Proprietarii care vor să-și vândă clădirile și terenurile vor trebui să achite mai întâi eventualele datorii pe care le au la Fisc, altfel nu vor putea finaliza tranzacțiile, se arată într-un proiect de OG pus recent în dezbatere. La fel se va proceda chiar și atunci când vorbim de donații de clădiri și terenuri. Citește articolul
Mai nou, companiile care participă la licitații publice pot obține certificatul de atestare fiscală direct prin platforma Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), potrivit unui comunicat de presă de luni al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Asta înseamnă că firmele nu mai trebuie să-l obțină separat din Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și apoi să-l încarce în SEAP. Citește articolul
Expunem în acest articol o speță ce constă într-o serie de precizări privind eliberarea certificatului de atestare fiscală în cazul unei firme care a obținut în instanță suspendarea executării unui act administrativ-fiscal. Citește articolul
Ne propunem, prin prezentul articol, să facem o prezentare lapidară a unor aspecte teoretice și practice privind emiterea certificatelor de atestare fiscală de către organele fiscale locale și utilizarea acestora, în diferite scopuri, de către firme. Citește articolul
Vânzarea mașinilor se face în acest an după reguli noi. Printre altele, contractul pentru vânzarea mașinilor poate fi încheiat electronic, iar cei ce vor să-și vândă mașina nu trebuie să mai aibă, în anumite situații, certificat de atestare fiscală. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul
Relația PFA-urilor cu Fiscul se stabilește prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit unui OG de modificare a Codului de procedură fiscală publicat marți în Monitorul Oficial, ale cărui prevederi vor intra în vigoare pe 3 septembrie 2021. Asta deși în forma de proiect a actului se prevedea o simplificare a relației PFA-urilor cu Fiscul, în sensul că titularul unui PFA ar fi interacționat, ulterior înregistrării formei juridice, adică pe parcursul desfășurării activității economice, cu autoritățile fiscale din raza teritorială unde își are domiciliul ca persoană fizică, chiar și în cazul în care domiciliul fiscal al PFA-ului nu coincide cu cel al persoanei fizice titulare a respectivului PFA. Citește articolul
La vânzarea clădirilor, terenurilor sau a vehiculelor, proprietarii trebuie să dovedească, prin intermediul unui certificat de atestare fiscală, că nu au datorii la bugetul local. Ca o excepție de la această regula, dacă la vânzarea mașinilor se folosește contractul oficial de vânzare-cumpărare auto, nu mai este nevoie de prezentarea certificatului de atestare fiscală, potrivit unei legi ce a apărut spre finalul anului ce s-a încheiat recent. Citește articolul
Anul 2019 a venit cu mecanismul medierii fiscale, care să-i ajute pe contribuabili să poarte un dialog cu Fiscul pe tema datoriilor pentru care sunt somați, cu noutăți în zona popririlor, taxei pe valoarea adăugată (TVA), obținerii codului de TVA sau a încadrărilor de risc fiscal. Datornicii Fiscului au avut la dispoziție anul acesta două beneficii temporare pentru a mai scăpa de unele datorii. Citește articolul
O serie de modificări privind certificatul de atestare fiscală, document care reflectă îndeplinirea, de către contribuabili, a obligațiilor de plată a taxelor, impozitelor, contribuțiilor sau altor venituri datorate au apărut azi în Monitorul Oficial, cuprinse de un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul