Pasagerii blocati in aeroporturi sau care isi astepta bagajele pierdute pot folosi, de acum incolo, o aplicatie pentru smartphone, pentru a-si verifica drepturile imediat si la fata locului, informeaza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) intr-un document de presa publicat saptamana aceasta.
Potrivit ANPC, Comisia Europeana (CE) a lansat o aplicatie pentru smartphone care vizeaza transportul aerian si feroviar si care functioneaza pe patru platforme de telefonie mobila: iPhone si iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry si Microsoft Windows Phone 7.
Aplicatia este disponibila in 22 de limbi ale UE si vizeaza, deocamdata, doar transportul aerian si feroviar, urmand ca in 2013 sa fie extinsa si la calatoriile cu autobuzul sau autocarul, precum si la transportul maritim.
"Cati dintre noi nu am stat intr-un aeroport, simtindu-ne frustrati in fata cuiva care sustinea ca nu avem niciun drept, desi noi stiam ca avem! Cu ajutorul acestei aplicatii, milioane de calatori pot ajunge usor la informatiile potrivite despre drepturile lor de pasager in momentul in care au cel mai mult nevoie de acestea, cand apar situatii neasteptate", declarat Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei Europene si comisar responsabil cu transporturile.
Indiferent daca este vorba de un zbor anulat, de faptul ca hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau de orarul modificat al unui tren, pasagerii fac fata mult mai usor situatiei daca isi cunosc drepturile, informeaza ANPC.
Astfel, pentru fiecare problema potentiala, aplicatia va explica drepturile pasagerilor. "De exemplu, in cazul in care un zbor este anulat si pasagerului i se refuza, prin urmare, imbarcarea, acesta poate avea dreptul la despagubiri intre 125 - 600 EUR. In cazul in care bagajul pasagerului este deteriorat in urma unui accident, acesta poate avea dreptul la despagubiri", se precizeaza in documentul de presa.
Totodata, potrivit sursei citate, este bine de stiut ca societatile de transport feroviar si aerian sunt obligate sa furnizeze informatii transparente privind preturile si sa ajute pasagerii cu mobilitate redusa. "In cazul in care un pasager considera ca drepturile nu i-au fost respectate, aplicatia va indica, de asemenea, pe cine trebuie sa contacteze pentru a depune o reclamatie", informeaza ANPC.
Mai mult, in timpul unei situatii de urgenta de mare amploare, asa cum a fost cazul in timpul crizei cenusii vulcanice din Islanda din 2010, aplicatia poate, de asemenea, sa afiseze informatii si sfaturi de calatorie puse la dispozitie de Comisia Europeana.
Mai multe informatii privind drepturile pasagerilor puteti gasi
aici.
Comentarii articol (1)