Organizarea si modul de functionare a institutiei a fost aprobat prin HG nr. 1.088/2011, publicata in Monitorul Oficial, nr. 782, din 3 noiembrie 2011.
Astfel, potrivit acestui act normativ, ISCTR va functiona cu un numar maxim de 400 de posturi, dintre care 320 de posturi de inspector.
ISCTR va controla:
- conditiile de efectuare a transporturilor rutiere, a activitatilor conexe transportului rutier si a activitatii de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere;
- conditiile de siguranta a transporturilor rutiere si de protectie a mediului;
- starea tehnica a vehiculelor rutiere;
- masele si/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice si masele totale maxime autorizate;
- tariful de utilizare si tariful de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania.
- sa imobilizeze vehiculul rutier in conditii de siguranta si securitate ale transportului si, daca este cazul, sa procedeze la ridicarea placutelor de inmatriculare pana la indeplinirea conditiilor legale pentru continuarea efectuarii transportului;
- sa suspende dreptul de utilizare a vehiculului prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare;
- sa retina urmatoarele documente: licenta de transport, copia conforma a acesteia, certificatul de transport in cont propriu, copia conforma a acestuia, licenta de traseu, autorizatia speciala de transport, autorizatia de transport international sau documentul de transport persoane prin servicii ocazionale, precum si orice alte documente in legatura cu desfasurarea activitatii de transport rutier sau a activitatii de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere.
Pe de alta parte, confom OG 26/2011, ARR mai trebuie sa vireze lunar un procent de 60% din cuantumul tarifelor incasate pentru serviciile specifice prestate, iar RAR, un procent de 30% din cuantumul tarifelor incasate pentru serviciile specifice prestate, in contul ISCTR, in vederea functionarii acestuia.
Potrivit actului normativ publicat joi, ISCTR are in structura sa organizatorica 8 inspectorate teritoriale, fara personalitate juridica, conduse de cateun inspector sef, in timp ce conducerea ISCTR este asigurata de catre un consiliu de conducere format din 5 persoane, al carui presedinte este inspectorul de stat sef.
Personalul ISCTR, alcatuit din inspectori si alte categorii de salariati, va fi angajat cu contract individual de munca pe durata nedeterminata, iar incadrarea inspectorilor se face prin concurs, in raport cu pregatirea profesionala si cu aptitudinile candidatilor.
Pentru a putea ocupa functia de inspector, un candidat trebuie:
- sa aiba cetatenia romana si domiciliul in Romania;
- sa nu fi fost destituit dintr-o institutie publica sau sa nu ii fi incetat contractul de munca pentru motive disciplinare in ultimii 7 ani;
- sa aiba o diploma de studii: fie diploma de licenta in specializarea ingineria autovehiculelor sau ingineria transporturilor, fie diploma de licenta in domeniile stiinte juridice, economice si/sau ingineresti, cu conditia sa aiba experienta de minim 3 ani in domeniul transporturilor rutiere, fie diploma de bacalaureat ca urmare a absolvirii unui liceu tehnic. In aceasta ultima situatie, este necesara si experienta de minim 3 ani in transporturi rutiere;
- sa cunoasca la nivel mediu o limba de circulatie internationala;
- sa detina permis de conduce minim categoria B, care sa nu fi fost anulat in ultimii zece ani;
- dreptul de conducere sa nu-i fi fost suspendat pentru consum de alcool in ultimele 6 luni sau mai mult de doua ori de la data obtinerii permisului;
- sa nu fi fost condamnat printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva pentru o infractiune la regimul armelor si munitiilor, regimul circulatiei pe drumurile publice sau privind legislatia in domeniul transportului rutier. De asemenea, candidatul nu trebuie sa fi fost condamnat pentru omor, loviri, vatamari cauzatoare de moarte, talharie, ultraj, ultraj contra bunelor moravuri, furt, tulburare a linistii publice, viol, luare sau dare de mita, trafic de influenta.
Comentarii articol (2)