Potrivit Regulamentului privind modul de organizare si desfasurare a concursului pentru recrutarea grefierilor arhivari, a grefierilor registratori si a personalului conex, ocuparea posturilor vacante de grefieri arhivari, grefieri registratori si personal conex se face prin concurs. Acest concurs este organizat de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directia Nationala Anticoruptie, curtile de apel si parchetele de pe langa curtile de apel, cu sprijinul Scolii Nationale de Grefieri.
Conform prevederilor legale, la concurs poate participa persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
- are cetatenia romana, domiciliul in Romania si capacitate deplina de exercitiu;
- nu are antecedente penale, cazier fiscal si se bucura de o buna reputatie;
- cunoaste limba romana;
- este apta din punct de vedere medical pentru exercitarea functiei;
- are studii medii (bacalaureat).
Pana in prezent, Regulament nu prevedea alte conditii necesare pentru ca cei interesati sa se poata inscrie la concurs. Totusi, Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 819/2012, publicata luni in Monitorul Oficial, introduce o taxa pe care potentialii candidati trebuie sa o achite inainte de inscrierea propriu-zisa in concurs.
Astfel, "pentru inscrierea la concurs, candidatii vor plati o taxa care se stabileste anual de catre presedintele instantei sau conducatorul parchetului care organizeaza concursul, la propunerea colegiului de conducere", se arata in actul normativ.
In Hotarare nu se precizeaza care este cuantumul taxei de inscriere, insa, se face mentiunea ca valoarea se stabileste in functie de cheltuielile privind inchirierea salilor de concurs, plata membrilor comisie, precum si orice alte cheltuieli ocazionate de activitatile de organizare a concursului.
Ce acte sunt necesare la inscriere?
In regulament se arata ca cererile pentru inscrierea la concurs se adreseaza conducatorului instantei sau parchetului care organizeaza concursul si se depun cu cel putin 10 zile inainte de data concursului la secretariatul acestuia. La cererea de inscriere se vor anexa urmatoarele acte:
- cartea de identitate, in copie;
- certificatul de nastere si, dupa caz, certificatul de casatorie, in copie;
- diploma de bacalaureat, in copie;
- certificatul de cazier judiciar;
- certificatul de cazier fiscal;
- curriculum vitae;
- adeverinta medicala din care sa rezulte ca este apt pentru exercitarea profesiei;
- doua fotografii color cu dimensiuni de 2/3 cm;
- recomandare privind profilul profesional si moral.
De-acum, avand in vedere noile prevederi introduse de Hotararea CSM nr. 819/2012, la dosar se anexeaza si chitanta de plata a taxei de inscriere.
Comentarii articol (1)