Buna ziua. In data de 13.06.2016. un zbor catre Londra din Bacau, a fost amanat cu 3 ore si 4 minute din cauza unor defectiuni tehnice, zbor apartinand companiei BlueAir. Dupa o ora de stat in avion, am fost toti debarcati si trimisi inapoi in sala de asteptare, pentru a astepta un alt avion de la Bucuresti. In cele din urma, plecarea s-a realizat la ora 11:34, cu 3 ore si 4 minute intarziere fata de ora stabilita si am ajuns in Luton la ora 14:28, ora locala a lor, in loc de 09:55. Am cerut o pozitie celor de la companie cu privire la acest zbor si cu eventualitatea unor despagubiri, conform unor normative UE cu privire la drepturile pasagerilor din transportul aerian unde este specificat faptul ca pentru o intarziere mai mare sau egala cu 3 ore, orice pasager are dreptul la despagubiri intre 400 si 600 euro.
Acesta este raspunsul lor, vis-a-vis de incident:
"Stimate client,
Cererea dumneavoastra a fost solutionata in data de 01.07.2016 la ora 15:51.
In primul rand, dorim sa ne cerem scuze pentru inconvenientele create de intarzierea zborului 0b2931 Bacau-Luton din data de 13.06.2016, si totodata dorim sa va informam ca aceasta intarziere a survenit din motive operationale ce nu au putut fi prevazute. In ciuda motivelor operationale, Blue Air a actionat in sprijinul pasagerilor si intelegand nevoile pasagerilor de a ajunge la destinatie, compania Blue Air a luat decizia sa nu anuleze nici un zbor si implicit si-a asumat cheltuielile aferente, punand, ca intotdeauna, pe primul plan siguranta, confortul si respectul angajamentelor luate in fata pasagerilor sai. In acest caz, nu putem da curs pozitiv solicitarii dumneavoastra. Va multumim pentru intelegere si colaborare si va asiguram ca Echipa Blue Air lucreaza zi de zi pentru a va oferi cele mai bune servicii la preturi extrem de accesibile, situatia semnalata de dumneavoastra fiind un caz exceptional, care nu se va mai repeta.
Va multumim ca ati ales serviciile Blue Air si speram sa va revedem curand la bordul aeronavelor noastre!”
Cu stima,
Echipa Blue Air"
Ce este de facut? Sincer, nu ma intereseaza atat de mult banii pe cat ma intereseaza tragerea lor la rapundere. E inadmisibil sa nu ai avion de rezerva pe aeroport si sa nu tii cont de pasageri. Unii aveau interviu in Anglia planificat si l-au pierdut. Iar in cele 3 ore de stat ni s-au dat cate o punguta de covrigi si 500 ml de apa, si am fost tnuti intr-o incapere cat un apartament cu 2 camere, peste 100 persoane.
Nicio companie aeriana nu tine avioane de rezerva pe aeroporturile unde opereaza.
Puteti face o sesizare la ANPC si sa urmati procedura de obtinere a despagubirilor descrisa aici [ link extern ]
Multumesc de raspuns. Problema e ca exact acest lucru i-am informat, cu privire la ANPC si acel formular de pe site, si acela este raspunsul dat. SI doream sa stiu daca e ok sa inaintez un formular de plangere, si unde anume sa-l depun.