Viata profesionala este cea care ne defineste ca specialisti, tocmai de aceea nu trebuie sa o influentam negativ prin detalii minore, precum eticheta vestimentara la locul de munca. Asadar, cat de mult conteaza cum ne imbracam la serviciu?
Este foarte important pentru cariera noastra sa pastram intotdeauna o atitudine profesionala si sa ne zbatem pentru a evolua. Astfel ca modul in care ne imbracam si ne prezentam la serviciu este extrem de relevant, putand sa afecteze in mod negativ relatiile noastre cu colegii sau clientul.
Iata cateva piese vestimentare pe care NU ar trebui niciodata sa le purtam la locul de munca:
1. Pantaloni largi sau de trening
Desi se spune ca trebuie sa ne simtim confortabil pentru a lucra eficient, pantalonii largi sau cei de trening cu siguranta nu sunt o solutie la locul de munca. Pentru a pastra o atitudine profesionala si a respecta codul etic la serviciu, trebuie sa ne stapanim nevoia de comoditate si sa pastram aceste piese vestimentare pentru plimbarile de weekend.
2. Hainele stramte
La locul de munca trebuie sa evitam sa purtam haine prea stramte. Trebuie sa alegem masura potrivita, astfel incat sa inspiram o atitudine profesionala, dar si sa ne simtim suficient de confortabil pentru a ne putea face treaba bine. Sa evitam aceasta greseala si sa optam pentru piese vestimentare clasice si formale.
3. Piesele vestimentare decoltate si fustele scurte
Multe femei prefera sa poarte fuste scurte sau bluze/rochii decoltate. Totusi, acestea se potrivesc doar la petreceri sau evenimente speciale, si nu la serviciu, intrucat acest tip de vestimentatie nu inspira o atitudine profesionala. Asadar, sa nu optam pentru astfel de haine atunci cand avem o intalnire de afaceri la locul de munca deoarece putem parea total lipsite de etica. O fusta deasupra genunchiului este o alegere mult mai inteleapta.
4. Hainele sifonate
Nu trebuie sa aparem nicaieri cu hainele sifonate, mai ales la serviciu. Atunci cand inspiram o atitudine lenesa si neingrijita nu vom putea sub nicio forma sa evoluam la locul de munca si sa ne facem placuti in fata colegilor si a superiorilor. Sa ne facem, deci, timp sa ne calcam hainele si vom observa cum o prezentare impecabila va face diferenta.
5. Hainele stridente
Atunci cand suntem la serviciu, este indicat sa optam pentru haine care sa ne avantajeze, insa sa nu ne scoata prea mult in evidenta. In cazul in care avem o intalnire de afaceri, este bine intotdeauna sa alegem un stil clasic si elegant – sacouri, pantaloni, fuste creion, toate in culori neutre. Orice piesa vestimentara nepotrivita ne va face sa pierdem increderea clientului si cu siguranta nu va inspira o atitudine profesionala.
Asadar, atunci cand ne alegem garderoba pentru locul de munca este indicat sa tinem cont de codul etic al companiei in care lucram, de perceptia celorlalti asupra noastra si de regulile bunului gust.
Ceea ce purtam este o parte importanta a ceea ce suntem, iar la serviciu trebuie sa ne mentinem nu doar integritatea, ci si o atitudine profesionala.
Sursa: Garbo.ro.
Comentarii articol (4)