Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR) isi va desfasura activitatea incepand cu data de 4 decembrie 2011. Actiunile de inspectie si control vor fi desfasurate numai de catre inspectori cu o pregatire profesionala care sa corespunda standardelor europene, informeaza un comunicat de presa al Executivului.
ISCTR va prelua
atributiile de inspectie si control in trafic privind respectarea reglementarilor interne si internationale in domeniul transporturilor rutiere exercitate in prezent de Autoritatea Rutiera Romana (ARR), Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” (RAR) si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), cu exceptia controlului desfasurat de catre CNADNR in punctele de trecere a frontierei de stat a Romaniei, se mai precizeaza in comunicatul de presa.
Institutia, specializata in control, este infiintata ca
institutie publica cu personalitate juridica in subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), confom
OG nr. 26/2011, publicata in
Monitorul Oficial nr. 625, din 2 septembrie 2011.
Independenta activitatii de control si inspectori bine pregatiti
Astfel, potrivit Executivului, organizarea activitatii de inspectie si control in cadrul unei singure institutii va imbunatati
functionarea independenta a activitatii de control fata de activitatea de autorizare sau licentiere a transporturilor rutiere desfasurate pe reteaua de drumuri publice din Romania.
Actiunile de inspectie si control vor fi desfasurate numai de catre inspectori cu o pregatire profesionala care sa corespunda standardelor europene si care isi vor insusi bunele practici in domeniu implementate la nivel comunitar, se mai precizeaza in documentul de presa.
Totodata, infiintarea ISCTR are rolul de a
intari capacitatea administrativa si de a asigura un control eficient in ceea ce priveste respectarea legislatiei in domeniul transporturilor rutiere, a activitatilor conexe transportului rutier si a pregatirii persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere va determina, implicit, cresterea sigurantei rutiere, potrivit sursei citate.
De asemenea, organizarea activitatii de inspectie si control in cadrul unei singure institutii va asigura si corelarea si interconectarea bazelor de date ale celor 3 structuri mentionate, care au in prezent atributii de control in trafic, precizeaza Executivul.
Nu in ultimul rand, infiintarea ISCTR are rolul de a “optimiza modul de utilizare a resurselor umane si materiale prin eliminarea posibilitatii suprapunerii necontrolate a controalelor efectuate de mai multe entitati prin amplasarea punctelor de control ”in cascada” - care face ca de multe ori acelasi autovehicul sa fie oprit succesiv de personalul de control al acestora - si prin programarea unitara si eficienta a controalelor care sa acopere intreaga retea de drumuri publice”, potrivit sursei citate.
Finantare din venituri proprii pentru ISCTR
ISCTR este finantat din venituri proprii care se constituie, pe de-o parte, prin virarea de catre ARR si RAR, in contul ISCTR, a unui procent din cuantumul tarifelor incasate echivalent cu media procentelor alocate de catre fiecare dintre cele 2 structuri pentru activitatea de control in ultimii 2 ani, in vederea acoperirii cheltuielilor necesare infiintarii si organizarii institutiei, conform OG nr. 26/2011.
Puteti citi aici ce va controla ISCTR, dar si ce drepturi au inspectorii institutiei la efectuarea controlului in trafic.
AvocatNet.ro si Porsche Inter Auto au lansat sectiunea Ghid Auto, care poate fi vizitata aici.
Comentarii articol (6)