ACCES GRATUIT
Solutia pentru proiectul "CEO la stat": manageri de criza dublati de manageri privati
Pentru ca proiectul „CEO la stat” sa aiba rezultatele scontate, managementul privat trebuie dublat de un specialist in turnaround management (manager de criza), pentru ca fiecare sa actioneze unde este specializat: managerul privat sa gestioneze eficient activitatea curenta, iar managerul de criza sa se ocupe de restructurare, condidera specialistii Casei de Insolventa Transilvania. Astfel, in incercarea de a eficientiza activitatea companiilor de stat, autoritatile ar trebui sa se axeze si pe recrutarea de tournaround managers care sa conlucreze cu managerii privati pentru un mai bun management al intreprinderilor.
Articolul continuă mai jos
“In cele mai multe cazuri, managementul privat va avea succes in gestionarea activitatii intreprinderilor de stat doar daca va fi dublat, sau chiar precedat intr-o perioada de interimat, de catre un
turnaround manager, adica un manager de criza”, considera Andrei Cionca, fondator al Casei de Insolventa Transilvania.
Potrivit unui document remis de casa de insolventa redactiei AvocatNet.ro, un manager privat poate detine toate calitatile necesare pentru a conduce si gestiona o activitate in mod eficient si profesionist, fiind specializat in managementul companiilor, insa nu va avea abilitatile specifice pentru a proceduce schimbarea trend-ului.
Turnaround manager-ul este un specialist in gestionarea situatiilor de criza, in redresarea companiilor aflate in dificultate, capabil sa inverseze trendul existent prin masuri specifice activitatii de restructurare. Implicarea lui in companie are o durata limitata (intre 3 si 24 luni), iar misiunea sa este asemanatoare cu cea a unui echipaj SMURD ce are ca prioritate "stabilizarea pacientului si asigurarea functiilor vitale".
Documentul trimis de CITR mai arata ca activitatea de restructurare este un proces care presupune o serie de etape. Se porneste de la analiza 360° a companiei si a mediului in care-si desfasoara activitatea, se face apoi un diagnostic relevant al situatiei, se alcatuieste un plan de actiune/redresare optimizat, care este apoi implementat. Ultima etapa in procesul de reorganizare este perioada de gestionare a activitatii curente, revenirea la normal. Odata cu implementarea planului strategic de restructurare, managerului de criza isi incheie misiunea. Masurile acestuia sunt eficiente doar daca au efecte intr-o perioada relativ scurta 6-12 luni, altfel restructurarea este compromisa.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)