor inscrise in acestea.
Art. 20. - Pentru luna in care are loc incetarea ajutorului, conform art. 11, ajutorul se calculeaza prin raportarea cuantumului acestuia, prevazut la art. 7 alin. (1), la numarul de zile calendaristice din luna respectiva, iar rezultatul se inmulteste cu numarul de zile din luna respectiva pentru care persoana este indreptatita sa beneficieze de ajutor.
Art. 21. - (1) In situatia prevazuta la art. 11 lit. e), sumele cuvenite si neachitate pana la data decesului beneficiarilor se achita la cererea scrisa a persoanelor indreptatite, care pot fi sotul supravietuitor, copiii, parintii sau, in lipsa acestora, ceilalti mostenitori, in conditiile dreptului comun
(2) Cererea va fi adresata unitatilor supuse reorganizarii din cadrul carora provin persoanele beneficiare decedate si va fi insotita de documente care sa ateste calitatea detinuta de persoanele prevazute la alin. (1) fata de beneficiarii defuncti
(3) Sumele necesare pentru plata ajutorului neincasat de persoanele prevazute la alin. (1) se vireaza conform art. 14, la solicitarea scrisa a unitatilor supuse reorganizarii, insotita de documentele prevazute la alin. (2).
Art. 22. - Actele administrative prevazute la art. 9 si 13 pot fi contestate in conditiile si termenele prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 23. - (1) Unitatile supuse reorganizarii au obligatia de a restitui in totalitate agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene si/sau a municipiului Bucuresti sumele suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj potrivit art. 2, constatate, potrivit legii, a fi acordate in mod necuvenit
(2) Ulterior restituirii, sumele prevazute la alin. (1) se recupereaza de la beneficiari de catre unitatile supuse reorganizarii, in conditiile legii, in termenul legal de prescriptie
(3) Sumele ramase nerecuperate de la beneficiarii decedati nu se mai urmaresc.
Art. 24. - Unitatile Ministerului Administratiei si Internelor platitoare ale ajutorului vor completa si vor depune pentru persoanele afectate de reorganizare beneficiare „Declaratia privind obligatia de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, potrivit prevederilor legale.
Art. 25. - Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentele norme.
____
Nota AvocatNet.ro: Anexele 1-7 pot fi consultate in fisierul atasat.
Comentarii articol (2)