Comisia pentru piata interna din cadrul Parlamentului European a votat noi reguli pentru ameliorarea sigurantei si performantei ecologice a vehiculelor cu doua sau trei roti. Astfel, sistemul de anti-blocare a rotilor (ABS) ar putea deveni obligatoriu pentru vehiculele cu motor peste 50 cm cubi, potrivit unui comunicat de presa al Parlamentului European.
Comisia pentru piata interna precizeaza ca traficul in orasele europene ar putea fi mai ecologic si mai putin congestionat daca s-ar folosi mai multe vehicule pe doua roti. Oricum, avand in vedere ca motocicletele, scuterele si motoretele sunt responsabile pentru 16% din decesele rutiere care se produc in Europa, chiar daca numarul lor in trafic este mic, se impune mai multa siguranta in ceea ce priveste utilizarea acestora.
In acest context, Comisia sustine ca
sistemele de anti-blocare a rotilor (ABS) pentru motociclete sa se aplice pentru toate vehiculele cu motor de peste 50 cm
3. Aceasta regula este mai stricta fata de cea propusa de Comisia Europeana care prevedea ca sistemul ABS sa fie obliagatoriu doar pentru vehiculele cu motor de 125 cm
3.
ABS (sistemul de anti-blocare a rotilor) previne alunecarea in cazul unei franari bruste, cand blocarea rotilor ar putea duce la pierderea controlului directiei.
Conform sursei citate, propunerea Comisiei Europene de a permite folosirea sistemului CBS (sistem de franare combinata) in locul ABS-ului a fost respinsa. Totodata, CE a propus si echiparea motocicletelor cu
sisteme de diagnosticare la nord (OBD) pentru a-i ajuta pe motociclisti si mecanici sa detecteze problemele vehiculului. Cu privire la acest aspect, raporturul Wim van de Camp, de la Grupul Partidului Popular European, a declarat ca: „Exista diferente intre sistemele de diagnosticare la bord de prima generatie (OBD I) si sistemele de diagnosticare mai sofisticate, care cer o tehnologie noua (OBD II). Prima generatie va fi obligatorie pentru toate motocicletele si scuterele, deoarece sistemul este simplu si usor de adaugat.”
In ceea ce priveste introducerea OBD II, raportul a explicat ca inca se asteapta o evaluare din partea Comisiei Europene, iar in prezent exista obiectii din partea producatorilor deoarece OBD II implica multe schimbari tehnologice care sunt foarte scumpe. ''Sistemul ar putea fi introdus dupa 2020”, a adaugat acesta.
De asemenea, Wim van de Camp a mai precizat ca modificarea motocicletelor nu va fi mai dificila pentru ca majoritatea oamenilor modifica motocicletele mari, cu motoare de peste 125 cm
3. El a subliniat ca vor fi neautorizate modificarile care afecteaza siguranta. In acelasi timp, autoritatile nationale vor fi responsabile cu verificarea modificarilor.
Potrivit noilor reguli, motocicletele vor trebui sa respecte si
limite mai stricte in ceea ce priveste emisiile. Legat de intrarea in vigoare a acestor standarde raportul a spus ca: „In primul rand, trebuie sa luam o decizie privind obligativitatea Euro 3 pentru motorete, deoarece acestea polueaza foarte mult in momentul de fata. Acest standard va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016.'' Eurodeputatul a conchis ca "Vom continua cu motocicletele mai grele, care au deja Euro 3. In 2016 vor avea Euro 4 sau Euro 5, iar dupa 2020 Euro 6."
Eurodeputatul nu exclude dificultati in ceea ce priveste impunerea ABS-ului la categoria 50-125 cm
3. Cu toate acestea, el spera sa se ajunga la un acord in prima lectura.
Avocatnet.ro si Porsche Inter Auto au lansat sectiunea Ghid Auto, care poate fi vizitata aici.
Comentarii articol (0)