Pana in 2020, 10% din combustibilii folositi in UE trebuie sa provina din resurse regenerabile. Insa, in ultima vreme, au aparut presiuni pentru ajustarea acestei politici, prin limitarea combustibilului produs din culturi alimentare (grau, rapita, ulei de palmier, zahar) - numit combustibil de prima generatie.
Comisia Europeana a anuntat recent ca in urmatoarele luni va propune limitarea combustibililor bazati pe culturile alimentare la 5% din combustibilul utilizat in transport, 5% trebuind sa provina din deseuri - biocombustibilii de a doua generatie. Iata parerile deputatilor europeni cu privire la aceste aspecte:
"Sprijin planurile Comisiei Europene. Situatia actuala, in care biocombustibilii sunt in competitie cu productia agricola tipica, ducand la cresterea preturilor, nu trebuie sa continue", spune eurodeputatul polonez Jaros?aw Kalinowski, de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat), membru al comisiilor pentru agricultura si mediu.
Eurodeputatul german Jo Leinen (Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European, Germania), de la comisia pentru mediu, a salutat planurile Comisiei Europene. Conform oficialului, criteriile de durabilitate pentru biocombustibili ar trebui sa includa efectele sociale si pe cele legate de mediu. "Aceasta decizie trebuie luata cu grija", a completat Leinen, aratand ca UE nu ar trebui sa cada dintr-o extrema in alta.
"Companiile producatoare de biocombustibili ar fi trebuit sa se pregateasca deja pentru acest lucru, deoarece ingrijorarile legate de impactul acestor combustibili asupra folosirii terenurilor exista din 2009. Industriile care au investit in tehnologii avansate vor profita de aceste ajustari“, a aratat Bas Eickhout (Verzi/ALE, Olanda).
Cu toate acestea, producatorii de biocombustibili se tem ca schimbarile vor avea un impact negativ asupra noii industrii si vor duce la pierderea catorva mii de locuri de munca.
"Deoarece obiectivul de 10% inca exista, vor exista cereri de biocombustibili in Europa in anii urmatori", a metionat Jo Leinen, adaugand ca sunt necesare mai multe investitii in biocombustibilii de a doua si a treia generatie.
Sursa: Parlamentul European
Comentarii articol (0)