Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr. 95/ 2012, privind procedura de avizare a structurilor si a personalului care gestioneaza asistenta financiara comunitara, conform art. 4 alin. (7) lit. b) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 82 din 1 februarie 2012.
Avand in vedere prevederile art. 4 alin. (7) lit. b) si ale art. 6 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1. -
(1) Potrivit dispozitiilor art. 4 alin. (7) si (9) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru a beneficia de majorarile salariale prevazute la art. 4 alin. (1)-(6) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru personalul cu atributii de gestionare a instrumentului ex-ISPA si pentru personalul din Unitatea pentru coordonarea si verificarea achizitiilor publice/ compartimentele de verificare a achizitiilor publice (UCVAP/CVAP) responsabil cu verificarea achizitiilor publice in cadrul proiectelor finantate din instrumente structurale, se va solicita Ministerului Finantelor Publice avizarea structurilor si personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare.
(2) In acest sens, cererea privind avizarea structurilor si a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare se intocmeste conform modelului prevazut in anexa nr. 1 si se depune la registratura Ministerului Finantelor Publice, impreuna cu documentele prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a)-g) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2. -
(1) Serviciul de coordonare a sistemelor de management si control (SCSMC) din cadrul Directiei generale autoritatea de management ex-ISPA verifica si analizeaza dosarul cererii de avizare si propune, dupa caz, emiterea avizului favorabil, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, sau respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil, in 20 de zile lucratoare de la depunerea documentatiei complete
.
(2) Compartimentul de monitorizare si asigurare flux de informatii din cadrul Unitatii pentru coordonarea si verificarea achizitiilor publice verifica si analizeaza dosarul cererii de avizare si propune, dupa caz, emiterea avizului favorabil, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, sau respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil, in 20 de zile lucratoare de la depunerea documentatiei complete.
(3) Avizul favorabil se inainteaza ministrului finantelor publice in vederea semnarii.
(4) In cazul respingerii cererii de avizare a structurilor si a personalului, se intocmeste documentul justificativ privind respingerea cererii de eliberare a avizului favorabil, conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
Art. 3. - Motivele de respingere a cererii de avizare a structurilor si a personalului sunt:
a) netransmiterea de catre institutia publica care solicita eliberarea avizului favorabil a unuia sau mai multor documente dintre cele prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a)-g) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) neindeplinirea criteriilor prevazute la art. 2 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009; cu modificarile si completarile ulterioare;
c) nerespectarea conditiilor de forma a documentelor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a)-g) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul documentelor reglementate prin acte normative;
d) netransmiterea in termen de maximum 10 zile a tuturor informatiilor solicitate de Ministerul Finantelor Publice pentru eliberarea avizului favorabil.
Art. 4. - Institutia publica a carei cereri de avizare a structurilor si a personalului a fost respinsa poate inainta o noua cerere doar dupa remedierea problemelor constatate si mentionate in adresa de respingere transmisa de Ministerul Finantelor Publice.
Art. 5. -
(1) Ministerul Finantelor Publice poate retrage avizul acordat si in urmatoarele cazuri:
a) in cazul in care institutiile publice al caror personal beneficiaza de majorarile salariale nu comunica Ministerului Finantelor Publice orice modificare de personal, structura, organizare si/sau functionare intervenita dupa obtinerea avizului, impreuna cu documentele constatatoare, conform prevederilor art. 8 din Hotararea Guvernului nr. 595/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) cand constata incalcari ale prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 595/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
(2) Dupa remedierea problemelor constatate si care au stat la baza retragerii avizului favorabil, eliberarea unui nou aviz favorabil se va face la cerere, potrivit acelorasi reguli generale.
Art. 6. - Cererea privind avizarea structurilor si a personalului care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare nerambursabile comunitare, avizul favorabil sau documentul justificativ privind respingerea motivata se vor intocmi potrivit modelelor prevazute in anexele nr. 1-3, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7. - Pe data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.990/2009 privind procedura interna de avizare a structurilor si a personalului care gestioneaza asistenta financiara nerambursabila comunitara, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 383 din 5 iunie 2009.
Art. 8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice, Gheorghe Ialomitianu
Bucuresti, 25 ianuarie 2012.
Comentarii articol (0)