Cu umor si persistenta, cineastul Morgan Spurlock prezinta lumea ascunsa, dar foarte influenta a marketing-ului, in incercarea sa de a crea un film complet finantat despre sponsorizare. (Si da, pana si drepturile de mentionare pe scena din acest discurs au fost sponsorizate. De catre cine si cu cat? Va va spune el.)
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Am petrecut ultimii ani punandu-ma in situatii care de obicei sunt foarte dificile si in acelasi timp cumva periculoase. Am fost la inchisoare -- dificil. Am lucrat intr-o mina de carbune -- periculos. Am filmat in zone de razboi -- dificil si periculos. si am petrecut 30 zile mancand doar asta -- amuzant la inceput, putin cam dificil pe la mijloc, foarte periculos la sfarsit. De fapt, in mare parte din cariera mea, m-am implicat in situatii aparent oribile avand obiectivul de a incerca sa examinez probleme sociale intr-un mod care sa le faca atragatoare, interesante, pentru ca in cele din urma sa le faca distractive si accesibile unei audiente. Asadar, cand am aflat ca voi veni aici pentru un discurs TED care va analiza lumea branding-ului si a sponsorizarilor, am stiut ca voi dori sa fac ceva putin diferit.
Deci, asa cum unii dintre voi se poate sau nu sa fi auzit, acum cateva saptamani, am pus un anunt pe Ebay. Am trimis niste mesaje pe Facebook, niste mesaje pe Twitter, si am acordat oamenilor oportunitatea de a cumpara drepturile de nume pentru discursul meu la TED 2011. Asa este, o persoana norocoasa, o corporatie, pentru profit sau non-profit, puteau avea aceasta oportunitate unica in viata lor -- pentru ca, sunt sigur, Chris Anderson nu va mai permite sa se intample asta vreodata -- de a cumpara drepturile de nume ale discursului la care va uitati acum, care, la acea vreme, nu avea un titlu sau destul continut si nici nu prea dadea destule indicii in legatura cu subiectul abordat. Asa ca ceea ce primeai era asta: numele tau aici prezinta: discursul meu TED despre al carui subiect nu aveai nici cea mai vaga idee si, depinzand de continut, ar putea in cele din urma sa iti explodeze in fata, mai ales daca te-as fi facut pe tine sau pe compania ta sa aratati stupid. Dar, acestea fiind spuse, este o oportunitate de promovare foarte buna. Stiti cat de multi oameni se uita la aceste discursuri TED? O multime. Apropo, acesta este doar un titlu in lucru. Deci chiar si cu acest avertisment, am stiut ca cineva va cumpara drepturile de nume.
Acum daca m-ai fi intrebat asta acum un an, nu as fi putut sa iti spun cu certitudine ca asa va fi. Dar in noul proiect la care lucrez, noul meu film, examinam lumea marketing-ului, a reclamelor. Si asa cum am spus mai devreme, m-am pus in situatii destul de neplacute de-a lungul anilor, dar nimic nu m-a putut pregat, pentru ceva atat de dificil sau de periculos precum intrarea in birou cu acesti tipi. Vedeti voi, am avut aceasta idee pentru un film.
(Video) Morgan Spurlock: Ceea ce vreau eu sa fac este un film doar despre plasarea produselor pe piata, marketing si reclame, unde intregul filmul este finantat prin plasarea produselor, marketing si reclame. Asadar, filmul va fi numit "Cel mai grozav film vandut vreodata." Deci, ce se intampla in "Cel mai grozav film vandut vreodata," este ca totul de sus pana jos, de la inceput pana la sfarsit, poarta o marca de la inceput pana la sfarsit -- acea a sponsorului de deasupra titlului pe care il veti vedea in film, si anume marca X. Acum aceasta marca, Qualcomm Stadium, Centrul Staples ... acesti oameni vor fi casatoriti cu filmul acesta pentru eternitate -- pentru totdeauna. Asadar, filmul exploreaza aceasta idee -- (Michael Kassan: Este redundant.) Cum este? (MK: Este redundant.) Pentru eternitate, pentru totdeauna? Sunt o persoana redundanta. (MK: Spun si eu.) Aceasta a fost mai mult pentru emfaza. A fost, "Pentru eternitate. Punct. Pentru totdeauna." Dar nu numai ca vom avea la titlu marca X ca sponsor, dar, ne vom asigura ca vom vinde fiecare categorie posibila in film. Asa ca poate vom vinde un pantof si va deveni cel mai tare pantof pe care-l veti purta vreodata... cea mai grozava masina pe care o veti conduce din "Cel mai grozav film vandut vreodata," cea mai grozava bautura pe care ati avut-o, datorita "Celui mai grozav film vandut vreodata."
Discursul poate fi urmarit mai jos, cu traducere in limba romana. Atentie, pentru a vizualiza traducerea, trebuie sa porniti videoclipul apasand butonul de play si nu imaginea videoclipului (se pare ca altfel traducerea nu se afiseaza).
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)