Procedura ce permite gestionarea cazierului fiscal al contribuabililor a fost modificată joi, conform unui ordin publicat în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Actualizarea procedurii era necesară atât în urma unor modificări aplicabile de la începutul anului, cât și ca urmare a optimizării practicii la nivelul ANAF. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul
Din 2019, autoritățile fiscale au pus la dispoziția contribuabililor un nou tip de document ce poate fi obținut direct online, în aplicația Spațiul Privat Virtual (SPV): certificatul de cazier fiscal. Astăzi îți explicăm, pas cu pas, cum se poate obține acesta din aplicația gestionată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) testează în aceste zile un serviciu ce va permite contribuabililor să-și aleagă momentul în care vor să se prezinte la un sediu al Fiscului și să-i transmită acestuia motivul pentru care merg acolo, astfel încât timpii de așteptare să se reducă considerabil. Citește articolul
Cazierul fiscal reflecta disciplina financiara a unui contribuabil, documentul fiind necesar atat pentru infiintarea unei societati sau autorizarea unei activitati, cat si pentru cesiunea partilor sociale ori pentru cooptarea unor noi asociati in firma. Guvernul a modificat substantial regulile care il guverneaza, aproband un nou cadru legal care il reglementeaza, cu noi reguli si prevederi modificate fata de cele aplicabile pana acum. Toate noutatile au intrat astazi in vigoare. Citește articolul
Fiscul va organiza un istoric al contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal, iar informatiile vor fi pastrate timp de zece ani pentru a fi folosite in realizarea analizei de risc, pe baza careia sunt selectati contribuabilii supusi inspectiei fiscale. Practic, cei care au incalcat legislatia fiscala, contabila si vamala sau disciplina financiara vor fi pasibili de control din partea Fiscului chiar si la zece ani dupa ce faptele le-au fost sterse din cazierul fiscal. Citește articolul
Noi reguli pentru obtinerea permisului auto, doua tipuri de entitati juridice vor putea fi infiintate in Romania, taxa auto achitata inainte de intrarea in vigoare a timbrului de mediu va fi restituita, noi dispozitii privind concediul si indemnizatia de crestere a copilului au intrat in vigoare, iar noi fapte vor fi inscrise in cazierul fiscal. Despre toate aceste subiecte publicate de AvocatNet.ro in aceasta saptamana, cat si despre alte teme de actualitate, puteti afla din materialul urmator. Citește articolul
Avand experienta si utilitatea cazierului judiciar, fratele sau mai tanar, cazierul fiscal, are o istorie mai recenta si poate fi descris ca un instrument menit sa tina o evidenta asupra disciplinei financiare a contribuabililor. Citește articolul