Romanii sunt mai rezervati in ceea ce priveste starea economiei si dorinta de cumparare, se arata intr-un studiu realizat de GfK. Nici pentru restul consumatorilor europeni previziunile de crestere economica nu sunt incurajatoare.
Una dintre
concluziile studiului realizat de GfK
este ca nesiguranta consumatorilor europeni este datorata noilor pachete de salvare si a perspectivelor mai slabe de crestere economica in anul 2012.
"Europa a avut parte de o toamna turbulenta. In primul rand, speculatiile despre insolventa grecilor au devenit din ce in ce mai aprinse, Grecia necesitand un nou imprumut de la Uniunea Europeana pentru a-si putea realiza obiectivele bugetare", se arata in studiul GfK Climatul de consum in Europa.
Italia a intrat si ea in criza datoriilor. In consecinta, au fost elaborate, cu rapiditate, noi pachete internationale de salvare care urmau sa fie acordate in cazul in care tarile supraindatorate ar fi refuzat sa-si plateasca datoriile.
"Nesiguranta de pe pietele financiare, precum si cea la nivel de guverne si intreaga populatie a crescut din nou cand, la inceputul lui decembrie, agentia de evaluare Standard and Poor's a amenintat ca va reduce rating-ul Germaniei si cel al altor 14 alte tari europene.
Mai mult, economistii din majoritatea tarilor au efectuat revizuiri in sens descendent ale previziunilor de crestere pentru anul urmator", se mentioneaza in studiul GfK.
Aceasta turbulenta nu a trecut neobservata de consumatorii din toata Uniunea Europeana. Dimpotriva,
nesiguranta legata de necesitatea alocarii de pachete de salvare a altor tari aflate in situatia Italiei si previziunea ca cresterea economica din 2012 se va situa sub nivelul estimat initial au afectat in mod sever atat dispozitia cat si conturile bancare ale consumatorilor europeni.
Dorinta de cumparare: romanii se arata mai rezervati decat restul europenilor
Potrivit studiului,
in Romania (-28), Grecia (-26) si Italia (-27), populatia este rezervata in ce priveste dorinta de cumparare, dar intr-o mai mica masura decat portughezii si britanicii.
Actualmente,
Austria (35,6) se afla pe primul loc, urmata de Germania, unde valoarea indicatorului este de 27,4 puncte.
Baierele pungii raman bine stranse in Franta (-29,8 puncte), Portugalia (-44,1 puncte) si Marea Britanie (-54,8 puncte).
Asteptarile privind starea economiei: spaniolii surprind printr-un usor optimism
In ultimul trimestru al lui 2011 asteptarile privind starea economiei au inregistrat o scadere accentuata in majoritatea tarilor din Uniunea Europeana.
Previziunile de crestere economica au fost revizuite in sens descendent in aproape toate tarile UE.
Astfel,
Romania, cu -34 puncte, se situeaza aproape de nivelul Poloniei (-38) si Italiei (-39 puncte).
„In momentul de fata,
cele mai bune valori ale indicatorului le prezinta Germania (-0,9 puncte) si Spania (-3,6 puncte). Pe locul al treilea, cu o valoare cu mult mai mica, se situeaza Bulgaria cu -25,5 puncte. In ariergarda se afla Portugalia (-54,7 puncte), Grecia (-58,6 puncte) si Republica Ceha (-63 puncte)”, se arata in studiul GfK.
Asteptarile privind veniturile: somajul si impozitele in crestere determina scaderea indicatorului
Sub raportul asteptarilor privind veniturile, Germania se afla intr-o situatie cu totul diferita de cea din alte tari europene, inregistrand o valoare de 34 de puncte.
Romania se situeaza la mijlocul esalonului cu -27 puncte, situatie asemanatoare celei din Bulgaria (-28) si Cehia (-30).
Spania are a doua cea mai mare valoare a indicatorului, situat la -8,6 puncte, urmata de Austria cu -19,7 puncte. Declinuri semnificative ale veniturilor sunt anticipate in continuare de greci (-65 puncte), italieni (-60,7 puncte) si francezi (-60,4 puncte).
„Avand in vedere cresterea economica extrem de multumitoare, consumatorii sunt de parere ca salariile vor continua sa inregistreze o crestere accentuata in 2012”, se mentioneaza in studiu.
Aceste rezultate au fost luate din
studiul GfK Climatul de consum MAXX, care are la baza interviuri cu consumatori efectuate lunar, la cererea Comisiei Europene, in toate tarile Uniunii Europene.
Continutul integral al studiului realizat de GfK Climatul de consum in Europa il puteti consulta in fisierul anexat acestei pagini.
Comentarii articol (1)