Mai exact se modifica perioada de valabilitate a certificatului de atestare fiscala emis de autoritatile fiscale, astfel incat, incepand cu 19 iulie, documentul poate fi utilizat de contribuabili doar in perioada lunii in care se emite.
Pana acum documentul putea fi utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii in care se emitea si, mai mult decat atat, regulile permiteau ca documentul sa fie utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii urmatoare emiterii, in care in care certificatul era emis in intervalul cuprins intre data de 25 a lunii si finele lunii.
Modificarile sunt cuprinse in Legea nr. 126/2012 privind aprobarea OG nr. 29/2011, actul normativ care a modificat Codul de procedura fiscala la inceputul lunii septembrie, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 484, din 16 iulie 2012. Cititi AICI ce modificari a adus OG nr. 29/2012 Codului de procedura fiscala.
De asemenenea, aceasta lege, care intra joi in vigoare (la 3 zile de la momentul publicarii) permite si altor categorii de persoane sa ceara elibererarea certificatului de atestare fiscala de la autoritatile locale, in conditiile in care pana acum documentul putea fi eliberat doar la solicitarea contribuabilului.
Concret, actul normativ modifica art. 113 din Codul de procedura fiscala, care stabilea pana ieri ca "Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent al autoritatii administratiei publice locale, la solicitarea contribuabilului".
Odata ce legea a intrat in vigoare, art. 113 stipuleaza ca certificatul de atestare fiscala se emite de autoritatea locala la solicitarea contribuabilului sau a notarului, respectiv imputernicitul acestuia, conform delegarii date de catre contribuabil.
Atentie! Conform Codului de procedura fiscala, certificatul de atestare fiscala se elibereaza de autoritatile locale pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente in sold in prima zi a lunii urmatoare depunerii cererii.
Pentru instrainarea dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie sa prezinte certificate de atestare fiscala prin care sa se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale de plata datorate autoritatii administratiei publice locale in a carei raza se afla inregistrat fiscal bunul ce se instraineaza, inclusiv sumele reprezentand amenzi existente in evidenta organului fiscal.
Cititi mai multe despre procedura de obtinere a certificatului de atestare fiscala si despre modelul documentului AICI.