Incepand cu 1 noiembrie 2011, transmiterea online a registrului de evidenta a salariatilor se va face doar prin intermediului portalului in versiunea conforma cu HG nr. 500/2011. De la aceasta data, portalul de preluare a registrelor de salariati in format XML, conform cu HG nr. 161/2006, nu va mai fi disponibil.
Pana la
30 octombrie, versiunea actualizata conform prevederilor HG nr. 500/2011 si versiunea de portal conform prevederilor HG nr. 161/2006 mai functioneaza in paralel.
Odata efectuata transmiterea registrului in noua versiune, angajatorul nu va mai putea reveni la formatul anterior de registru (cel conform cu prevederile HG nr. 161/2006). Potrivit inspectiei muncii, acest lucru se impune pentru pastrarea integritatii si conformitatii datelor angajatorilor.
Registrul general de evidenta a salariatilor in noua versiune cuprinde contractele individuale de munca in desfasurare la data intrarii in vigoare a prevederilor HG nr. 500/2011, indiferent daca acestea sunt suspendate la data de 1 august 2011.
Registrul se completeaza in ordinea incheierii, modificarii, suspendarii sau incetarii contractelor individuale de munca si se transmite catre ITM cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat.
Indrumari privind completarea registrului
1. Sporurile salariale care se introduc in aplicatia Revisal sunt sporurile cu caracter permanent acordate de catre angajator conform contractului individual de munca. Pentru introducerea unui spor care nu se regaseste in lista predefinita se acceseaza butonul „Adauga spor” din meniul „Angajator” al aplicatiei Revisal.
2. In cazul salariatilor care lucreaza in 3 schimburi completarea campului „Repartizare timp munca” se face selectand valoarea „Inegal”.
3. Potrivit dispozitiilor art. 3 din HG nr. 500/2011, registrul electronic trebuie completat cu elemente referitoare la perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, fie si pentru o perioada de 1‐10 zile concediu fara plata, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale.
4. Contractele suspendate anterior intrarii in vigoare a HG nr. 500/2011 vor fi preluate in noua versiune cu statutul de contracte active (neincetate) urmand ca ulterior sa se efectueze operatiunea de suspendare prin utilizarea butonului „Suspendare” din meniul „Contracte” al aplicatiei Revisal.
5. Misiunea de munca temporara se stabileste pentru un termen ce nu poate fi mai mare de 24 de luni. Ca exceptie, durata misiunii poate fi prelungita pe perioade succesive care, adaugate la durata initiala a misiunii, sa nu depaseasca 36 de luni. Aceasta regula a fost implementata si in aplicatia Revisal. In cazul in care in vechea versiune a aplicatiei, misiunea de munca temporara a fost deja prelungita pana la 36 de luni, contractul nu va fi acceptat, afisandu‐se mesajul pentru depasirea termenului de 24 de luni. Pentru aceasta situatie se recomanda ca, in timpul preluarii contractelor de munca temporara prelungite, sa se revina la „data de sfarsit contract”, anterioara prelungirii. Ulterior incheierii preluarii, trebuie sa se opereze perioada de prelungire care depaseste 24 de luni, completandu‐se campul „data la care produce efecte” cu data din actul aditional de prelungire.
6. Avand in vedere noile modificari survenite la Legea nr.157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, inregistrarea unui contract individual de munca al unui
cetatean „Non UE”, incheiat pe perioada nedeterminata ca urmare a obtinerii autorizatiei de munca, in conditiile in care pe autorizatia de munca este inscrisa doar „data de inceput”, ca solutie de moment se efectueaza astfel: angajatorul va putea completa „data de sfarsit” corespunzator unui interval de timp, urmand ca ulterior sa actualizeze aceasta „data de sfarsit”. Toate modificarile efectuate asupra „datei de sfarsit” vor ramane in istoricul contractului individual de munca, rezultand o continuitate a raporturilor de munca.
7. Campul „Data la care produce efecte” se completeaza cu data de la care se consemneaza ca fiind valide datele introduse. De exemplu in cazul unei corectii se completeaza cu data anterioara de la care trebuia sa apara datele corecte.
8. Salvarea datelor introduse in aplicatia Revisal se poate realiza in orice moment accesand butonul „Salvare baza de date” din meniul „Instrumente”. Salvarea este utila pentru a preveni pierderea accidentala a datelor ca urmare a unor evenimente nedorite cum ar fi stergerea accidentala, defectiuni hardware, virusarea calculatorului, etc. Se recomanda copierea datelor astfel salvate pe un suport extern de stocare.
9. Recuperarea datelor salvate se realizeaza din butonul „Restaurare baza de date” din meniul „Instrumente” al aplicatiei Revisal.
10. Angajatorii care folosesc aplicatii proprii de gestiune a salariatilor, altele decat Revisal, trebuie sa genereze registrul in format .rvs folosind optiunea „Validare registru non‐Revisal”.
11. Aplicatia noua Revisal 5.0.6 nu preia din aplicatia veche Revisal 2.4.0 salariatii avand contractele de munca in urmatoarele situatii:
-contractele incetate;
-contractele active incheiate pe perioada determinata care au data de sfarsit anterioara datei la care se efectueaza importul.
Astfel de contracte nu se vor prelua in noua versiune fiind considerate incetate.
12. Angajatii care in aplicatia veche Revisal au doua sau mai multe contracte de munca la acelasi angajator vor fi preluati cu un singur contract in noua aplicatie. Contractele in plus trebuie verificate daca sunt active si contin date corecte si trebuie introduse manual de catre angajator.
13. La preluarea angajatorilor cu un numar mare de salariati, ale caror contracte nu pot fi actualizate in timpul unei zile de lucru, se poate intrerupe activitatea accesand butonul „Suspenda preluare” din fereastra de preluare. Astfel, se suspenda procesul de preluare a datelor si se poate inchide aplicatia. Pentru reluarea procesului se va redeschide aplicatia si se va accesa optiunea „Continua Preluare” iar actualizarea va continua din locul in care a fost suspendata. Actionarea butonului „Renunta” duce la nepreluarea salariatului respectiv.
14. Vizualizarea datelor transmise on‐line de catre angajatori se efectueaza accesand meniul „Raport Preluari” si dand click pe linia aferenta transmiterii. in fereastra pop‐up care se deschide se pot vizualiza datele angajatilor si contractelor aferente fiecarei transmiteri.
15. Mesajul de eroare „ORA‐2011: Formatul Fisierului este Invalid. Fisierul trebuie sa contina cel putin un salariat si un contract” din momentul transmiterii on‐line semnifica faptul ca operatorul incearca sa transmita un fisier de tip .rvs pe link‐ul corespunzator vechiului sistem.
16. Mesajul de eroare „Date angajator modificate. Va rugam sa va prezentati la ghiseu” din momentul transmiterii fisierului on‐line semnifica faptul ca operatorul a modificat datele angajatorului sau ca datele angajatorului din registrul vechi nu corespund cu datele angajatorului preluate si actualizate in noua baza de date. in acest caz, depunerea trebuie efectuata la sediul ITM de care apartine angajatorul pentru actualizarea datelor acestuia in baza de date a Inspectiei Muncii. In situatia mentionata mai sus nu este necesara eliberarea unei noi parole.
ReviSal-ul, dar si celelalte modificari adoptate de Guvern in ultima perioada in ceea ce priveste Codul Muncii vor fi subiectele fierbinti analizate de AvocatNet.ro la HR & Payroll Forum.
Comentarii articol (20)